• bea83

    Före och efter BILDER- på kinaklänningar

    Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

  • Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • Lakinna
    Kroatien2013 skrev 2012-12-21 19:51:31 följande:
    Här är originalet

    O såhär ser den ut på mig


    Kjolen är större än jag tänkte mig, men behöver tas in lite i höfterna och ev tar jag bort ett lager tyll i underkjolen.
    Jag tyckte klänningen var finare på dig än originalbilden! :)
  • Bewi

    1. Klänningen kommer från dinobridal.com
    2. Det totala priset blev 1085 kr inkl. expressfrakt
    3. Jag är jättenöjd med kvalitén!
    4. Vet inte hur originalklänningens kvalité är, kan ej jämföra, men den känns väldigt välsydd 
    5. Den får en 10 av 10 är såååå nöjd :D
    övrigt: jag valde med blixtlås i bak men med fake knappar över och bandet i midjan går att ta bort. beställde den 16/12 och fick den 2/1
    orginalbild




    Min klänning (kan tyvärr inte få den åt rätt håll)



     
  • Limba

    Idag kom denna skönhet hem till mig!
    För stor i överdelen men det va väntat eftersom jag beställde en storlek större för säkerhetsskull, det är ju bara att sy in den Skrattande
    Den har ett jättevackert släp!!! Det va jag inte beredd på faktiskt.

    Ha överseende med bilden, inte så lätt att snöra på sig denna själv, den ska sitta tajtare och sys in som sagt. Ska eventuellt sy bort hjärtformen, så den blir rak i bysten! 

    1:   Ebay, av säljaren pink*memory.
    2:   800:- ingen tullavgift har kommit än.
    3:   Jag är jättenöjd. Dom ändrade som jag önskade till lace-up men glömde utesluta silverdetaljerna i sidan.       Klänningen är väldigt tung, och fint sydd! På orginalet ser det ut som sidentyg överst på kjolen och min har       ett lager tyll underst, ett lager tjockt fint tyg (siden?noll koll) och sen ett lager tyll med alla detaljer på.       
          Jääättefint gjord iaf, så jag är supernöjd!!!!
    4:   Vet ej hur orginalet känns, inte sett den IRL. Men min får en solklar 10! Solig5:   







    {#emotions_dlg.flower}*ursäkta att jag bildbombar*{#emotions_dlg.flower} men jag e så glaaad
  • Kaffegrus
    Limba skrev 2013-01-11 00:00:14 följande:
    Idag kom denna skönhet hem till mig!
    För stor i överdelen men det va väntat eftersom jag beställde en storlek större för säkerhetsskull, det är ju bara att sy in den Skrattande
    Den har ett jättevackert släp!!! Det va jag inte beredd på faktiskt.

    Ha överseende med bilden, inte så lätt att snöra på sig denna själv, den ska sitta tajtare och sys in som sagt. Ska eventuellt sy bort hjärtformen, så den blir rak i bysten! 

    1:   Ebay, av säljaren pink*memory.
    2:   800:- ingen tullavgift har kommit än.
    3:   Jag är jättenöjd. Dom ändrade som jag önskade till lace-up men glömde utesluta silverdetaljerna i sidan.       Klänningen är väldigt tung, och fint sydd! På orginalet ser det ut som sidentyg överst på kjolen och min har       ett lager tyll underst, ett lager tjockt fint tyg (siden?noll koll) och sen ett lager tyll med alla detaljer på.       
          Jääättefint gjord iaf, så jag är supernöjd!!!!
    4:   Vet ej hur orginalet känns, inte sett den IRL. Men min får en solklar 10! Solig
    5:   

     


    {#emotions_dlg.flower}*ursäkta att jag bildbombar*{#emotions_dlg.flower} men jag e så glaaad
    Wow, den var verkligen superfin! Va glad jag blir för din skull. Det har ju nämnts rykten om att ebay inte alltid blir så bra när man beställer klänningar, så det där kan jag tänka mig både var en lättnad och över all förväntan Garttis!!!!
  • Limba

    Tack så mycket kaffegrus!!

    Jag trodde verkligen inte den skulle vara så fin och välsydd! Och så tung! Kollat nogrannare på den idag och upptäckte att det är 4 lager i kjolen, inte 3! Wow. den är helt klart värd att fixa! I love it Solig

  • Lakinna

    LIMBA


    så kul att den blev så bra! Man måste våga chansa ibland :)


    Stort grattis till din fina klänning!

  • Limba
    Lakinna skrev 2013-01-11 14:39:09 följande:

    LIMBA


    så kul att den blev så bra! Man måste våga chansa ibland :)


    Stort grattis till din fina klänning!


    Tusen tack, verkligen! Precis, för dom struntsummorna så är det helt klart värt att våga chansa! tänk va bra det kan bli ibland! HAPPY
  • Kakbakaren
    TheD skrev 2013-01-09 13:31:17 följande:
    Beställde från luxury dresses.
    Betalade 2100:- för klänningen. Frakten kommer jag inte ihåg. Min syster som var tärna, hennes klänning beställdes också från samma ställe.
    Jag blev/fortfarande är jättenöjd! Klart det bästa valet gällande klänning. Jag provade inte en enda utan såg en bild på en klänning två år innan bröllopet "den klänningen ska jag ha den dagen vi gifter oss". När maken och marsalk provade frack gick jag och kände på klänningarna som hängde i butiken vilket fick mig att må ännu bättre och inse att jag hade gjort helt klart rätt att inte köpa från butik.
    Inge aning hur den klänningen är i verkligheten då den inte finns i Sverige. Hade det blivit som det var tnkt skulle den inhandlas i USA.

    10/10 :)


    Va fin din klänning är :) Jag har hittat samma på DinoBridal (exakt, det var samma modell på båda bilderna, haha) och funderat på den men tror inte klänningen är så smickrande för min kroppsform eftersom jag har ganska smal midja men (lite för) breda höfter, vilket säkert skulle resultera i att de ser ännu bredare ut än de är med den här klänning. Men på dig är den jättefin :) Och tärnklänningen ser också fin ut :D
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar