• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • Millisch

Pagine: Från vart har ni beställd klänningarna och vad kostar de styck? :)

• Pagnie
    pamjofre skrev 2012-11-29 14:01:36 följande:
    Pagnie- Super fin klänning till tärnorna! var har du hittat dem?

stormhelen- mkt vacker dikt! fint att du vill få den uppläst i kyrkan! Hoppas att ni hittar någon som kan läsa den fint :)
    jag köpte den på Asos.com skickades dagen efter och nu väntar jag spänt. kunde ta upp till 6 arbetsdagar. Så får se hur det går.
  • Pagnie
    Millisch skrev 2012-11-29 15:52:03 följande:
    Pagine: Från vart har ni beställd klänningarna och vad kostar de styck? :)
    beställda från Asos.com kostade först 780 nu nedsatt till 580 men finns bara stl 34 och 36 kvar nu.
  • PiaB
    maxmamma skrev 2012-11-28 11:27:08 följande:
    PiaB

vilken läcker outfit du köpt dig, klänningen såg underbar ut är den ljust lila eller är det jag som måste skaffa glasögon igen??

så fina skor, vart har du köpt dem o smyckena??

är det en brosch bukett? så fin har du gjort den själv eller har du beställt den??

hur många tärnor osv kommer ni ha på bröllopet??

du får gärna bjussa på lite mer detaljer om mat o färgtema o annat smått o gott om du känner att du vill göra det, men det är absolut inget tvång att göra det.

ni gifter er i augusti, själv fyller jag år i augusti så då för jag skänka en lyckönskning i tanken till er.

Tack! Klänningen är ljuslila, så du behöver inga glasögon. Den är från eBay, 400 kr. Skorna är också från eBay, 280 kr varav 100 kr var frakt. Smyckena också från eBay och kostade hela 125 kr! Jag är stammis på eBay och kollar alltid där först när jag ska ha något. Tärnklänningarna är också därifrån och kostade 300 styck

Buketten är en sk. knappbukett som jag gjort själv. Om du vill googla så sök på bilder, buttonbouquets så får du se en massa bilder som varit min inspiration.

Mina två döttrar som är 16 och 22 ska vara mina tärnor och är sååå stolta över det . Brudgummens ena bror, som också är hans bästa vän, ska vara marskalk, om han vill.

Färgtema har vi inget mer än att jag och tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha frack med lila kravatt och väst eller gördel. Vi ska ha middagen i ett värdshus som dukar och fixar blommor och allt så därav inget färgtema. Det blir liksom "bara" en fin dukning med vita dukar och kandelabrar o.s.v. Vi gillar att hålla det enkelt men smakfullt. Och nu menar jag inte att det inte är smakfullt med färgtema, men vita dukar och silverljusstakar är mer vi

Maten har vi inte bestämt än mer än att vi ändrat oss från att bjuda på buffé till att ha sk. sittande middag. Det som är bestämt är att det blir brudskål med tilltugg, förrätt, varmrätt, efterrätt, vinpaket, kaffe, avec, bröllopstårta, förfriskningsbuffé, vickning.

Vi har bara bjudit till middag, inte fest. Men om gästerna känner för att stanna länge går det bra och det vet de. När vi umgås sitter vi gärna och pratar i evigheter och löser olika världsproblem och så hoppas vi att den här middagen också blir. Ungefär som när vi träffas hemma hos varandra fast alla på en gång. Så det blir inga lekar eller tipspromenad eller så.

En kompis dotter ska fotografera och det får hon göra under dagen och kvällen, vi tar inga speciella bröllopsbilder hos en fotograf utan räknar med att hon (som är utbildad) eller någon annan tar några bra bilder som duger åt oss.

Vad kan jag mer berätta? Vi funderar på, eller har nog bestämt, att vi ska dansa till The time of my life. Du vet slutscenen i Dirty dancing? Vi vill göra något kul av det eftersom det är min favoritfilm. Vi måste dock öva in dansen och skippar lyftet Men han kommer nog att bjuda upp mig, helt oväntat för gästerna, med klassikern: nobody puts baby in a corner

• PiaB

Och här är tärnklänningarna Har halshuggit bilden eftersom jag inte frågat om de vill vara med på bild här.

• PiaB

Sorry, jag igen

Jag läste igenom tråden och kom på mer som jag kan berätta. Som "gästbok" ska vi köpa en stor canvasduk och spänna upp som gästerna får skriva sina namn på och rita/måla något om de vill. Jag är själv "konstnär" och älskar tavlor. Har nästan bara min egen konst på väggarna. Så det skulle vara supekul att ha en tavla med gästernas autografer på Vet redan var den ska sitta!

Vi ska gå in i kyrkan till Coldplays låt Fix you. En oerhört fin låt som vi båda älskar. Och det blir perfekt att klippa av den innan den kommer igång på riktigt. Kyrkan är pytteliten så det blir nog perfekt, vi hinner inte gå så många steg

• Makeupmyday

Rolig tråd! Jättekul att höra hur långt alla har kommit i sin planering, plus att man kanske kommer på saker man själv glömt att tänka på! :)

• Bewi

Pagnie: vart har du köpt dina otroligt snygga skor???

• pamjofre
    PiaB- va kul att ni valt låtarna med omsorg :). Jätte kul även med gästbokstavlan, vi gade tänkt göra något liknande, men ha en bild på oss i mitten och sen får gästerna skriva sin hälsning runt om.
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-11-29 10:32:29 följande:
    tack så mycket. det är ju så roligt att se hur allt tar form och när man skriver sådan där inlägg själv så ser man ju svart på vitt hur det börjar ta fart.

Däremot så glömde jag visa tärnornas klänningar.
    Så här kommer dom.

Dom är skickade så hoppas dom kommer någon gång nästa vecka. dom sa att det skulle ta 6 dagar. Tärnorna älskar verkligen denna klänning.

Himmel vilken vacker klänning, åh vill oxå ha juh men  är alldel för fet för en sådan. men blir jag tärna på någons bröllop nångång ska jag vara smal o kunna ha så snygga klänningar på mig. grattis till ett verkligen lyckat köp.Solig 
Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??