• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Jag förstår inte varför ingen är anonym i den här tråden? Jag vill väl inte veta vem jag diskuterar såhär viktiga frågor med? Förövrigt tycker jsg det blivit lite dålig stämning i lägret. Nu ställer vi oss upp och tar varandra i hand och sjunger Älgarna demonstrerar. Fast eftersom jag inte kan vara anonym så säger jag att det var Jenny121212 som skrev det där, för jag törs inte stå för någnting!

• Kjell Präst

Hallå där! Det är väl inte så att det är gamla medlemmar som skrivit det här? För då måste ni antingen lämna forumet eller bli anonyma. Jag ska bli anonym. Nu är jag det! Hej, jag heter Anonym Präst och mina kolleger är anonyma älgar (De kallas AÄ och träffas varje fredagskväll i en skrubb vid tunnelbanan och säger "Hej jag heter Älgen fast jag är anonym")

• PiaB

Bra där anonym Präst! Och när jag kommer till jobbet idag ska jag lära barnen, som är helt galna och kallar mig både fröken och Pia, att jag heter anonym fröken! Herregud, hålla på och kalla mig vid namn. Och jag hoppas verkligen inte att någon gamling håller på och skriver här. Som om de hade något att tillägga.

• Aniara4
    Jenny121212 skrev 2012-11-09 06:27:44 följande:
     Jag tror dessutom att vi en gång för alla måste reda ut vem jag är. Jag är jag, men jenny121212 har jag lite hittat på, man kan få en ledtråd genom mitt nick vad jag heter i verkligheten och vilket datum vi gifter oss, men mer vill jag inte säga. Har nog redan sagt alldeles för mycket.Och eftersom mitt nick är så himla avslöjande så är det bäst för alla att vi inte tittar vem som skrivit vad.
    Moahahahahaha, nu ska jag slå upp dig i telefonkatalogen och ringa HEM till dig! Demon
    Sen får vi prata där istället för här har jag tydligen varit alldeles för länge. Jag måste ha blivit för-giftad med bröllopsnervsjukan.
  • Kjell Präst
    PiaB skrev 2012-11-09 07:46:21 följande:
    Bra där anonym Präst! Och när jag kommer till jobbet idag ska jag lära barnen, som är helt galna och kallar mig både fröken och Pia, att jag heter anonym fröken! Herregud, hålla på och kalla mig vid namn. Och jag hoppas verkligen inte att någon gamling håller på och skriver här. Som om de hade något att tillägga.
    Barnen är väl anonyma? Ni har väl stoppat in dem i säckar så att ingen känner igen dem? Så gör vi med våra konfirmander nämligen! Sjukt praktiskt!
  • Jenny121212

Aniara4: snälla lova att inte berätta för nån att jag hänger här inne!! Tänk om någon får reda på att jag planerar bröllop! Det hade varit superhemskt om nån fick reda på att jag är jag. Kan vi inte bara starta om den här tråden så alla kan vara anonyma? Då tycker jag att alla som ska gifta sig i år får skriva, men bara de!!

• maxmamma

men jenny121212 är det verkligen du eller är det den där anonyma som står bakom din rygg?!

ska vi vara så här hemliga då törs då inte jag konversera med någonFörvånad för tänk om någon tror att jag existerar på riktigt  med tanke på mitt nick??

och hur ska jag kunna prata med Hemliga Krister o veta att det verkligen är Krister så det inte är någon fejk eller annan hemlig stand in?

japp jag trär sopsäckar över mina barn så jag inte ser vem som är vem o iom att de använder röstförvrängare så vet jag ju inte alls vem som är vem av dem längre....

tja hårt klimat vi lever iTungan ute 

kan jag kanske trä en sopsäck över min far på bröllopet så ingen ser vem som skjuter Älg prästen Krister??

jag menar det kan ju finnas någon i sällskapet som ogillar att äta Kristers lekamen särskilt när han blivit skjuten av brudens far, o då kan det  ju hända att någon vet var fars brevlåda är o terroriserar den eller skickar hemliga o anonyma brev till honom.

nej jag tror vi kör på den melodin att alla får trä en sopsäck över sig på bröllopet och att vi använder röstförvränager o skulle det finnas någon som verkar känna igen oss trots allt så ställer vi den personen i städskrubben. 

• Kjell Präst

Egentligen är kanske det allra bästa att ställa samtliga personer i städskrubben redan från början, för där är det så mörkt så ingen ser någonting. Det kanske blir svårt att ordna fram en sådan stor städskrubb men det kan väl gästerna ordna, för det är ju ändå er dag och ni ska få det som ni vill. Fast det förstås, om de får veta vad ni vill så kanske de kommer på vilka ni är. Och det ska de ju inte få. Det var svårt det här, men jag säger ingenting för jag har tystnadsplikt så jag måste alltid vara tyst. Jag har varit det i sex år nu och jag undrar om jag ens har någon röst kvar?

• maxmamma

Hm jag tycker nog att den där hemliga prästen Krister Älg kan bygga om den där städskrubben så den blir lagom stor till den stora dagen.

men jag tror jag skickar ut anonyma inbjudningar där det bara står tid o plats o del av lokalen och även ett tillägg med den sk klädkoden som består av: sopsäck o röstförvrängare, sen om gästerna väljer att ha kläder eller vara naken under sopsäcken bryr jag mig inte om, för jag slipper ju se dem o de slipper ju se mig Förvånad 

chicita: om du tror att jag är jag så tror du fel för jag är anonym, du känner inte mig Tungan ute och vem kan bevisa att du är du chicita? kanske du är anonym o lurar oss att tro att du är du??

Men Präst-Kjell eller var det Krister den hemlige? kan  du inte få nån form av dispens att tala med röstförvrängare då så klart eller ställer sig Svenska kyrkan tyst till sådana arbetsförmåner till förmån för bruden o hennes dag??

Nu har du nog lite att förklara med ord här  då så klart så du inte använder din tysta röst. Vem vet föresten om du oxå är du eller nån hemlig präst som infiltrerat sig  i Svenska kyrkan?! 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?