• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Nu börjar jag få lite ångest här.
    Julen närmar sig och alla undrar vad jag vill ha i julklapp.

Jag har förstått att det är fult att skriva önskelista till tomten och man får inte heller önska pengar om man inte är så liten att man inte förstår bättre (och alltså i åldern där man hellre önskar godis och leksaker än pengar).
    Så hur ska man överleva julen nu då?

Pappa skickar alltid pengar för han tycker inte om att handla present även om man önskar sig en fysisk sak. Och det är lite liknande med svärföräldrarna. Någon mamma har jag ju inte längre det behöver jag ju inte oroa mig över liksom.
    Kommer dom att brinna i helvetet för att dom ger mig pengar i julklapp? Förvånad

Så hur gör man?
    Kan man verkligen önska sig något alls eller måste man säga att man inte vill ha något och sen ändå i hemlighet hoppas på att man får något man faktiskt ville ha  Förvånad
    Eller ska man be om kvitto från alla så man kan gå och byta in julklapparna mot något användbart...
    Vad säger ni? Det här måste ju vara ett utbrett problem känner jag 

• TheD

Då är vi två som har problem eftersom jag alltid har önskar mig pengar men nu fick jag vet att jag är i den åldern där man är för ung för att veta bättre än de som är "vuxna" Så jag vet inte hur/vad jag ska göra.. nej, just det. Man får inte göra något alls.

• maxmamma

får inte jag öppna paket på julafton blir jag skitarg Tungan ute självklart ska jag få önska mig o dessutom kräva att få exakt det jag önskar mig. och får jag inga egna julklappar då tar jag barnens o öppna deras istället....

vadå?? var det bara barnen som fick önska sig julklappar det fattade inte jag, äh om ungarna gråter på julafton får jag väl säga åt dem att sluta bete sig så barnsligt åt.... 

så alla ni här inne se till att alltid se till så det blir precis som ni vill oavsett om ni trampar på ömma tår eller kliver över lik....ja jag tänkte kanske på den där stackars Kjelle-prälle o hans fd kollegor som blivit brädad av nån gammal lusig älg... 

• snowstars

Ja, jag fick också precis höra att det inte passar sig att önska sig pengar till jul.. Det man kan göra är att inte önska sig något alls och ge en massa julklappar till alla andra. På så vis får de jättedåligt samvete och då får man ordentligt med saker nästa jul Får man då saker som man inte ville ha kan man byta in dem mot tillgodokvitton och köpa något man vill ha.

Så för min del hoppas jag att inga av nästa års julklappar är köpta på ByggMax.

• Chicita

Åh det där med dåligt samvete lät som en bra idé.
    Jag ska genast börja pyssla ihop massor med julklappar av superbilliga material så att jag kan överskölja släkt och vänner med massa fina inredningsdetaljer och ge dom dåligt samvete Skrattande 

maxmamma du borde väl kunna skylla på barnen annars? Och smuggla med lite önskemål till dig i deras önskelistor Flört 

• snowstars

Dåligt samvete är snabbaste vägen till önskat resultat, det brukar jag alltid säga!

• snowstars

Ja, jag tänkte bygga hela mitt bröllop på den sloganen (eh? hur böjer man slogan?) och därmed inte behöva göra någonting själv, bara bestämma.

När vi ändå är inne på ämnet. Min sambo/särbo och jag är nästan förlovade. Så gott som. Innan månaden är slut sitter ringen (och hans i fel material, se början av tråden) på fingret. Så därför undrar jag, är det för tidigt att skicka ut Save the Date om man KANSKE ska gifta sig 2014? Det är ju faktiskt mindre än 24 månader kvar till september det året så jag börjar undra om jag inte är sent ute? Ska jag skicka inbjudningarna på en gång?

• Chicita

Det får heta sloganen, oavsett om det gör det eller inte Skrattande

Oj bara 24 månader kvar tills ni nästan ska gifta er, kanske...
    Det är nog bäst att du sätter fart Förvånad 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?