• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • kärleken

Livar upp denna tråden igen! Väldigt bra att få lite perspektiv när klänningarna sitter på de riktiga kropparna! Har ni beställt och fått hem en kinaklänningen eller en klänning ni beställt på nätet? Jag har beställt min, den SKA komma inom två veckor nu! Jag lägger upp den då! :)

• Lacrimae

Hoppar in här då eftersom jag nyligen fått hem min klänning :). 

1. Light in the box

2. Totalt ca 1500:-. Jag kunde välja att få alla avgifter inbakat i priset och slapp därmed otrevliga överraskningar. 

3. Väldigt! Den känns verkligen otroligt välsydd. 

4. Har bara sett bilder, så kan inte svara på det. 

5. Lyckas inte kopiera en bild, men länk till klänningen är www.lightinthebox.com/sv/YULIYA---Brollopsklanning_p85096.html

och här är min (dock ostruken och utan underkjol):

• kärleken

Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)
    Något som kan ändras?

Först kommer förebilder och sedan mig i den :)
    (jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)

• Lihoo
    kärleken skrev 2014-04-16 07:53:56 följande:

Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)

Något som kan ändras?

Först kommer förebilder och sedan mig i den :)

(jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)

Super vacker på dig! Jag gillade den jätte mycket
  • kärleken
    Lihoo skrev 2014-04-16 11:14:25 följande:
    Super vacker på dig! Jag gillade den jätte mycket
    Tack! Ibland tycker jag att den känns för enkel, ibland gillar jag inte sidenbandet (får se hur jag gör med det) och formen på hela mig i den. Men vet inte hur det skulle se ut annars heller...
  • Himla
    kärleken skrev 2014-04-16 13:16:26 följande:
    Tack! Ibland tycker jag att den känns för enkel, ibland gillar jag inte sidenbandet (får se hur jag gör med det) och formen på hela mig i den. Men vet inte hur det skulle se ut annars heller...
    En vackert sydd klänning i ett fint tyg blir elegant även om den är enkel. Om det var jag som tyckte att den var för enkel skulle jag ev pimpa bandet eller drapera ett lite bredare band i midjan så i liknande tyg som överdelen. men som jag sagt du är superfin i din klänning. jag skulle pimpa till mig med tillbehör i så fall. Med brudfrisyr, smycken, skor etc kommer du vara så fin och det som är bra med klänningen är att den framhäver hur vacker du är, inte hur vacker klänningen är.
  • kärleken
    jessi85 skrev 2014-04-16 16:21:32 följande:

kärleken, jag tycker den är romantisk, fin och sitter bra!

<3
    tack!
  • elinochmagnus
    Lacrimae skrev 2014-03-01 23:27:08 följande:

Hoppar in här då eftersom jag nyligen fått hem min klänning :). 

1. Light in the box

2. Totalt ca 1500:-. Jag kunde välja att få alla avgifter inbakat i priset och slapp därmed otrevliga överraskningar. 

3. Väldigt! Den känns verkligen otroligt välsydd. 

4. Har bara sett bilder, så kan inte svara på det. 

5. Lyckas inte kopiera en bild, men länk till klänningen är www.lightinthebox.com/sv/YULIYA---Brollopsklanning_p85096.html

och här är min (dock ostruken och utan underkjol):

Oh jag har också precis fått hem min exakt lika dana klänning. Och jag håller med om att den är perfekt. Jag har till och med beställt den i samma färg.
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar