• bea83

Före och efter BILDER- på kinaklänningar

Hej, Jag skulle vilja be alla som har erfarenhet av kinaklänningar att hjälp oss andra som befinner oss inför det svåra beslutet. Snälla svara på frågorna nedan: 1. var köpte du din kinaklänning? 2. vad kostade det (inkl. frakt, tull 0ch andra utgifter)? 3. Är du nöjd med tyget/sy kvalitén? 4. Klänningens kvalité motsvarar den det origiala? Skala 1-10(10 =bäst, 1=inte alls) 5. BILDER-på originalen samt bilder på din klänning!!! SNÄLLA!!!!!! Tacksam för hjälpen!!!!

• Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar
  • daniiel
    bruden91 skrev 2013-06-09 00:48:18 följande:
    Jag undrar ifall det är någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på ett par frågor angående hemsidan Dinobridal.com. Det är ju som så att den hemsidan inte har paypal vilket egentligen är rätt säkert betalningssätt för både köpare och säljare, så min fråga är, gick betalningarna och leveranserna rätt till hos dom?Och hur vet man hur mycket man får betala i tullavg.?  
    Jag har inte haft några problem med Dinos gällande betalning, leverans eller något annat :) Jag tror dock att jag betalade via Paypal när jag beställde, men det var ju 2år sedan :P Har du mejlat och frågat om det?

Angående tull, så kan man själv räkna ut det, förutom administrationsavgiften som tillkommer. Den kan variera lite. Jag har skrivit lite om det här augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/
  • 7011e gången gilt
    Får man under kjol med på DinoBridal eller får man köpa till??
  • jenniferochaugust
    7011e gången gilt skrev 2013-06-09 18:14:30 följande:
    Får man under kjol med på DinoBridal eller får man köpa till??
    Man får inte underkjol på köpet. Men du kan ju fråga om de kan sy in en underkjol eller sy upp en som passar klänningen. Jag har köpt min brudklänning på Dinobridal, men underkjolen på lightinthebox.
  • Mollee

Köpte min klänning från My Love Bridal - som väl heter Dinobridal nu? - redan förra året! Nu ser det ut som om det äntligen blir giftermål av i höst, det har varit lite gropar i vägen, men nu har jag börjat lurka på BT igen för att komma i stämning.

Här är originalet, tror det är en Rosa Clara:

Och här är min kopia:

Den är fint sydd, men kräver rätt omfattande ändringar: den långa, raka biten mellan byst och kjol behöver tas av med minst en tredjedel, för annars hamnar midjan antingen nere på höften (som är 30 cm bredare än midjan), eller så hamnar ovankanten uppe under hakan. Och så är det visserligen en jättefin fluffig tyllkjol, men det tjocka, fina, välsydda, fodrade fodret är en snortajt A-linjemodell. Så underkjolar går ju inte heller.

Hmm, jag kan ju egentligen sy, men ibland känns det frestande att sälja klänningen till nån person med längre överkropp och fixa nåt annat att ha på sig. Men jag tycker så mycket om den...
  • Madicken
    Mollee skrev 2013-06-10 21:43:19 följande:

Och här är min kopia:

Men lägg av va snygg! Älskar den klänningen! 
    Inboxa mig om du vill sälja den...  
  • Madicken

Här kommer min kinaklänning! Köpt på ebay.
    Väldigt fint sydd och är tung och jättefin, men överdelen måste fixas som ni ser.

Här är orginalet

• a ring on my finger
    Mollee skrev 2013-06-10 21:43:19 följande:
    Köpte min klänning från My Love Bridal - som väl heter Dinobridal nu? - redan förra året! Nu ser det ut som om det äntligen blir giftermål av i höst, det har varit lite gropar i vägen, men nu har jag börjat lurka på BT igen för att komma i stämning.

Här är originalet, tror det är en Rosa Clara:

Och här är min kopia:

Den är fint sydd, men kräver rätt omfattande ändringar: den långa, raka biten mellan byst och kjol behöver tas av med minst en tredjedel, för annars hamnar midjan antingen nere på höften (som är 30 cm bredare än midjan), eller så hamnar ovankanten uppe under hakan. Och så är det visserligen en jättefin fluffig tyllkjol, men det tjocka, fina, välsydda, fodrade fodret är en snortajt A-linjemodell. Så underkjolar går ju inte heller.

Hmm, jag kan ju egentligen sy, men ibland känns det frestande att sälja klänningen till nån person med längre överkropp och fixa nåt annat att ha på sig. Men jag tycker så mycket om den...

Nu har jag ju inte sett hur den ser ut på dig, men när man ser den hängandes ser den identisk och jättefin ut. Förstår att det är svårt att sälja den
  • dellelgarin

Köpte min från Jen Jen , den kostade 1200:- plus några hundra i tull

såg ut såhär när jag beställde :

Jag glömde dock bort att kolla den angivna längden på klänningen så på mig är den ju inte alls så kort , men jag lät den vara så, tyckte det blev fint, jag sprättade bort rosetten  oxå annars är jag nöjd, det var paljetter på spetsen det hade jag inte fattat så de sprättade jag bort, plus att jag fick sy till bysten för den urringningen hade fått gästerna att svimma ;) klänningen är välsydd förutom spetsen som man inte skall kika nära på,helt klart värd de småpengarna. här kommer en bild på självaste bröllopsdagen :

• daniiel
    pulmonate skrev 2013-06-28 18:31:50 följande:
    Har redan skrivit här, men fick nyss de officiella fotona och har blivit kär igen! Här kommer 3 bilder
    Så roligt att få se lite fler bilder :) Och du är ju vacker som en sommardag i den där klänningen :)
Svar på tråden Före och efter BILDER- på kinaklänningar