PiaB skrev 2012-11-29 17:55:25 följande:
Tack! Klänningen är ljuslila, så du behöver inga glasögon. Den är från eBay, 400 kr. Skorna är också från eBay, 280 kr varav 100 kr var frakt. Smyckena också från eBay och kostade hela 125 kr! Jag är stammis på eBay och kollar alltid där först när jag ska ha något. Tärnklänningarna är också därifrån och kostade 300 styck 
jag själv är en tradera älskare så jag shppar allt där i princip 
Buketten är en sk. knappbukett som jag gjort själv. Om du vill googla så sök på bilder, buttonbouquets så får du se en massa bilder som varit min inspiration.
Åh vad spännande då ska jag sätta mig o kolla det senare i kväll när barnen lagt sig. annars får jag ingen ro att snoka haha
Mina två döttrar som är 16 och 22 ska vara mina tärnor och är sååå stolta över det
. Brudgummens ena bror, som också är hans bästa vän, ska vara marskalk, om han vill.
oj vad roligt, själv ska jag ha min dotter som brudnäbb o våran gemensamman nämnare ska oxå var näbb fast han är en pojke.
Färgtema har vi inget mer än att jag och tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha frack med lila kravatt och väst eller gördel. Vi ska ha middagen i ett värdshus som dukar och fixar blommor och allt så därav inget färgtema. Det blir liksom "bara" en fin dukning med vita dukar och kandelabrar o.s.v. Vi gillar att hålla det enkelt men smakfullt. Och nu menar jag inte att det inte är smakfullt med färgtema, men vita dukar och silverljusstakar är mer vi 
Tror ni kommer bli sjukt fina allihopa, får hoppas du får nån bild du kan lägga upp efter bröllopet fast det är i augusti om du inte känner för att göra det redan nu på lite fler detaljer om du känner för det
Maten har vi inte bestämt än mer än att vi ändrat oss från att bjuda på buffé till att ha sk. sittande middag. Det som är bestämt är att det blir brudskål med tilltugg, förrätt, varmrätt, efterrätt, vinpaket, kaffe, avec, bröllopstårta, förfriskningsbuffé, vickning.
ah okej, kan nog bli riktigt bra det där.
Vi har bara bjudit till middag, inte fest. Men om gästerna känner för att stanna länge går det bra och det vet de. När vi umgås sitter vi gärna och pratar i evigheter och löser olika världsproblem och så hoppas vi att den här middagen också blir. Ungefär som när vi träffas hemma hos varandra fast alla på en gång. Så det blir inga lekar eller tipspromenad eller så.
En kompis dotter ska fotografera och det får hon göra under dagen och kvällen, vi tar inga speciella bröllopsbilder hos en fotograf utan räknar med att hon (som är utbildad) eller någon annan tar några bra bilder som duger åt oss.
ja man måste inte anlita en superproffs fotograf för att få lite shyssta bilder.
Vad kan jag mer berätta? Vi funderar på, eller har nog bestämt, att vi ska dansa till The time of my life. Du vet slutscenen i Dirty dancing? Vi vill göra något kul av det eftersom det är min favoritfilm. Vi måste dock öva in dansen och skippar lyftet
Men han kommer nog att bjuda upp mig, helt oväntat för gästerna, med klassikern: nobody puts baby in a corner