• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Jag uppskattar inte att du skriver samtidigt som mig, skärp dig! Kolla först så ingen skriver innan du börjar, tack!

Men tärnorna är ju mina döttrar, den yngsta minderårig och tjänar inga pengar. Kan jag kräva att den andra tärnan, hennes storasyster betalar allt det där åt dem båda då?

• Chicita

Jamen det är väl inte mitt fel att du skriver så sakta? Förvånad

Den yngre systern får väl jobba av utgifterna då som alla andra? Kicka ut henne i arbetslivet bara, åldern spelar väl ingen roll.
    Vända burgare på Donken kan väl alla göra, eller mocka dynga. Det är väl det minsta hon kan göra när du gjort henne den stora äran att vara tärna?  

• Chicita

Jamen självklart.
    Dom ska ju göra det du säger. Du är bruden och ditt ord är deras lag. Solig 

• PiaB

Då ska jag hälsa dem det. Och min blivande man har blivit helt galen. Han tyckte att vi skulle placera hans brorsbarn, dvs kusiner i närheten av varandra eftersom de nästan aldrig träffas och det kunde vara trevligt för dem. Men alltså, är det en kusinträff eller ett bröllop vi planerar. Huvudsaken gästerna ser snygga ut runt bordet och sitter i storleksordning. Vadå ha trevligt? Han borde bli medlem här och lära sig ett och annat.

• Chicita

Ja nu får du väl ändå sätta ner foten?
    Tror din blivande verkligen att han ska vara med och bestämma något? Nej nej. Börjar han krångla så byter du ut honom mot en statist under hela kvällen. Du kan plocka fram maken ur garderoben när festen är över och det är dags att gå hem. Det är så dyrt att behålla dom där statistmakarna hela natten Obestämd 

• PiaB

Ja han är inte klok. Han har åsikter om vad han ska ha för kläder och hur vi ska åka från middagen. Tror faktiskt jag ska byta ut honom. Vem vill ha en man med åsikter? Vem tror han att han är?

• Chicita

Ja någon måtta får det väl lov att vara.
    Det där lät ju hemskt... En man med åsikter... Jösses vart är världen på väg egentligen? 

• maxmamma

Det går inte att ha en karl med massa åsikter det blir för jobbigt, nä gör som jag o ta ur honom de fasonerna det har jag gjort med min karl.

och om han nångång råkar glömma av sig så åker han raka spåret in i städskrubben o där får han  stå tills han blivit en lydig karl igen eller om jag måste ha hjälp med något som han kan vara användbar till som igår så skickade jag iväg honom att tvätta min bil.

men det var nästan ett misstag, för när han kom hem igen hade han åsikter om hur smutsig  min bil var o hur jag lyckats skita ner bilen så?

han insåg sitt misstag o gick till skrubben självmant , oj jösses tänk om han fortfarande står där inne o har missat att åka till jobbet för o dra in lite kosing till hushållet så jag har nått att shoppa för?

kanske bäst jag går o kollar så han inte står där inne än?! fast det kanske han gör för jag tyckte jag hörde hans ringsignal på mobilen kom från skrubben...

oj jösses han som skulle på platschefs utbildning idag, oj oj nu blir de som håller i utbildningen inte glad, de som har beställt mat o sånt till honom o nu blev det en portion över, vad ska de nu göra??

jaja jag ser till så han kommer iväg imorgon och kan bidra med sin visdom o äta maten de beställ till honom för hans skull.... 

• Mumin
    PiaB skrev 2012-11-20 16:23:58 följande:
    De vill inte sjunga i kyrkan, kan jag hota med att ta bort dem som tärnor då?
    Hota med att ta bort veckopengen! Det brukar ta skruv!! Annars finns det ju alltid elchocksbehandling... =P
Svar på tråden Kan jag verkligen...?