• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • stormhelen

Det var en ganska negativ låttext tycker jag, som inte känns riktigt aktuellt för bröllop.

"(0ops)
    there goes the dreams we used to say

(oops)
    there goes the time we spented away

(oops)
    there goes the love we had
    but you cheated on me and that's For THAT now

(oops)
    there goes the house we made a home

(oops)
    there goes you'll never leave me alone

(oops)
    for all the lies you told this is what you owe"

eller

"While he was braggin
    I was comin' down the hill uh just-a draggin'
    all of his pictures and his clothes in the baggin
    I sold eveything else til there was just nothing left
    and I paid all the bills about a month too late
    It's a shame we have to play these games
    the love we had just faded away, away

(oops and chorus)

All of the dreams you sold
    left me out in the cold
    What happened to the days when we used to trust each other
    And all of the things I sold
    Will take you until you get old
    To get 'em back without me
    Cause revenge is better than money you'll see"

Dessa är utdrag av texten på låten. Det låter mer som att ni ska skiljas och inte gifta er, så jag förstår att din m2b inte vill att den ska spelas på ert bröllop.

Men givetvis får du göra som du vill.

Men ska du verkligen göra något som din m2b verkligen inte vill? Det är ju ert bröllop tilsammans. Därför kanske man borde respektera vad sin make/ make önskan, speciellt om det är något som denna inte vill.

• Aniara4
    stormhelen skrev 2012-11-26 12:05:14 följande:

Men ska du verkligen göra något som din m2b verkligen inte vill? Det är ju ert bröllop tilsammans. Därför kanske man borde respektera vad sin make/ make önskan, speciellt om det är något som denna inte vill.

Nu tror jag du har missat vilken tråd det är du har hamnat i!
  • snowstars

Alltså, Aniara4, jag tycker verkligen att din släkt överreagerar. Herregud, lite humor får man väl ha! Och det är ju faktiskt DITT bröllop. Jag skulle ha haft den under vigseln och vridit upp volymen några snäpp så de verkligen förstår att DU bestämmer.

• Aniara4

Ja precis, det är faktiskt min favoritlåt och jag vill att mitt bröllop ska vara unikt och väldigt JAG, och dessutom handlar den ju faktiskt om hur viktigt det är med ärlighet och trohet och sånt tjafs i ett förhållande.

Den första prästen bara vägrar, så jag krävde att få byta ut honom. Men då fick vi den där Krister, och han bara tjatar om att han tyckte "Älgarna demonstrerar" är en mycket bättre låt och han brukar sjunga den varje söndag istället för Gloria och Sanctus och allt det där, så nu får det nog bli en mopp i alla fall. Fast med min otur är den säkert sur och luktar illa. Gråter

• snowstars

Då får köpa en sån där liten gran och hänga i moppen så luktar den nog inte. Tänk vad bra att få välja hur prästen ska lukta!

Och jag ser framför mig hur bra det kommer bli när den där låten spelas. Dels så är det ju din favoritlåt så det kommer ju kännas fantastiskt bara därför. Och sen blir det ju verkligen lite "in your face!" till hela släkten när du bevisar att du är vuxen och bestämmer själv.

• maxmamma

jag tycker du ska välja denna sång som skillsmässa sång, jag menar när du fått ett  fett underhåll av den fd maken så kan du  ju göra som sångerskan, omge dig med schyssta snubbar o shoppa loss varenda krona han måste ge dig.

och föresten, vad har du för konstig släkt som tror att deras åsikter räknas, fattar dom trögt??

näst efter mig så är ju du gudinna nr 2 o det ska de veta att med gudinnor jävlas man inte med.

och jag måste upplysa dig om att mitt bröllop är både större viktigare o intressantare än ditt, tror PiaB oxå kommit till den insikten att hennes bröllop inte heller är viktigare o bättre än mitt.

Ta det lugnt, älprästen krister är snart ett minne blott, min farsa har lovat att knäppa honom så vi kan äta upp honom på min bröllopsfest.

Du kanske ska ringa till norskekokker.se o ta lite hjälp av dem, nej just det nu kom jag på att dem har vi bojkottat de var så usel på allt o då  menar jag allt.

Äh ställ in din make i städskrubben så får  väl han stå o sniffa på den illa luktande skurmoppen.

• Aniara4
    snowstars skrev 2012-11-26 12:27:19 följande:

Och jag ser framför mig hur bra det kommer bli när den där låten spelas. Dels så är det ju din favoritlåt så det kommer ju kännas fantastiskt bara därför. Och sen blir det ju verkligen lite "in your face!" till hela släkten när du bevisar att du är vuxen och bestämmer själv.

Jaaa! Jag menar, det händer ju på bröllop att nån äldre släkting håller ett förmanande tal till brudparet om hur de ska göra för att vårda kärleken, men vad vet en mossig gammal gubbe om vårt förhållande? Det är ju bara jag som vet vad just jag förväntar mig av äktenskapet, och det kan vara på sin plats med en liten varning till maken tycker jag.

Jag tänkte visa videon också så att han förstår vilket slags livsstil jag förväntar mig som gift. Och han ska inte tro att jag tänker jobba nåt mer, han får allt lov att dra in de där kulorna som behövs!
  • PiaB
    maxmamma skrev 2012-11-25 22:28:54 följande:
    Du kan väl inte missunna mig det PiaB? gör du det så är du bara orättvis o bitter tant som inte fick som du ville...

Tant kan du va själv, uppmärksamhetskossa! Jag ska ta reda på var du ska ha din fest och så ska jag baka in mig naken i din tårta och hoppa upp och stjäla hela showen så kan du stå där och undra vad som hände när allt fokus försvann från dig! Och jag lovar, att se mig naken är en syn som dina gäster aldrig kommer glömma om de kanske får fel på synen också, men det kan det vara värt om det enda de minns är mig

Så, ha nu en trevlig kväll lilla gumman. Puss och kram

• PiaB

Förövrigt tycker jag aniara4as sång passar alldeles utmärkt på en så tragisk tillställning som ett bröllop.

• Milano

Är lite trött på M2B's negativa kommentarer... Nu undrar jag om jag verkligen måste närvara på bröllopsdagen eller blir jag gift ändå? Vill ju ha honom, hans griniga släktingar kan jag vara utan. Kanske kan man adoptera bort dom? Vad tror ni?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?