• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • eml33h

Originalet.

Ursäkte för bildbombning, gick bara att lägga till en bild till varje inlägg :/

• Jeanettan

Beställde på JenJen. Med frakt och avgift ca 1100 kr. Väldigt nöjd med tyg och kvalitet dock fick jag lämna in till en sömmerska för några ändringar. Den var bl a alldeles för stor i bysten. Och så ville jag ha halterneck.

• charlottev
    Evelinas skrev 2012-11-09 09:22:32 följande:
    Va fin :) Du kan inte ta in den lite själv??
    Det är väldigt mycket jobb =/ sen har jag en till klänning som jag beställt men jag börjar bli så osäker på vilken jag vill ha
  • pulmonate

Jag beställde min på Milly Bridal. Överlag var jag väldigt imponerad över kvaliteten på tyget, hur det var sytt, mm. MEN spettsen där framme var inte alls snyggt, så jag fick ändra urringningen fram. Där bak var spetsen tät och fin och där ändrade jag inget. Den var också ganska mycket för stor över höfterna, men det var mitt eget fel som angav fel mått. 
    3000kr för klänningen infrån Milly och ca 1000kr i ändringar hos sömmerskan. 

Så här var den när jag fick den, utan några ändringar.

Och så här blev det på bröllopsdagen.

• FrökenSnartFru
    Jeanettan skrev 2012-11-11 17:04:25 följande:
    .....efter

Hoppas du är toknöjd nu efter ändringarna för den där klänningen är underbar på dig!
  • Evelinas

Jättesnyggt!! Blev ju hur bra som helst när du gjorde om lite i fram :)

pulmonate skrev 2012-11-11 20:21:12 följande:
    Jag beställde min på Milly Bridal. Överlag var jag väldigt imponerad över kvaliteten på tyget, hur det var sytt, mm. MEN spettsen där framme var inte alls snyggt, så jag fick ändra urringningen fram. Där bak var spetsen tät och fin och där ändrade jag inget. Den var också ganska mycket för stor över höfterna, men det var mitt eget fel som angav fel mått.
    3000kr för klänningen infrån Milly och ca 1000kr i ändringar hos sömmerskan.

Så här var den när jag fick den, utan några ändringar.

Och så här blev det på bröllopsdagen.

• Evelinas

Sitter som en smäck!

Jeanettan skrev 2012-11-11 17:04:25 följande:
    .....efter

Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar