bruden91 skrev 2013-06-09 00:48:18 följande:
Jag undrar ifall det är någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på ett par frågor angående hemsidan
Dinobridal.com. Det är ju som så att den hemsidan inte har paypal vilket egentligen är rätt säkert betalningssätt för både köpare och säljare, så min fråga är, gick betalningarna och leveranserna rätt till hos dom?Och hur vet man hur mycket man får betala i tullavg.?
Utifrån min upplevelse med Dino är jag mycket nöjd med betalning och frakt, jag betalade med mitt kort och det funkade bra.
De hade via mail lovat att det skulle ta två veckor och jag betalade klänningen den 20 maj och i måndags kom klänningen, alltså prick två veckor från betalning till att den levererades, jag blev imponerad.
Tull kan jag inte så mycket om, det stod inte på paketet nåt om tull och när jag frågade han som leverade om tullavgift sa han att om det skulle bli tull skulle det stå på paketet och det gjorde det inte, dock såg jag senare att de skrivit ner värdet på klänningen på paketet (utan att jag bett om det) så det kanske var därför.
Samtidigt kan det kanske komma nån faktura i efterhand..?
På tullverkets hemsida finns en tullguide som går att fylla i för att räkna ut tull.