• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • charlottev

Så här blev resultatet.

Gillade modellen jättemycket men den var förstor, trots måttbeställning =( välsydd betalade ca betalade ca 2200- 2400 kr inkl tull

• Evelinas

Va fin :) Du kan inte ta in den lite själv??

charlottev skrev 2012-11-07 20:54:15 följande:

Så här blev resultatet.

Gillade modellen jättemycket men den var förstor, trots måttbeställning =( välsydd betalade ca betalade ca 2200- 2400 kr inkl tull

• rock brud

Här är min
    En "pronovias Fresno" utan släp från dapnebridals.com
    kostade runt 3000+. Kvaliten va ok. ( 7 lager tyg i kjolen ect). Mptsvarade helt mina förväntningar:) Jag har provat originalet och den var helt klart sämre än den men jag behövde verkligen ingen super lyxig klänningen heller! framförallt inte en klänning för 17000
    Jag är nöjd:D

foto Mariahedengren.com

• Gwennie

1. Köpte en tärnklänning, fast i vitt, på www.dragonorient.com
    2. Kostade totalt 1100 kr
    3. Angående kvaliteten så är det inte så lätt att veta om det stämde överens med originalet. Det såg likadant ut i alla fall. Jag ångrar lite mitt tygval, valde taft för att det är ganska snällt mot min runda figur, men det hade varit skönare med något mindre prassligt... tyckte dock att kvaliteten var god och att den var sydd ordentligt. Sen har jag helt annan figur än modellen på bilden, så jag utgick redan från början från att det skulle se annorlunda ut.

Den satt som en smäck i alla fall :)

• knackamackadam

Nu har jag ingen bild än, men jag beställde en spetsklänning från Landybridal och den ser verkligen exakt ut som på bilden! Nu har ju Landybridal, vad jag har kunnat förstå, riktiga bilder på klänningar som de sytt upp och inte bara den klänning som ska kopieras. Klänningen var i alla fall precis så fin som jag någonsin hade kunnat önska. Ska försöka mig på en bild sen.

• FrökenSnartFru

Beställde från Landy bridal

Totalt pris med frakt och tull blev ca 2500. Det är Landys egna design, så något original finns inte.

Jag är höggravid, så klänningen sitter inte så bra än, men den motsvarar bilderna bra. Är jättenöjd!
  • Evelinas

Men jisses vilka vackra klänningar på så vackra kvinnor!!

• Juli2013
    knackamackadam skrev 2012-11-10 07:45:43 följande:
    Nu har jag ingen bild än, men jag beställde en spetsklänning från Landybridal och den ser verkligen exakt ut som på bilden! Nu har ju Landybridal, vad jag har kunnat förstå, riktiga bilder på klänningar som de sytt upp och inte bara den klänning som ska kopieras. Klänningen var i alla fall precis så fin som jag någonsin hade kunnat önska. Ska försöka mig på en bild sen.

Åhh vilken beställde du..? Låter lovande! Jag är så sugen på den här http://www.landybridal.co/a-line-sweetheart-chapel-train-champagne-wedding-dress-h1lblb3851.html

Hade varit jättekul om du ville visa din klänning!!

• eml33h

Nu har jag fått hem min andra klänning.
    Denna från Dinobridal. Blev 1500 totalt med frakt.
    Den är helt underbar! 10 poäng! Tog dessutom bara 2 veckor att få hem den, så pluspoäng för det :)

Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar