• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • snowstars

Ja, visst känns det tight att ens hinna få ut Save the Date? Jag satsar nog på inbjudningskort på en gång istället. Nån som vet ifall man kan avinbjuda någon ifall man skulle råka bli ovänner innan den Stora Dagen? Eller om kyrkan skulle råka vara upptagen (jag försökte ringa och boka men det var för tidigt sa dom. Ska visa den här tråden så dom fattar att man måste få boka tidigare än 12 månader innan).

Och angående klänningen. Jag är inte gjord av pengar så jag tror att det skulle bli billigast att köpa tyg och sy själv. Nu undrar jag om det är mycket svårare att sy en brudklänning än ett kuddfodral? Hade nämligen MVG på mitt kuddfodral i syslöjden men har aldrig sytt kläder, så jag känner mig ändå lite osäker. Vad tror ni?

• Chicita

Jamen visst, det är ju en ÄRA att vara bjuden, och om man inte ärar inbjudan genom att ge dig en present i månaden fram till vigseln så är dom ju avinbjudna, det säger väl sig självt? Förvånad

Men sy är väl ändå överkurs?
    Om du köper sisådär 10 meter så kan du svepa det om dig som en toga eller en sari.
    Pynta med lite blingiga säkerhetsnålar (brosch heter det tror jag) så blir det jättebra

• snowstars

Men om jag har en sari måste jag väl ha indiskt tema på hela bröllopet? Vilken färg ska då klänningen ha? Vad har de för färg i Indien?

• Chicita

Dom brukar ha röd klänning när dom gifter sig. Så en härligt klarröd julduk och lite granglitter kommer ju funka perfekt när ni ska duka också Skrattande
    Se bara till att det blir rätt röd så att du matchar duken, för det är viktigt vet du...

• Principisessan
    maxmamma skrev 2012-10-20 20:01:15 följande:
    får inte jag öppna paket på julafton blir jag skitarg Tungan ute självklart ska jag få önska mig o dessutom kräva att få exakt det jag önskar mig. och får jag inga egna julklappar då tar jag barnens o öppna deras istället....

vadå?? var det bara barnen som fick önska sig julklappar det fattade inte jag, äh om ungarna gråter på julafton får jag väl säga åt dem att sluta bete sig så barnsligt åt.... 

så alla ni här inne se till att alltid se till så det blir precis som ni vill oavsett om ni trampar på ömma tår eller kliver över lik....ja jag tänkte kanske på den där stackars Kjelle-prälle o hans fd kollegor som blivit brädad av nån gammal lusig älg... 
    så gör jag med. När de grinar säger jag "vill du hellre att mamma är glad eller att du är glad". och då väljer de ju mig, de är ju inte helt ouppfostrade. 
    Däremot försöker jag alltid byta in grejerna.. känner att jag inte vill ha en sparkcykel, en hellokittydator och barbie. Jag vill ju ha pengar.
    Kan inte släkten bara fatta det så att de med barnens julklappar kan köpa något som JAG vill ha. Allt vore så mycket enklare då

• Principisessan

själv är jag mest i tagen med att planera vår vigsel. 
    vi pratade om det där hemma och min sambo var inte alls med på noterna när jag sa att det vore jättevackert om han ville skriva en låt och sjunga en sång för mig. Som en hyllning till bruden.
    Han har ju ingen vidare sångröst och fick lite ångest. Men det är väl bara att öva?

Vad tycker ni? Det är väl inte orimligt?
    Och om han nu inte skulle lyckas bli tillräckligt bra, kan jag föreslå playback? eller helt enkelt ta in någon statist under vigseln. Jag vill ju verkligen att vigseln ska vara så fantastiskt vacker som jag drömt om sedan jag var 3 år. Och jag är rädd för att allt blir helt förstört nu när min sambo är så omöjlig.

Och en annan grej, jag såg senast jag var i kyrkan att ljusen i kyrkan speglar sig i vår prästs kala hjässa. Tror ni att han tar illa upp om jag ber honom ha en tupé på sig? Tänk om det tar för mycket fokus från bruden annars under vigseln? Det är ju bruden som alla vill se ju? 

Hur hade ni andra gjort?

• Chicita

Jag skulle nog bett prästen polera skalpen istället. Då kan han ju bocka sig om du behöver kolla sminket eller helt enkelt bara vill använda honom som backspegel för att se att statisterna (förlåt, gästerna) sköter sig i bänkarna.

Men annars så borde du väl kunna ta in någon som kan sjunga och spela, det är inte alls orimligt.
    Kan man hyra en standin om inte maken är rätt längd, form eller färg så borde man kunna hyra någon om inte denne är musikalisk nog att sjunga serenad  

• Principisessan
    Chicita skrev 2012-10-20 22:01:44 följande:
    Jag skulle nog bett prästen polera skalpen istället. Då kan han ju bocka sig om du behöver kolla sminket eller helt enkelt bara vill använda honom som backspegel för att se att statisterna (förlåt, gästerna) sköter sig i bänkarna.

Men annars så borde du väl kunna ta in någon som kan sjunga och spela, det är inte alls orimligt.
    Kan man hyra en standin om inte maken är rätt längd, form eller färg så borde man kunna hyra någon om inte denne är musikalisk nog att sjunga serenad  
    ja där sa du något. Jag kanske ska se prästen mer som en strålkastare mot mig.  

• maxmamma

men majja vad är det för lurk till sambo du har? hade han lite skam o heder i kroppen så skulle han väl förtusan bövlar gå o ta sång lektioner så han kan  sjunga nått alldeles underbart vacker till dig.

Älskar han dig så mycket så borde det inte vara nått problem med att göra precis allt för dig som DU vill ha det.

så har jag uppfostrat min sambo  iaf, gud nåde om han försöker ha några egna tankar o  åsikter, sånt går fet bort. här är det jag som är chefen.

Och vad det beträffar barnen så får de väl se till att önska sig julklappar som gagnar mig som tex en  sprillans ny merceders, en ny häst åt mig som bara jag kan rida på, en fin lyxyatch båt, inga gamla risiga volvo bilar här inte o ingen gammal avdankad travhäst som sett sina bättre dagar o ingen jävla plast eka som jag mot all förmodan skulle behöva ro i.

vadå? är det helt omöjligt för barn från 15-3½ att begripa att det är sånt här mamma vill ha, vad dom vill ha det struntar jag i, de får väl för tusan vara glad om de får åka med i min fina bil, provsitta på min extremt svårridna häst, eller prova att kliva ombord på min lyxyatch.

och eftersom det är ltie småfult att önska sig saker som vuxen o jag vill inte skinna mina nära o kära så tänkte jag att mina föräldrar kunde köpa den fina bilen, sambon kan köpa den dyra svårridna hästen och svärföräldrrna kunde betala lyxbåten.

Och ang prästen så är han så himla omöjlig så låt han ha en tupë på sig o när din underbara make sjunger den vackra serenaden till dig så blir du förmodligen så där vackert rörd så då tar du bara loss tupén från prästens huvud o så kan du torka tårarna o snyta dig i tupén.

tyckte jag hade många o bra ideér o tips faktiskt, jag är nog lite kreativ av mig hahaTungan ute

Svar på tråden Kan jag verkligen...?