• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • karamell
    Juli2013 skrev 2013-04-10 07:59:25 följande:
    Karamell: Jag tycker din ser superfin ut, ser ut som en butiksklänning :) jag var nära att köpa en liknande i butik men till slut blev det en helt annan, en pronovias Urdaniz www.pronovias.us/wedding-dresses-2013/fashion...
    Den blev lite dyr och jag har lite magont över det men jag hoppas kunna sälja den sen.. :)
    Juli2013:
    Åh tack, vad glad jag blir. (tänker alltid, undrar om det syns att det är kinaklänning osv) så det är jätteskönt med den bekräftelsen. WOW! Din klänning var riktigt fin! Pronovias har verkligen helt underbara klänningar, men de brukar tyvärr vara dyra. Får jag fråga vad du fick betala?
    Förstår att det svider men det viktigaste är att du är nöjd och känner dig ditt vackraste du i den klänningen.
    Bröllopet blir ett minne för livet, och bröllopsbilderna kommer förmodligen pryda era väggar livet ut, och varje gång du ser klänningen kommer du känna dig nöjd och inte ångra ditt köp.
    Har du någon bild på klänningen på dig?

• Juli2013

Karamell: åh vad snällt sagt, nu känns det redan lite bättre :) ska försöka tänka så! jag tycker också många andra "kinaklänningar" här i tråden är jättefina, men fastnade för din eftersom jag provat nästan exakt likadan i butik, och tycker inte man ser någon skillnad!
    Jag har tyvärr ingen bild då man inte fick fota i butiken! Men lägger nog upp en bild när jag fått klänningen, det var tre månaders leveranstid! Lägger nog upp den i en annan tråd dock, så jag inte kapar den här tråden :)
    Jag betalade 13900, så det var dyyrt, det var dock min blivande som övertalade mig om att jag skulle köpa den, jag tyckte själv det var för mycket för en köänning, men han har tjänat lite extra pengar genom utlandstjänster och annat så han var villig att betala :)

• mimmi

Detta egna hopkok beställde jag från dinobridal.com den 25/2, tre veckor + några dagar senare kom den hem.

Den kostade 320dollar + frakt. Men fick en rabattkupong på 30% när jag registrerade mig. Beställde även andra klänningar så svårt att säga vad frakten gick på för bara klänningen. Men med rabatten strax under 2000:-

Resultat under:

• mimmi

Detta blev resultatet. De 5 lagren tyll var två, bandet i midjan hade jag inte räknat med. Passformen helt ok, lite stor dock, men det hade jag räknat med. Kvalitén är det inget fel på. Oerhört välsydd!

Klagade och fick tillbaka en väldigt liten men symbolisk summa. Orkade inte bråka hur mkt som helst..

• mimmi

Beställde en underkjol från lightinthebox för ett par hundralappar och nu får klänningen en klar 9! Ska fortfarande sys in lite.
  • karamell
    Juli2013 skrev 2013-04-10 13:17:05 följande:
    Karamell: åh vad snällt sagt, nu känns det redan lite bättre :) ska försöka tänka så! jag tycker också många andra "kinaklänningar" här i tråden är jättefina, men fastnade för din eftersom jag provat nästan exakt likadan i butik, och tycker inte man ser någon skillnad!
    Jag har tyvärr ingen bild då man inte fick fota i butiken! Men lägger nog upp en bild när jag fått klänningen, det var tre månaders leveranstid! Lägger nog upp den i en annan tråd dock, så jag inte kapar den här tråden :)
    Jag betalade 13900, så det var dyyrt, det var dock min blivande som övertalade mig om att jag skulle köpa den, jag tyckte själv det var för mycket för en köänning, men han har tjänat lite extra pengar genom utlandstjänster och annat så han var villig att betala :)
    Juli2013: =)
    3900 är mycket pengar, men då har du helt klart hittat rätt karl i alla fall :)
    Det var samma min kille sa att jag skulle köpa den dyra om jag ville först, men jag hade samtidigt hittat en väldigt dyr ring som jag ville ha (trotts att vi redan hade köpt en ring) så jag kände att det var värt ett försök att spara in på något.
    Spännande att vänta på klänningen, ser fram emot att se hur den ser ut live. Vilket datum gifter ni er?
    Vi kör 20e Juli 2013 
  • karamell

Mimmi: Din klänning är jättefin tycker jag!
    Vilken skillnad det blev med underkjolen, det var samma för mig där. Ryggen är jättefin, föredrar också snörning =) 

• anli53

Beställde min klänning och min dotters tärnklänning från Dinobridal. Betalade 1350 kr för båda, fraktfritt och har inte behövt betala någon tullavgift. Jag är nöjd med både tygkvalitet och sömnaden, trodde inte alls att den skulle kännas så välgjord till det priset. Måttsydd, känns ganska bra i passform, har inte provat med "rätt" BH ännu, tror den blir bättre då. Något lång, men bättre det än för kort tycker jag...har inte provat med skor heller.

Resultatet 

Orginalet
  • bruden91

Jag undrar ifall det är någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på ett par frågor angående hemsidan Dinobridal.com. Det är ju som så att den hemsidan inte har paypal vilket egentligen är rätt säkert betalningssätt för både köpare och säljare, så min fråga är, gick betalningarna och leveranserna rätt till hos dom?Och hur vet man hur mycket man får betala i tullavg.?  

• airamo
    bruden91 skrev 2013-06-09 00:48:18 följande:
    Jag undrar ifall det är någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på ett par frågor angående hemsidan Dinobridal.com. Det är ju som så att den hemsidan inte har paypal vilket egentligen är rätt säkert betalningssätt för både köpare och säljare, så min fråga är, gick betalningarna och leveranserna rätt till hos dom?Och hur vet man hur mycket man får betala i tullavg.?  
    Utifrån min upplevelse med Dino är jag mycket nöjd med betalning och frakt, jag betalade med mitt kort och det funkade bra. 
    De hade via mail lovat att det skulle ta två veckor och jag betalade klänningen den 20 maj och i måndags kom klänningen, alltså prick två veckor från betalning till att den levererades, jag blev imponerad.
    Tull kan jag inte så mycket om, det stod inte på paketet nåt om tull och när jag frågade han som leverade om tullavgift sa han att om det skulle bli tull skulle det stå på paketet och det gjorde det inte, dock såg jag senare att de skrivit ner värdet på klänningen på paketet (utan att jag bett om det)  så det kanske var därför.
    Samtidigt kan det kanske komma nån faktura i efterhand..? 
    På tullverkets hemsida finns en tullguide som går att fylla i för att räkna ut tull. 
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar