• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • PimPim83
    Elino79 skrev 2012-12-21 18:53:19 följande:

Aha! Tack! Här kommer alltså bilderna
    Jättefin klänning. Förstår att du är nöjd. Jag tycker den gör sig bäst på bilden till vänster, men midjebandet.

Måste bara få fråga. Beställde du i färgen "White" eller "Ivory"? Jag funderar på en klänning från Landy men kan inte bestämma mig vilken av färgerna jag ska välja.
  • Elino79

Jag beställde "ivory". Den är "lagom" cremefärgad i mitt tycke. Midjebandet är i färg "dark champagne".

Jag lutar också åt med midjeband.

• Kroatien2013

Här är originalet

O såhär ser den ut på mig

Kjolen är större än jag tänkte mig, men behöver tas in lite i höfterna och ev tar jag bort ett lager tyll i underkjolen.
  • maxmamma
    Kroatien2013 skrev 2012-12-21 19:51:31 följande:
    Här är originalet

O såhär ser den ut på mig

Kjolen är större än jag tänkte mig, men behöver tas in lite i höfterna och ev tar jag bort ett lager tyll i underkjolen.

åh tusan vad snygg klänningen var. Originalet var kanonfin, och den du har på dig är minst lika snygg oxå, den satt ju toppen bra på dig. är lite avis.lycka till med bröllopet.
  • Juli2013

Jättefin! Jag lutar också åt en Landyklänning, kul att se att den blev så bra. Och jag tycker den gör sig bäst med bandet, förresten :)

Elino79 skrev 2012-12-21 18:53:19 följande:

Aha! Tack! Här kommer alltså bilderna
  • tracit

Jag köpte från DinoBridal

Här är originalet:

Och här är kopian, dock skrynklig, alla lager tyll ska fixas till innnan stora dagen :)

Jag är jättenöjd! På originalklänningen är det dragkedja bak, jag bad att få knytrygg, och det blev supersnyggt. Bra service och snabb leverans, kan verkligen rekommendera!

• johbeh

Får göra två inlägg, beställde min från jenjenhouse och är mycket nöjd

• TheD

Beställde från luxury dresses.
    Betalade 2100:- för klänningen. Frakten kommer jag inte ihåg. Min syster som var tärna, hennes klänning beställdes också från samma ställe.
    Jag blev/fortfarande är jättenöjd! Klart det bästa valet gällande klänning. Jag provade inte en enda utan såg en bild på en klänning två år innan bröllopet "den klänningen ska jag ha den dagen vi gifter oss". När maken och marsalk provade frack gick jag och kände på klänningarna som hängde i butiken vilket fick mig att må ännu bättre och inse att jag hade gjort helt klart rätt att inte köpa från butik.
    Inge aning hur den klänningen är i verkligheten då den inte finns i Sverige. Hade det blivit som det var tnkt skulle den inhandlas i USA.

10/10 :)

Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar