• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-12-07 12:08:58 följande:
    åh vad roligt jag vill också ha hem min klänning. usch vad jag längtar. men dock måste ju jag vänta lite ytterligare
    Ni är då snåla med vad ni bjuder på när det gåller alkoholen. Hoppas era gäster ha vett att uppskatta det ni gör för dem.

Finns det bilder på skorna? Ja dina tärnklänningar var sjukt fina, skulle kunna tänka mig en sån själv om jag haft storlek en för att komma i en sån klänning. men galet vackra var dem iaf.
    Haha japp en flickas högsta dröm är en maffig ring med bling bling hihi.
    .

så ser mina skor ut. i temafärgen och inga klackar. precis som jag vill ha dom. :D
    vad roligt. så du byter från vanligt guld till vitt. jag älskar verkligen vitt guld. jag har ju en förlovningsring och sedan två vigselringar, en för den kristna vigseln och en för den persiska.
    frågan är ju bara vad man ska göra nu?
    känns som man glömmer massa saker.
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-12-07 12:19:25 följande:

så ser mina skor ut. i temafärgen och inga klackar. precis som jag vill ha dom. :D
    vad roligt. så du byter från vanligt guld till vitt. jag älskar verkligen vitt guld. jag har ju en förlovningsring och sedan två vigselringar, en för den kristna vigseln och en för den persiska.
    frågan är ju bara vad man ska göra nu?
    känns som man glömmer massa saker.
    Men oj vilka snygga skor, de var underbara, mina skor jag beställde var för små så jag måste jaga tag på ett par andra istället

Jag har alltid älskat guld, men främst i rött o gultguld, men har de senaste åren blivit mer o mer nyfiken på vitt guld o nu när vi ska gifta oss så tänkte jag som så att jag skaffar en smal tunn ring i vittguld som förlovningsring och sen en aliancering som vigselring.

men kom på i sista minuten att jag klarar inte av att peta bort den första förlovningsringen som är i vanligt rött guld så då får det bli 2 förlovningsringar o en vigsel ring.

Du kommer nog på mer o mer vad som ska vara med o inte vara med ju närmare tiden går för er.

Själv fick jag hem brudklänningen i veckan o slöjan o brudhandskarna.

så allt är i princp klart, ska bara inhandla en platta öl till o lite brudskåls skumpa sen är precis allt klart, tror jag haha
  • Pagnie

åh vad roligt. ja snart smäller det ju för dig. vissa andra får ju vänta en stund till. Ja jag kom på lite grejer faktiskt som ska göras.
    Ska köpa favourlådor till alla gäster, såpbubblor, organzapåsar, paraply till mig ja det var några saker i alla fall. och allt beställer jag nog från ebay. :D förutom såpbubblorna för dom kan inte frakta utan att ha sönder.
    Så ja det är lite smått och gott att göra. ;)

• maxmamma
    Pagnie skrev 2012-12-08 16:21:13 följande:
    åh vad roligt. ja snart smäller det ju för dig. vissa andra får ju vänta en stund till. Ja jag kom på lite grejer faktiskt som ska göras.
    Ska köpa favourlådor till alla gäster, såpbubblor, organzapåsar, paraply till mig ja det var några saker i alla fall. och allt beställer jag nog från ebay. :D förutom såpbubblorna för dom kan inte frakta utan att ha sönder.
    Så ja det är lite smått och gott att göra. ;)
    Åh på sätt o vis är jag lite avis på dig som har lite av det goda att fortsätta med medans jag mest går o räknar dagarna som är kvar.

har oxå köpt organzapåsar som jag ska fylla med lite godis som går i vitt o rött precis som vårt färgtema. vad ska du ha i dina lådor?

ska ni vigas utomhus eftersom du ska ha paraply?? själv är jag en traderashoppare, tycker det är lättare o handla från en "svensk" sida om det skulle bli nått krångel med nått.

vad häftigt med såpbubblor men är det inte risk att det blir såna där fett ringar/fläckar om man får dem på kläderna?? 
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-12-08 23:40:41 följande:
    Åh på sätt o vis är jag lite avis på dig som har lite av det goda att fortsätta med medans jag mest går o räknar dagarna som är kvar.

har oxå köpt organzapåsar som jag ska fylla med lite godis som går i vitt o rött precis som vårt färgtema. vad ska du ha i dina lådor?

ska ni vigas utomhus eftersom du ska ha paraply?? själv är jag en traderashoppare, tycker det är lättare o handla från en "svensk" sida om det skulle bli nått krångel med nått.

vad häftigt med såpbubblor men är det inte risk att det blir såna där fett ringar/fläckar om man får dem på kläderna?? 
    organzapåsarna ska vi ha typ ris i. eller det är sånt ris som smälter när det blir blött. i lådorna ska vi ha något som kallas noghl och är persiskt godis.

Nej utan det är mer ifall att och för att det är en väldigt fin accesoar.  Ja jag gillar ebay för det betalar man ju med paypal och då får man tillbaka pengarna om man inte får varan. det fixar dom. och man kopplar ju sitt kontokort dit också. så jag handlar från etsy med. fick mina skor på 2 dagar och gick jättebra. Har köpt massor från ebay. bröllopssaker och barngrejer och massa sånt.

nej det är speciella såpbubblor som är gjorda för detta så det blir inga märken. skitbra
  • Tilda93
    Pagnie skrev 2012-12-09 07:49:51 följande:
    organzapåsarna ska vi ha typ ris i. eller det är sånt ris som smälter när det blir blött. i lådorna ska vi ha något som kallas noghl och är persiskt godis.

Nej utan det är mer ifall att och för att det är en väldigt fin accesoar.  Ja jag gillar ebay för det betalar man ju med paypal och då får man tillbaka pengarna om man inte får varan. det fixar dom. och man kopplar ju sitt kontokort dit också. så jag handlar från etsy med. fick mina skor på 2 dagar och gick jättebra. Har köpt massor från ebay. bröllopssaker och barngrejer och massa sånt.

nej det är speciella såpbubblor som är gjorda för detta så det blir inga märken. skitbra
    vart köper ni det riset? :D
  • Pagnie

åh usch vad jag känner mig naken, var precis och lämnade in våra förlovningsringar för att få dom graverade för det var dom inte innan. Den 8:e Januari får vi hämta ut dom och då tillsammans med mina vigselringar. kommer bli såååå bra.
    Så 8:e får ni se dom.

• L och J
    Pagnie skrev 2012-12-09 18:16:16 följande:
    åh usch vad jag känner mig naken, var precis och lämnade in våra förlovningsringar för att få dom graverade för det var dom inte innan. Den 8:e Januari får vi hämta ut dom och då tillsammans med mina vigselringar. kommer bli såååå bra.
    Så 8:e får ni se dom.
    Lovely! 
Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??