• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • Zarah

Jag handlade på Dinobridals.com i december 2012 och är jättenöjd. Innan jul var det halva priset så jag gav  1400:- för klänning och frakt och så 260:- i tull, har jag för mig. Klänningen är välsydd och passar mig bra (måttbeställd). Det är totalt 7 lager tyg, varav minst ett är "inbyggd underkjol". Men jag valde att köpa till en underkjol med två ringar i till bröllopet och det ångrar jag inte. Gav en snyggare figur och mycket lättare att gå i. På bilden nedan har jag inga skor på mig, därav är klänningen lite lång. Jag har heller ingen underkjol på mig. Det fanns en inbyggd ögla att lyfta släpet i, men jag valde att sy fast en egen ögla så att jag kunde haka upp släpet snyggt och fästa i snörningen på ryggen. Funkade finfint fast jag är novis på att sy.
    Summa summarum är jag så nöjd att jag planerar att beställa en snyggare sommarklänning ifrån Dinobridals och även framtida festklänningar.

• Nettan69

1. Beställde en klänning från JJshouse men den satt jättedåligt på mig. 
    2. Klänningen kostade ca 900kr och sen kom frakt/tull på ca 500kr.
    3. Tyget var det inget fel på alls, men det var insydda kupor och de satt helt snett på mig + att den var lite för lång på mig som är rätt kort. 
    4. Jag fick inte returnera klänningen då de påstod att jag beställt en special måttbeställd, vilket jag inte gjort. Men jag fick den såld på Tradera, gick med förlust, men jag blev av med den i alla fall. 
    5. Före och efter bilder. 

• xanthine

1. var köpte du din kinaklänning?
    Via JenJenHouse
    2. vad kostade det (inkl. frakt, tull och andra utgifter)?
    För klänning som var skräddarsydd, slöja, väska, bolero, halsband/örhängen och ett hårsmycke betalade jag ca 4000kr med frakt samt tullavgift.
    3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén?
    Jag är supernöjd! Den är välsydd och tyget är vackert.
    4. Klänningens kvalité motsvarar den det originala?
    10!!!

Bilden enligt deras hemsida:

Min klänning:

Jag är hur nöjd som helst! Längtar tills maj nästa år då jag äntligen får använda den!
  • Pippilångstump
    Nettan69 skrev 2013-09-15 14:48:24 följande:
    1. Beställde en klänning från JJshouse men den satt jättedåligt på mig. 
    2. Klänningen kostade ca 900kr och sen kom frakt/tull på ca 500kr.
    3. Tyget var det inget fel på alls, men det var insydda kupor och de satt helt snett på mig + att den var lite för lång på mig som är rätt kort. 
    4. Jag fick inte returnera klänningen då de påstod att jag beställt en special måttbeställd, vilket jag inte gjort. Men jag fick den såld på Tradera, gick med förlust, men jag blev av med den i alla fall. 
    5. Före och efter bilder. 

herregud vilken skillnad :o. ser ju inte riktigt klok ut förstår du blev/är missnöjd
  • Tenshi
    isadora81 skrev 2013-07-05 09:58:14 följande:

Före

Resultatet: Jag fick en hellång klänning i stället för ankellång pga ett missförstånd med måtten. Det gör dock ingenting. Jag är helnöjd. Klänningen känns väldigt välsydd, mycket tyg och fin spets.

Åh! Denna klänning var ju bedårande!!! Den sitter fantastiskt på dig! Spetsen ser tjock och fin ut! Får man fråga hur lång du är och vilken storlek detta är? :) (med tanke på att du sa att det blev ett missförstånd med måtten). Beställde du färgen som var på bilden? Förlåt om jag frågar för mycket, men jag är väldigt avis och skulle jättegärna får svar ;)
  • LinaNordstrom

Bokmärker tråder då jag beställde en klänning från Landybridal för en vecka sedan.. längtar! :)

• Icalundahl

Oh så många fina klänningar. . Är själv i valet om det blir en kinaklänning eller inte... :)

• Principisessan

Så kul att se alla resultat, klänningarna är ju så fina :) frossar lite här ibland trots att det är ett halvår sedan vi gifte oss 

• PimPim83

Jag tror inte att jag har lagt upp bilder på klänningen jag tillslut valde att använda på vår bröllopsdag. Här kommer bilder och info!

1. Jag köpte min klänning från Landy Bridal. Den fanns inte i deras sortiment utan syddes upp efter mina önskemål med inspiration från en bild. Ville dock ha rak ringning istället för hjärtformad, inget släp samt snlrning istället för dragkedja.

2. Den kostade drygt 2000 kr inklusive frakt. Jag behövde inte betala tull, men fick en faktura på administrativa avgifter av DHL (ca 150 kr).

3. Jag är väldigt nöjd med kvaliten på tyget och sömnaden. Landy lyssnade verkligen på mina önskemål. Dock var överdelen lite feldimensionerad (måttbeställde inte utan tog en färdig storlek) så jag fick ta klänningen till en sömmerska här som ordnande det till mig genom att förlänga och smalna av axelbanden.

4. Har inte sett något original så kan inte besvara den frågan.

5. Bilder kommer här nedan.

Detta är den andra klänningen jag beställt av Landy (sålde den första eftersom jag ångrade mig angående siluetten). De är lätta att ha att göra med, svarar snabbt på mejl och är hjälpsamma. Klänningarna har varit fina och överensstämmet med mina förväntningar, Säljaren får 9 av 10 i betyg.

Klänningen får 8 av 10 på grund av att överdelen var för kort, men efter att sömmerskan fixade till den blev den än 10-poängare! :)

Den första bilden är den jag skickade til Landy Bridal
    Den andra bilden är den färdiga klänningen innan den skickades från Kina
    Bild tre och fyra är den färdiga  klänningen efter ändringar hos sömmerskan.

• Ploppcorn
    isadora81 skrev 2013-07-05 09:58:14 följande:

Före

Resultatet: Jag fick en hellång klänning i stället för ankellång pga ett missförstånd med måtten. Det gör dock ingenting. Jag är helnöjd. Klänningen känns väldigt välsydd, mycket tyg och fin spets.

Wow, din klänning var verkligen underbar, är väldigt inne på att beställa samma faktiskt. Vad är det för färg du har valt? Kan inte hitta färgexempel på deras sida
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar