• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • Brudivinter2012
    stormhelen skrev 2012-11-27 11:50:18 följande:
    Skönt att höra. Man höll ju på att stressa ihäl sig här. Hahaha. Överallt har man bara läst om att det tar super lång tid. Jag tyckte att jag var ute i god tid med att börja titta på kläningar i slutet av december. Tungan ute
    Haha, jag förstår det. Alla checklistor börjar på "12 månader innan". 

Okej, jag kanske är lite optimistisk när jag säger att du kan få de flesta klänningar inom en månad, men mer än tre månad är i alla fall ovanligt. Och oftast kan man få de som redan finns i butiken efter några små omjusteringar.. som min, jag hittade min för någon vecka sen och nu ska den sys in och sen är den min :). 
  • pamjofre
    Pagnie- jätte kul idé med strumpor och manchettknapkpar med "titel" på. Får jag fråga var du har hittat dem?
  • maxmamma

PiaB

vilken läcker outfit du köpt dig, klänningen såg underbar ut är den ljust lila eller är det jag som måste skaffa glasögon igen??

så fina skor, vart har du köpt dem o smyckena??

är det en brosch bukett? så fin har du gjort den själv eller har du beställt den??

hur många tärnor osv kommer ni ha på bröllopet??

du får gärna bjussa på lite mer detaljer om mat o färgtema o annat smått o gott om du känner att du vill göra det, men det är absolut inget tvång att göra det.

ni gifter er i augusti, själv fyller jag år i augusti så då för jag skänka en lyckönskning i tanken till er. 

• Mandala

Tänkte mest skriva att jag imorgon ska ut och prova klänningar för första gången, men gissar att det inte blir sista. Det känns jättekul och spännande, mindre kul att läsa om allt som alla andra som ska gifta sig redan ordnat. Jag har knappt gjort något och vi gifter oss 3e aug. Har inte ens fastställt gästlistan, eller gjort budget...nä jag fortsätter inte att tänka på vad jag inte gjort...

• Pagnie

Pamjofre: jag har köpt alla dom grejerna på ebay. Ebay är faktiskt väldigt bra. Köper mycket från England och usa. Köpte även mina berlocker där som vi ska sätta runt vinglasen.

• maxmamma
    Mandala skrev 2012-11-28 11:30:14 följande:
    Tänkte mest skriva att jag imorgon ska ut och prova klänningar för första gången, men gissar att det inte blir sista. Det känns jättekul och spännande, mindre kul att läsa om allt som alla andra som ska gifta sig redan ordnat. Jag har knappt gjort något och vi gifter oss 3e aug. Har inte ens fastställt gästlistan, eller gjort budget...nä jag fortsätter inte att tänka på vad jag inte gjort...
  • Mandala
    maxmamma skrev 2012-11-28 11:58:01 följande:
    Tack, skönt med lite positiv pepp Man vill ju att det ska vara roligt och inte kännas jobbigt och stressande. Får återkomma med hur det gick.
  • stormhelen
    Hoppas att det går bra för dig med klänningsletandet. Själv ska jag börja titta på sånt nästa vecka. Glad
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-11-27 10:58:29 följande:
    Vilken roligt tråd.

Jag gifter mig 13 juli 2013 och det som är klart är:
    val av datum är det något ni firar mer som tex 2år som förlovad på detta datum eller har det nån annan innerbörd med just det datumet??

Lokalen
    vad för lokal ska ni vara i?

dekorationer
    tell me more Skrattande
    blommor
    hur har du tänkt dig för form o stil på blommorna i bukett osv?

alkohol
    vad blir det då, typ vin o öl o cider eller har ni nått mer dryckesbart?

maten
    vad för mat hade ni tänkt er?

tårta
    mums
    ytterligare buffe (små plock och frukt och liknande) Dock ska det nog göras en godisbuffe också.
    lät himla gott det där Glad

halsband som även bli något gammalt då det är min farmors morgongåva som jag fick innan hon dog.
    Åh vad fint, ett verkligen fint sätt att hedra din avlidna farmor med att bära hennes halsband som hon en gång fick efter hon hade gift sig. blir lite rörd över din fina gest...

Du har ju hinnit en hel  del tycker jag, o visst är det så roligt att fixa o dona? 

Och så är självklart brudgummen utsedd ;) haha

Vilken tur att brudgum är vald Tungan ute kan ju bli lite trist att stå framme hos prästen självFörvånad
  • sofialouise
    Inte jag heller!
    Vi gifter oss den 7 sept. och än så länge så är det lokal & kyrka som är bokat. Ha dessutom kontakt med en cateringfirma som verkar väldigt bra, men that's it.
    Jag har världens beslutsångest ang. klänning, och färgtema, och det mesta, så därför är det så svårt.
    Jag vet bara inte var jag ska börja!
    Några tips. Vart börjar man t.ex. med dekorationer osv?
Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??