• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • Pagnie
    Bewi skrev 2012-11-29 20:12:08 följande:
    Pagnie: vart har du köpt dina otroligt snygga skor???
    jag köpte dom på Etsy.com. skickades från englans på 2 dagar och dom kostade bara 330 kr med frakt. såå nöjd. imponerande måste jag säga. dom har helt underbara skor där. helt galet. det kändes som att gå på moln när jag satte på mig dom där skorna.
    här har du länken.
    http://www.etsy.com/search?q=flats+wedding+shoes&view_type=gallery&ship_to=SE&spelling_corrected=flatts+wedding+shoes
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-11-29 20:26:28 följande:
    ja jag hoppas verkligen att dom är bra. får återkomma med det när jag fått dom.
  • Pagnie

just ja i kyrkan ska vi ha en solist som sjunger
    rascal flatts - god bless the broken road
    sen måste vi ha en till också.

Sen ska vi ha ett bildspel och köra låten chicago - you're the inspiration

sen ska vi ha första dansen till Elton john - can you feel the love tonight
    men jag har även fastnat för låten Aerosmith - I dont wanna miss a thing

Så jag har massa låtar.

• maxmamma
    PiaB skrev 2012-11-29 17:55:25 följande:

Tack! Klänningen är ljuslila, så du behöver inga glasögon. Den är från eBay, 400 kr. Skorna är också från eBay, 280 kr varav 100 kr var frakt. Smyckena också från eBay och kostade hela 125 kr! Jag är stammis på eBay och kollar alltid där först när jag ska ha något. Tärnklänningarna är också därifrån och kostade 300 styck

jag själv är en tradera älskare så jag shppar allt där i princip Flört

Buketten är en sk. knappbukett som jag gjort själv. Om du vill googla så sök på bilder, buttonbouquets så får du se en massa bilder som varit min inspiration.

Åh vad spännande då ska jag sätta mig o kolla det senare i kväll när barnen lagt sig. annars får jag ingen ro att snoka haha

Mina två döttrar som är 16 och 22 ska vara mina tärnor och är sååå stolta över det . Brudgummens ena bror, som också är hans bästa vän, ska vara marskalk, om han vill.

oj vad roligt, själv ska jag ha min dotter som brudnäbb o våran gemensamman nämnare ska oxå var näbb fast han är en pojke.

Färgtema har vi inget mer än att jag och tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha frack med lila kravatt och väst eller gördel. Vi ska ha middagen i ett värdshus som dukar och fixar blommor och allt så därav inget färgtema. Det blir liksom "bara" en fin dukning med vita dukar och kandelabrar o.s.v. Vi gillar att hålla det enkelt men smakfullt. Och nu menar jag inte att det inte är smakfullt med färgtema, men vita dukar och silverljusstakar är mer vi

Tror ni kommer bli sjukt fina allihopa, får hoppas du får nån bild du kan lägga upp efter bröllopet fast det är i augusti om  du inte känner för att göra det redan nu på lite fler detaljer om du känner för det

Maten har vi inte bestämt än mer än att vi ändrat oss från att bjuda på buffé till att ha sk. sittande middag. Det som är bestämt är att det blir brudskål med tilltugg, förrätt, varmrätt, efterrätt, vinpaket, kaffe, avec, bröllopstårta, förfriskningsbuffé, vickning.

ah okej, kan nog bli riktigt bra det där.

Vi har bara bjudit till middag, inte fest. Men om gästerna känner för att stanna länge går det bra och det vet de. När vi umgås sitter vi gärna och pratar i evigheter och löser olika världsproblem och så hoppas vi att den här middagen också blir. Ungefär som när vi träffas hemma hos varandra fast alla på en gång. Så det blir inga lekar eller tipspromenad eller så.

En kompis dotter ska fotografera och det får hon göra under dagen och kvällen, vi tar inga speciella bröllopsbilder hos en fotograf utan räknar med att hon (som är utbildad) eller någon annan tar några bra bilder som duger åt oss.

ja man måste inte anlita en superproffs fotograf för att få lite shyssta bilder.

Vad kan jag mer berätta? Vi funderar på, eller har nog bestämt, att vi ska dansa till The time of my life. Du vet slutscenen i Dirty dancing? Vi vill göra något kul av det eftersom det är min favoritfilm. Vi måste dock öva in dansen och skippar lyftet Men han kommer nog att bjuda upp mig, helt oväntat för gästerna, med klassikern: nobody puts baby in a corner

shit va roligt, tror det kommer bli en riktigt nice suprice för era gäster.

tror ni kommer få ett super härligt bröllop.  
  • Tilda93

Maxmamma: ( sitter på mobilen då inlägget kommer nog bli konstigt, men lägger in bättre när jag sitter vid en dator) Tyvärr så lönar det inte dig att åka ner till Tyskland kanske om man åker flera st och då kan man tyvärr inte köpa så mycket.. Jobbigt det där. Jag köpte min klänning beg på blocket , jag har en Alexia 1150 utan släp ( tyvärr) som jag letar en underkjol till ;) Du då? Sambon friade på vår årsdag för ett halvår sen och det känns som typ igår ;) hehe hoppas tiden fortsätter i den här takten ;) Hur / när friade din blivande? :)

• maxmamma
    Tilda93 skrev 2012-11-30 00:29:31 följande:
    Maxmamma: ( sitter på mobilen då inlägget kommer nog bli konstigt, men lägger in bättre när jag sitter vid en dator) Tyvärr så lönar det inte dig att åka ner till Tyskland kanske om man åker flera st och då kan man tyvärr inte köpa så mycket.. Jobbigt det där. Jag köpte min klänning beg på blocket , jag har en Alexia 1150 utan släp ( tyvärr) som jag letar en underkjol till ;) Du då? Sambon friade på vår årsdag för ett halvår sen och det känns som typ igår ;) hehe hoppas tiden fortsätter i den här takten ;) Hur / när friade din blivande? :)
    Nej vi ska inte till Tyskland o handla vi ska åka på en båtkryssning till finland o låtsas att vi får handla sprit billigt på båten även om det inte blir så mkt billigareTungan ute

jag satt oxå o letade klänning på blocket o tradera och hittade min klänning på tradera, nu blir det en kina kopia klänning för mig o den ska jag ha en underkjol med 3ringar i för att den inte ska bli alldeles platt från höftpartiet o ner Förvånad

vi har varit ett par i dryga 4½år o har en kotte på 3½år tillsammans. 

grejen är den att jag har varit gift en gång förut med mina 2äldsta barns pappa, vi skilde oss för han var nog lite i våldsammaste o farligaste laget, det var inte så bra för hälsan att vara med honom.

så träffade jag mannen  jag har mitt  yngsta barn ihop med o  en kväll satt vi o snacka o han frågade om jag kunde tänka mig att gifta mig igen, o jag svarade att ja med dig vill jag gifta mig med, annars inte.

och hur som helst så bestämde vi oss att vi skulle gifta oss o vi gifter oss på min pappas födelsedag och det är som sagt inte långt kvar.

och nu vet jag att det blir ett giftermål som kommer att hålla och denna gång är det med glädje jag gifter mig. förra gången var det nog mer ett tvång från mitt ex sida så han skulle kunna ha ännu hårdare koll på mig o jag vågade väl inte då säga nej till giftermålet.

sånt är livet ibland o nu har jag o barnen en lugn o sansad tillvaro med en man som älskar oss o som aldrig skulle kunna slå oss eller plåga oss på något sätt.

men det tog ett  tag innan jag vågade tro på kärleken igen kan jag lova. 
  • Tilda93

Maxmamma: jo du skrev det i förrförra inlägget om alkohol :) Hoppas det blir lite billigare iallafall :) Hehe söker också efter en underkjol med 3 ringar ;) har så breda höfter så hade sett konstigt ut annars :) Aha usch vilket tråkigt och jobbigt äktenskap , starka du som tog dig ur det ! Inte många tyvärr som inte klarar av det. Måste kännas så otroligt underbart att känna sig säker, älskad , kunna ha Telit till varandra osv när du har fått gå igenom en så otroligt jobbigt period ( år?) . Starka du! Är glad för din skull att du har äntligen hittat mannen i ditt liv och att du mår bra och är lycklig :)

• maxmamma

hm det står i min trådstart att vi ska åka till helsingfors o shoppa på båten kan inte se att jag skrivit tyskland nånstans mer än att jag skrev möjigen att istället för att åka till tyskland så tar vi båtkryssningen istället.

kanske skrev luddigt så det kunde uppfattas att vi skulle till tyskland.Tungan ute 
    Det tog mig dryga 9år innan jag fick modet att avlsuta vårat förhållande men då hade han ju gjort det mesta för att  ha ihjäl mig oxå då....

stark o stark jag var nog tvungen att vara stark för mina barns skull men de har sett så mycket skit som barn inte ska behöva uppleva.

jag hade jättesvårt att tro på min nuvarande när han sa att han älskar mig o vill mig väl, jag är ganska misstänksam o svårt o tro att nån vill mig väl.

han är mannen i mitt liv o utan honom o barnen är jag ingenting. men han har fått jobba för att få mig att försöka våga lita på honom.

kan du inte berätta lite annat smått o gott om dig o din m2b o bröllopsaktigt, är sjukt nyfiken o älskar att läsa om andras planer o drömmar om bröllopet. 

Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??