• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • maxmamma

Jag kommer definitvt ha jultomtar på trosorna. eller glitteriga trosor då vi gifter oss i januari.

Har dock kommit på att min m2b o prästen ska få stå i en städskrubb o jag blir ensam vid altaret.

Vill ju inte riskera att nån tar showen från mig, och som jag nämnt tidigare så är ju i princip alla gäster som kommer älgjägare o hur skulle det se ut om tex min far skjuter prästen (älgen)? vi ska ju förvisso ha älgstek som varmrätt men att fimpa av prästen innan vigseln är över känns knepigt...

Får ta ett snack med pastoratet o höra om de har någon gammal sur försmådd präst i beredskap som dock oxå får stå i skrubben med min m2b.

För det är verkligen JAG som ska vara tillställningens medelpunkt, så det så det är min rätt som brud faktiskt o förresten alla dagar oxå. och där med basta!!!

• Chicita

Det låter som en riktigt bra plan snowstars.
    Här där jag bor finns ett evenemang som heter Kul i Jul(i). Och det kanske kunde vara något för er att ta efter lite saker ifrån.
    Dom kör lite mix mellan midsommarmat och julbord.
    Du kan ju stjäla idén och blanda in lite indiskt också. Om du ber alla familjemedlemmar göra extra jansson och annat sånt till jul och frysa in så borde du ju kunna få maten lite billigare också Skrattande

maxmamma Men kära du... Om dina gäster skjuter Krister (prästen/ älgen) så är ju middagen fixad sen.
    Bara trä upp den på spett och börja grilla Skrattande Kan inte bli enklare och mer miljömedvetet heller för den delen...
    Och tomtar bör finnas på ett eller annat sätt, det är ju stor lycka att ha tomtar på trosorna... Eller var det tomtar på loftet...? Hmm Obestämd 

lillsmilla Galna? Vi? Näää vad har du fått det ifrån? Förvånad 
    Du menar väl inte att du hade tänkt dela din dag med din blivande make? Har dina svärföräldrar hjärntvättat er till att tro att han faktiskt har rätt till en egen åsikt på denna brudens dag? Förvånad 

• Aniara4
    snowstars skrev 2012-11-02 14:07:45 följande:

Hm.. Fast jag funderar ju på om min blivande man ska få vara med överhuvudtaget. Tror hans ögonfärg kommer skära sig med dekorationerna..

Du skulle ju kunna låta honom skala 10 kilo lök till middagen så att ögonen blir röda och fina, men risken är förstås att han, som den hopplösa karl han är, gråter fram alldeles fel nyans och blir liksom rosaröd i ögonen istället.

Karlar har verkligen ingen känsla för färger och vad som matchar eller inte.
  • maxmamma

jag satsar på att ta krister(älgprästen) som först får viga oss dvs mig o mb2 som står i städskrubben sen låter jag min far göra slut på Kristers Lidande o göra en god middag av honom, det blir ju jätte bra då får vi ju äta på Krister-Lekamen men jag hoppar över att dricka hans blod.

Tar med mig ett par flarror rödtjut att avnjuta till älgsteken eller grillspetten eller vilket det nu blir.

Hm måste se om hm eller nån annan affär har tomte trosor för de som bor på mitt loft vill inte ha mina trosor på sig eller vad det jag som skulle ha trosorna på migFörvånad ??

jaja hela detta arangemang ska anpassas så det passar mig perfekt för  det är som sagt MIN dag o då ska ingen får förstöra den så det så!! 

• Kjell Präst

Vill bara höja ett varningens finger, ett arbete pågår med att förnya kyrkohandboken, och ryktet säger att det finns starka krafter som vill ändra i ordningen så att det kommer att bli förbjudet att skjuta älgen. Undantag medges bara om vigseln äger rum på skottdagen.

• PiaB
    Kjell Präst skrev 2012-11-03 05:15:12 följande:
    Vill bara höja ett varningens finger, ett arbete pågår med att förnya kyrkohandboken, och ryktet säger att det finns starka krafter som vill ändra i ordningen så att det kommer att bli förbjudet att skjuta älgen. Undantag medges bara om vigseln äger rum på skottdagen.
    Jag friade på skottdagen, får jag dispens då? Eller måste jag skjuta min blivande man istället för älgen?
  • snowstars
    Aniara4 skrev 2012-11-02 23:33:37 följande:
    Du skulle ju kunna låta honom skala 10 kilo lök till middagen så att ögonen blir röda och fina, men risken är förstås att han, som den hopplösa karl han är, gråter fram alldeles fel nyans och blir liksom rosaröd i ögonen istället.

Karlar har verkligen ingen känsla för färger och vad som matchar eller inte.

Bra förslag! Men ja, jag tror dessutom att han är lite färgblind så han får säkert till en lila nyans när han ändå håller på. Det skär sig ju ännu mer än den blå färgen han redan har! Men man kanske kan sätta honom i ett rum med hästar. Han tål ju inte dom, brukar bli duktigt röd i ögonen. Eller om han får en bit hästpäls fastsatt under näsan, som en låtsasmustasch? Tror ni han kan dö av det? Vore ju trist om vi inte hann bli vigda för att han kolat av..

Bra förslag Chicita! Egentligen räcker det ju om alla tar med sig lite mat åt mig, för de ska ju inte äta. De är ju bara vackra statister invirade i julgransglitter som ska tjäna som dekorationer. Så spelar det ju mindre roll om det är janssons frestelse eller skärgårdssill. Fast jag gillar ju indisk mat så jag hoppas nån tar med sig det. Kan man bifoga det på inköpslistan de får?

• snowstars
    PiaB skrev 2012-11-03 11:29:45 följande:
    Jag friade på skottdagen, får jag dispens då? Eller måste jag skjuta min blivande man istället för älgen?
    OM du måste skjuta din blivande - se då till att göra det efter han har sagt ja! annars har du ju planerat ett bröllop i onödan!
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-11-03 11:41:23 följande:
    OM du måste skjuta din blivande - se då till att göra det efter han har sagt ja! annars har du ju planerat ett bröllop i onödan!
    Jag skriver under på detta.
    Fördelen med att skjuta maken på bröllopsdagen (efter att han sagt ja) är ju att prästen redan är där och mat och allt är ordnat, så det är bara att köra begravningen på en gång.
    Alla har väl hört talas om 4 bröllop och en begravning (dom andra tre missförstod ju det där med tidpunkten)... 
  • PiaB

Bra tips! Vem vill ha planerat ett bröllop i onödan?! Och det är ju jättebra att prästen och alla är på plats redan. Perfekta tillfället för en begravning.

Då kan jag be gästerna köpa två presenter, en till bröllopet och en till begravningen. Och då kanske någon rynkar på näsan och tycker att man inte brukar köpa begavningspresenter. Men om jag som blivande brud säger att de ska köpa två presenter så borde de väl bara knipa ihop och göra som jag säger, eller?

Och nu ber jag om ursäkt om jag låter helt korkad, men jag vill egentligen inte skjuta min blivande man, som kommer vara min man då... Kan man ta den där golvmoppen från städskrubben som standin istället? Så skjuter jag moppen och behåller mannen? Eller näe, förlåt, så dumt...

Svar på tråden Kan jag verkligen...?