• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • fayefaye
    pulmonate skrev 2013-06-28 18:31:50 följande:
    Har redan skrivit här, men fick nyss de officiella fotona och har blivit kär igen! Här kommer 3 bilder

Ser ju helt underbart ut!
  • Helenis
    dellelgarin skrev 2013-06-11 15:44:13 följande:

Köpte min från Jen Jen , den kostade 1200:- plus några hundra i tull

såg ut såhär när jag beställde :

Jag glömde dock bort att kolla den angivna längden på klänningen så på mig är den ju inte alls så kort , men jag lät den vara så, tyckte det blev fint, jag sprättade bort rosetten  oxå annars är jag nöjd, det var paljetter på spetsen det hade jag inte fattat så de sprättade jag bort, plus att jag fick sy till bysten för den urringningen hade fått gästerna att svimma ;) klänningen är välsydd förutom spetsen som man inte skall kika nära på,helt klart värd de småpengarna. här kommer en bild på självaste bröllopsdagen :

Vad fint, det var ju bättre med längden tycker jag. Kul att höra att du var nöjd med din klänning, och att det funkar med måttbeställningen, jag har nämligen hittat min drömklänning hos dem. Nu är det dock ett tag kvar s jag får tåla mig. Hur lång tid tog det innan du fick den?
  • Grodprinsens brud

Här är orginalbilden:

Och här är min klänning (är dock lite liten på mig på bilden så den sitter inte optimalt..)

Den var väldigt fin och kändes "lyxig" istället för "billig" som jag trodde när jag packade upp den. Och jag kände mig som en prinsessa när jag snörat åt korsetten så pass att dragkedjan gick upp! Det enda jag kan anmärka på är att de uppsydda vecken inte var förstärkta på insidan så stygnen liksom släppte/skar igenom men det fixar ju en sömmerska lätt. Nu har jag inte gått ner de där kilona som jag ville plus att jag inte vågar köra på dragkedja i ryggen pga av min ballonmage så jag har köpt en annan till den stora dagen så denna är till salu =)

• Grodprinsens brud

Jag köpte klänningen av en säljare på Tradera (Aniara tror jag hon hette), bra service och jag köpte med Paysongaranti så jag fick tillbaks 500 kr pga av vecken. Tror jag fick ge strax över 2000 kr när allt var klart och då blev det ingen tull. Det är ju lite slumpen som spelar in där.. Tygkvalitet känns detfinitivt som 8-9 och sömnadskvalitet kanske 7 med tankte på de uppsydda vecken. 

• mycketsaft
    Bewi skrev 2013-01-09 15:35:16 följande:
    1. Klänningen kommer från dinobridal.com
    2. Det totala priset blev 1085 kr inkl. expressfrakt
    3. Jag är jättenöjd med kvalitén!
    4. Vet inte hur originalklänningens kvalité är, kan ej jämföra, men den känns väldigt välsydd
    5. Den får en 10 av 10 är såååå nöjd :D
    övrigt: jag valde med blixtlås i bak men med fake knappar över och bandet i midjan går att ta bort. beställde den 16/12 och fick den 2/1
    orginalbild

Min klänning (kan tyvärr inte få den åt rätt håll)

Jag tycker den var så mycket snyggare på dig, trots att bilden inte är upprätt ;)
  • mirreth

Jag måttbeställde min klänning från JenJenHouse och blev grymt besviken! Det ända måttet som stämmer är bysten, sedan är den 11-13 cm för stor på de andra mätställena. Jag har kontaktat dom och kan få 15% tbx, vilket inte är så mycket när klänningen kostade ca1200:- och måttbeställningen kostade ca 200:- extra. Annars är den bra sydd, ingen superkvalité kanske. Får min sömmerska till det så blir det nog kanon!

• mirreth

Verkar inte kunna ladda upp bilderna men de finns i mitt galleri....

• jenniferochaugust

Beställde via Dinobridal efter egen design som såg ut så här:

Är supernöjd med resultatet, ska bara sy in den lite för perfekt passform. Men den är tung och välsydd, kjolen har 10 lager tyg i sig och är otroligt dansvänlig :)

Resultatet:

Mycket nöjd!

• Paris 111202
    pulmonate skrev 2013-06-28 18:31:50 följande:

Wow och wow! Helt magiskt vacker klänning, och så fin på dig! Gud, jag blir sugen på att gifta mig igen bara för att få köpa en sån! =)
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar