• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Principisessan
    maxmamma skrev 2012-10-23 22:45:46 följande:
    Kyrkan har man som vacker kuliss för att det ska se mer äkta ut, det ser inte så äkta ut om man står i en städskrubb eller nått på rådhuset/stadshuset o gifter sig vem vill se en gammalstädskrubb där alla gamla avdankade sura präster sitter o håller gille för sig själv??
    ja just det där med kuliss, för det är ju kyrkan, så fick jag en annan lite wild and crazy idé. 
    Blev lite inspirerad av Corpse Bride och funderade på om kyrkan kan tänka sig att gå med på att vi kommer dit dagen innan för att gräva upp grästet runt kyrkan, sparka ikull lite gravstenar och så, så att vi får rätt stämning.
    Fast jag kommer ju förstås att ha fullt upp med allt annat, så prästen kanske kan gräva upp gräset? Och då behöver vi ju inte ändra datum för prästens skull över det här med tupén. Istället så kan vi sota hans ögon så han ser ut som en zombie. och så sotar vi pannan på honom, så speglar det sig inte heller i ljusen i kyrkan. 

Åh vad glad jag är över att ha kommit på denna smidiga lösning! Nu känns det ju inte alls pinsamt eller dumt att föreslå det här med tupén. Det här är ju mycket mycket bättre!  
  • maxmamma
    majjja skrev 2012-10-23 23:12:50 följande:
    ja just det där med kuliss, för det är ju kyrkan, så fick jag en annan lite wild and crazy idé. 
    Blev lite inspirerad av Corpse Bride och funderade på om kyrkan kan tänka sig att gå med på att vi kommer dit dagen innan för att gräva upp grästet runt kyrkan, sparka ikull lite gravstenar och så, så att vi får rätt stämning.
    Fast jag kommer ju förstås att ha fullt upp med allt annat, så prästen kanske kan gräva upp gräset? Och då behöver vi ju inte ändra datum för prästens skull över det här med tupén. Istället så kan vi sota hans ögon så han ser ut som en zombie. och så sotar vi pannan på honom, så speglar det sig inte heller i ljusen i kyrkan. 

Åh vad glad jag är över att ha kommit på denna smidiga lösning! Nu känns det ju inte alls pinsamt eller dumt att föreslå det här med tupén. Det här är ju mycket mycket bättre!  
    Haha helt klockrent detta tema var ju bra mycket mer spännande, prästen får sparka kull gravstenarna, jag skulle aldrig få för mig att smutsa ner mina fina brudskor...dessutom kan jag ju bli svettig o jag vill ju inte ha stor blöt pöl på ryggen eller under armarna så prästen får lorta ner sig o sen kan han torka av svetten med tupén
  • maxmamma
    Chicita skrev 2012-10-23 22:50:54 följande:
    Nej nu har du nog missat en del.
    I städskrubben finns moppen. Inhopparen för motsträviga vigselförrättare.
    Detta är ju redan konstaterat tidigare i denna (eller om det var den andra) tråden Tungan ute 

ja men det kan ju aldrig så noga påpekas att det finns ett annat alternativ om man tycker kyrkan är för ful o om man hellre vill gifta sig lite hemligt då kan ju städskrubben o moppen vara ett bra alternativ tänkte jag haha 
  • Aniara4
    Kjell Präst skrev 2012-10-22 13:19:45 följande:
    Jag säger då det, det märks verkligen att kristendomsundervisningen i skolan har upphört. Tupéerna var ett folkslag som bodde strax utanför Rom, i staden Tupee. Där grundade Paulus bror Knaulus den allra första kristna församlingen redan år 28, alltså flera år innna Jesus korsfästes och dessutom långt innan han första gången framträtt för folket. Man brukar därför anse Knaulus som antingen synsk eller galen. Paulus valde det sista alternativet och skrev därför inga brev till församlingen. Det gjorde däremot Knaulus, men ytterst lite finns bevarat. Det enda fullständiga brevet finns i boksamlingen De Extremt Okända Apokryferna och kallas helt enkelt Tupéerbrevet. Det lyder i sin helhet "Från Knaulus, lite tokig men snäll. Tjänixen på dixen era knickedicker! Jisses säger jag vad kul vi hade när jag hälsade på er häromsistens. Men säg inget till Paulus! Ha det gött"
    Nu får jag tårar i ögonen, men INTE av skratt (jag förstår faktiskt inte vad Chicita pratar om i TS, det här är allvarliga grejer!) utan för att jag känner mig lurad av skolan, regeringen och konfirmationsprästen. INGEN har nämnt tupéerbrevet under hela den här tiden! Jag tror det är en konspiration för att dölja den sanna läran om Kristers lekamen och att kyrkan egentligen enbart existerar för att tillhandahålla pampiga vigsellokaler. Man kan ana det ursprungliga syftet i termen "Kristers brud" som ju antyder brudens centrala betydelse, men makthungriga gubbpräster med flint har i årtusenden slutit sig samman i hemliga sällskap för att ge sig själva huvudrollen i vigslarna och förpassa den heliga Bruden till en biroll som vore hon en brudgum!

Sen har de lagt ut ytterligare dimridåer och försökt förvilla alla genom att påstå att Paulus skrev brev till de där pepparkaksgubbarna i visan med korinter till ögon och påvehattarna på sned, vilket naturligtvis är ett hemligt budskap om Vatikanens framtid.

Till slut blir alla så förvirrade att de varken vet ut eller in och tycker det är lika bra att låta prästen bestämma, och då blir det ju som det blir.
  • maxmamma

Nej nej nej ingen gammal mossig präst ska få bestämma över MIG på MITT bröllop för som du skriver kjelle-prälle så är ju brudgumens roll i det hela bara en sekundär biroll, brudgummen finns ju bara med för att det inte ska se ut som att man är för självkär.

Hade jag fått bestämma så hade jag gift mig med mig själv o haft "brudgumen" som en passuppare. han ska ju se till så jag får ett bra liv med mycket pengar o spendera o sitta o lyssna på när jag klagar på alla gamla präster som inte förstår att tupén var ett viktigt inslag i ceremonin ifall jag hade börjat gråta av rördhet.

Nä Kjell nu är du nog ute o cyklar eller vandrar runt på dina apostlahästar igen.... 

• PiaB

Nej jag ska inte gå runt som en äggsjuk höna, maxmamma. Jag är ju högsta hönset på mitt bröllop, men jag tänker klä ut mig i en brudklänning! Visst har jag kommit på en kul och annorlunda idé! Brudklänning! Asså shit, var får jag allt ifrån?

• snowstars

Alltså ursäkta mig, men jag känner att vi kommer ifrån ämnet lite här - MITT bröllop! Alla borde engagera sig i MITT bröllop!

Alltså, jag ska ha en klarröd julduk som klänning och drapera runt mig som en sari. Temat på bröllopet blir därmed indiskt. Nu har jag följande frågor.

1. Om jag har en röd klänning, med röda dukar på borden som matchar (självklart), vilken färg ska tånaglarna ha? Ska de matcha servetterna eller ljusen?

2. Eftersom temat ska vara indiskt undrar jag vad jag ska bjuda på för mat? Känns som att mormor skulle bränna bort smaklökarna av en Chicken Tikka - gryta? Finns det indisk mat som INTE är stark eller får jag helt enkelt offra mormors smaklökar? Det borde i och för sig inte vara nåt problem, gamla människor känner väl ändå ingen smak? Och det är ju faktiskt MIN dag!

3. Kan man verkligen ha julgransglitter som dekoration i juli?

Så, nu känns det som att vi har rätt fokus i den här tråden igen!

• lillsmilla

Fniss, ni är ju galna hela bunten! Flört

Tihi.

• PiaB

Oj förlåt! Hur kunde vi spåra ur så...

Jag tycker du OCH din man ska ha allt rött som går. Från din sari till underkläderna. Han borde dessutom ha tomtar på kalsongerna för att visa att det är juli. Julitomtar är ju ett känt fenomen liksom.

Och som gåva till gästerna blir det naturligtvis skumtomtar. Naglarna borde vara glittriga för att matcha glittret som borde finnas i överflöd. så mycket glitter i dekorationen så man inte kan ana färg på varken golv, tak eller väggar.

Angående mormors smaklökar kan ni väl bara linda in henne i glitter som en mumie så kan hon ändå inte äta. Gästerna ska ju ändå bara vara där för att vara fin dekor så varför ska de äta?

• snowstars

Hm.. Fast jag funderar ju på om min blivande man ska få vara med överhuvudtaget. Tror hans ögonfärg kommer skära sig med dekorationerna..

Men att linda in gästerna i glitter som en mumie - vilken idé. Den snor jag rakt av, för då behöver vi ju egentligen bara betala mat till mig (och min blivande om nu han ska vara med - vilket jag tvivlar på). Och så kan jag bara hänga fast en skumtomte nånstans i glittret när de ska gå hem. Blir jättebra!

Om inte min man är med kanske jag kan ha tomtar på mina trosor? Eller blir det konstigt?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?