• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • MissTC

Tack för tipset Chicita =)

Jag hade först tänk att alla fula paket och som inte passar in kunde jag gömma under presentbordet.
    Men som du skriver så kommer dom säkert inte ens med rätt present isf och du har helt rätt, dom borde ju
    inte få närvara alls.

Tack återigen =) Nu känns det mycket bättre. Det är ju lite svårt att avgöra hur hård man får vara när man
    är så ny på detta

• Chicita

Det är bara att sätta ner foten.
    Jag menar, det minsta dom kan göra är väl att se till att köpa paket efter er inköpslista och slå in dom i rätt papper när ni är så snälla och bjuder dom på ert bröllop?

Själv måste jag ju säga att jag tycker att dom även borde se till att matcha själva också. Om ni föredrar blondiner för att ni själva kan stå ut lite som mörkhåriga (eller tvärt om) så får dom väl färga / bleka håret. Och så borde dom börja träna och banta så att dom är snygga på er dag. För det kostar ju så mycket att få fotografen att photoshoppa bilderna sen annars Tungan ute 

• MissTC

Oj, det hade jag inte ens tänkt på, men du har så rätt... Och att photoshoppa tar både tid och kan blir ruskigt
    dyrt.. Detta ska jag självklart få med i inbjudan!!!

Jag får helt enkelt skriva ut en dietlista åt alla med.. För jag vill ju självklart underlätta för fotografen..
    Och jag har nu även tagit ett snack med min m2b, och han är helt på det klara nu att han inte ska lägga
    sig i mer. Han hade missförstått allt och trodde att det här handla om oss. Men nu förstår han att det här
    är ju min dag och ingen annans.. Så himla glad att det redde ut sig för annars hade jag ju varit tvungen
    att ta bort han från gästlistan...

• Chicita

Om du kollar i länken som finns i trådstarten så kan du se att vissa kyrkor erbjuder stand-in makar om dom inte passar färgtemat eller ballar ur på något annat sätt (som att vägra ta på sig vissa kläder eller försöker bestämma något).
    I värsta fall kan man ju hyra in statister som passar in i mallen. Dessa sätter man på dom främsta bänkarna i kyrkan och längs gångarna så att allt matchar och ser bra ut på bilderna sen Glad 

Men förhoppningsvis slipper du ju detta nu i alla fall Skrattande

• MissTC

Men oj.. detta har jag helt missat.. Men vilken underbar nyhet.. Jag har ju nämligen en hel del gäster
    som jag egentligen inte vill bjuda. Men om jag inte bjuder dom så blir vi ju för få. Men nu ser ju detta
    problem ut att lösa sig med.. Jag hyr helt enkelt in folk =)

Men dom man hyr in kommer väl självklart med presenter också? För i sanningen namn så är det ju
    presenterna jag vill åt... 

• Chicita

Jag vet inte om dom kommer med presenter, men om ni ger dom 500:- var att handla present för så borde du ju kunna få ihop till ett kaffe-set i alla fall Glad

• Jenny121212

Nu tycker jag att det här har spårat ut litegrann!! Ni pratar om att HYRA in folk? Det är väl snarare så att statister och stand-in makar får betala för att vara med??? De ska väl bli så superlyckliga för att de får äran att vara stand-in att de kommer med den bästa och dyraste presenten dessutom. Det var faktiskt det dummaste jag hört Chicita, att man ska ge dem pengar att köpa presenter för. Lite hyfs kan man väl kräva att de har.

• Chicita

Men det kostar ju att ha statister. Statistförmedlingarna tar ju rätt bra betalt.
    Det är inte jag som bestämmer reglerna där dock Obestämd 

Det finns ju i alla fall statister i olika prisklasser, till kostymbröllop är dom inte så dyra, men ska man ha frackbröllop så krävs det lite mer för att dom ska se riktigt snygga ut i frack så tyvärr stiger ju priserna då också.

Vissa förmedlingar tar betalt i kilopris, ju lägre vikt - destå högre pris. Så om man kan tänka sig lite större (men inte tjocka) statister så kommer man billigare undan. Och om man vill ha riktig tjocka statister så man själv ser smalare ut så blir det riktigt billigt. 

• MissTC

Så du menar att jag inte ens behöver betala folket jag hyr in?? Det låter ju helt fantastiskt i så fall =)

Svar på tråden Kan jag verkligen...?