• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • lurigmumin
    fridays skrev 2013-04-08 17:53:53 följande:
    Vilka fina klänningar!

Jag fick precis min måttbeställda från JJ`s House. Snabbt och billigt, ca 1600 kr. Jag känner mig jättenöjd. Jag trodde dock att det skulle vara dragkedja också men det visade sig bara vara snörning vilken var ganska svårt att fläta och få till. Hur gör man egentligen? Vad gör man med ändarna. Skickar med ett kort där jag snörat den slarvligt. Tacksam för tips!!
    Jag tror man brukar snöra uppifrån och ner. Testa och se om det funkar bättre. Har sett många varianter på hur man gör med ändarna men många brukar mest ha dem hängande.

Väldigt fin klänning iaf! 
  • fridays
    lurigmumin skrev 2013-04-08 18:02:02 följande:
    Jag tror man brukar snöra uppifrån och ner. Testa och se om det funkar bättre. Har sett många varianter på hur man gör med ändarna men många brukar mest ha dem hängande.

Väldigt fin klänning iaf! 
    Åh, jaaha! Tack så mycket för tipset!
  • Koyal

Japp, man börjar uppifrån och ned. Och slutgiltiga ihopdragningen sker när allt är på plats så att säga.

• fridays

Tack snälla. Jättebra hjälp. Jag gjorde helt fel. 

• brud20130817
    love2013 skrev 2013-04-08 13:11:50 följande:
    Jättefin klänning!! Vet någon om det är Landys egna eller en designklänning?
    Tack!

Det är Light in the Box egna design så vitt jag vet. De vill inte ändra något utan syr som klänningarna ser ut på bilderna. 
  • karamell

Tack AnnaPia!!! =)

Fridays: Hel läcker klänningen, så snyggt med snörningen i ryggen tycker jag! 

Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar