• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Aniara4
    Kjell Präst skrev 2012-11-12 07:59:52 följande:
    Just det, jag glömde: Kan man köpa brudpar på Gekås i Ullared? Jag har så få vigslar så jag tänkte köpa ett par par. Men det måste vara snygga par förstås, som passar in kyrkoårets tema. Går det? Är de billiga? Att köpa alltså?
    Om du känner att du blir ringrostig mellan vigslarna kan du ju köpa hem några olika tårtdekorationer med olika brudpar att öva med hemma. Om du vill skoja till det lite extra kan du också ta ett par såna där den ena försöker smita, där de släpar varandra i håret osv, så kan du vänligt men bestämt tala dem tillrätta och öva in det rätta grötmyndiga men ändå milda tonfallet som präster ska ha när de talar till brudpar.

Om nu präster öht ska prata till brudpar. Vigselsamtalet är väl inte till för att prästen ska hålla på och prata utan för att brudparet ska tala om för prästen vad som gäller, med eller utan tupé, kyrka eller städskrubb, och vilken druva och årgång av nattvardsvin de tycker passar bäst till Kristers lekamen beroende på tilltugg och nyans på bordsduken.
  • Chicita

Mycket kloka förslag av Aniara4 Glad

Och du Kjell Präst... Vem har skrämt dom där rädda barnen då? Va?
    Är dom rädda för att dom inte ska få gå på bröllop där deras kusins fasters tremänning gifter sig och hon vill ha barnfritt? Är det det som är problemet? Vaaa? Nalle 

• maxmamma

PiaB du ska både bete dig som en trotsig o bortskämd treåring, dessutom ska du gå in i den anonyma telefonkiosken o komma ut som hemliga maxmamma,bara så ingen tror att det är du menar jag.

självklart ska du bli hysteriskt arg på dina tärnor, prästen o även din m2b hur i himmel kan han vara så insnöad så han inte fattar att han ska hålla sig i bakgrunden o total beundra dig eller var det mig?

Älgprästen ska oxå bara hålla sig lugn, vem är han att tro att det är han som är medelpunkten?

nädu nu ska hemliga maxmamma o hemliga PiaB o jenny121212 bli riktiga bridzillas för det har vi rätt att bli med tanke på att det är faktiskt vår dag ingen annas dag.

Är det nån som har problem med det, då får de gå o ställa sig i skamvrån/sakristian eller nå annanstans där de varken syns eller hörs.

Det är som med barn, de ska finnas men inte höras o synas.  

• PiaB

MEN LEK INTE UTAN MIG!!!!!!!!!!!!!! Och jag vill väl inte sätta in en bild på rätt barn jag vill sätta in en bild på fel barn. Vem har hittat på den här leken? Säg förlåt!

Och på Ullared kan man köpa allt så säker kan man köpa brudpar där också. Annars kan jag som bridezilla åka dit och skrika lite.

Och att barn ska vara söta och tysta har jag aldrig lyckats med. De på jobbet låter och rör på sig och finns överallt utan att bry sig om att jag behöver planera vad gästerna ska ha för färg på tandkrämen en vecka innan vi gifter oss. För de måste ju matcha minst en vecka innan. Tänk om någon använder blå och någon vit. Det blir ju ljusblått och det går ju inte med mina underkläder.

Kan man ge barn som inte uppför sig sparken från förskolan och anställa barn som kan hjälpa till att planera?

• maxmamma

japp barn som inte kan bete sig ska få sparken omgående o här funkar det inte med några fallskärms avtal inte.

och eftesom vi är på g att bli hemliga bridezillas så tar vi o hänger med Kjell-Präst eller vad han nu vill kalla sig i anonymiteten när han ska åka o shoppa ngra brudar o ev ngra brudgummar oxå.

Vi måste ju höja våra röster så han fattar vad det hela handlar om, så det så.
    Här är det vi som bestämmer!!!

Och på tal om det här med att LEKA, vem har sagt att en anonym bridzilla som du får vara med  o leka, du tar ju över showen då, och det accepterar jag INTE.

nä nu tror jag bestämt att det är dags att natta ett av mina barn eller var det nån annans barn, de där som blev sparkad från förskolan som hamnade hos mig?

Hur ska jag veta om det är rätt barn om de har en sopsäck på sig o inte säger ett knyst, jaja nån annan förälder blev kanske glad att  få vara lite barnledig en stund dåFörvånad 

hm typiskt det var inte jag som blev barnledig iaf Tungan ute 

• PiaB

Men hjälp! Sparkade jag så hårt så den hamnade hos dig?! Det blev väl inga märken på barnet för det är inte tillåtet. Isåfall var det inte jag som sparkade. Fast nu kanske jag skrämt ett barn så jag kan vara med och leka Rädda barnen leken.

• Chicita

Nu har jag missat något tror jag... Förvånad

Skulle vi inte lägga upp bilder på rädda barn? Eller skulle vi sparka boll med dom (alltså dom är bollen)?

• PiaB

Men alltså nu får du höra upp Chicita! Eftersom det inte finns någon lekledare i den här tråden utan alla leker som de vill så spårade det ur lite. Och jag var tvungen att sparka barnen på jobbet som inte hjälper mig att matcha gästernas färg på tandkrämen med mina underkläder. Men jag sparkade visst så hårt så de hamnade hos maxmamma. Så då är den nya leken att vi ska skrämma barn till lydnad genom att hota med att de sparkas ända bort till maxmamma. Och henne vill man inte hamna hos för där är alla älgjägare och vem kan se skillnad på ett barn och en älg.

Så nu leker vi: skräm ett barn eller sparka den till maxmamma! Och som en följd av det blir ju barnen rädda och då kan vi fortsätta med prästens lek hur den nu var...

• Aniara4
    maxmamma skrev 2012-11-12 12:32:53 följande:
     för det har vi rätt att bli med tanke på att det är faktiskt vår dag ingen annas dag.
    Nej annandag bröllop kommer dagen efter!
  • Chicita

Aha... har du några barn jag kan låna i så fall, för här är det tomt på sådana Obestämd

Svar på tråden Kan jag verkligen...?