• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Sara 120707

Men mitt gröna färgtema då?

Tror jag får tänka på det här några veckor men det kanske kan vara värt att byta det till rosa? Min M2B gillar inte det men Halllå! de e ju inte hans bröllop, självupptagen ibland e han

Min rädsla är ju att folk ska missa att spara datumet om de tror att det är från vårdcentralen, kanske ska skicka ett i veckan i tre fyra veckor så att även de trögaste gästerna hinner fatta.. hmmm....

Fast jag vet ju oftast vilka som skulle behöva gå till VC och då kanske jag kan adressera det till deras partner istället? Lite otrohet som kommer ut är ett pris man får betala för att gå på bröllop.

Ja tänk om de tror att de ska testas på bröllopsdagen, hemska tanke! Fast då har de ju bokat upp dagen iaf så man kanske bara kan skicka ner en av mina tio tärnor till VC och samla in gästerna där? Det ingår väl i tärnornas traditionella uppgifter?

Fast budgeten för korgarna sjunker ju rent teoretiskt så hjälper ju inte det nu när jag redan har beställt de färgmatchande kondomerna till temat!

Chicita skrev 2012-10-13 13:09:13 följande:
    Jag skulle helt klart hoppa över dom där traditionella pussmunnarna i alla fall då det kan ge fel associationer.
    Och blinga på, sjukvården är ju inte kända för sina dekorativa kallelser.
    Det kan kanske vara bra att undvika "sjukhusgrönt" i alla fall.

Om någon springer och testar sig så gör det väl inte så mycket, så länge dom inte bokar in ert datum och tid (samt plats).
    Det vore ju lite pinsamt om gästerna står på kö för ett Clamydiatest utanför kyrkan liksom...

Fördelen med att gästerna testar sig är ju att ni kanske inte behöver dom där kondomerna som många lägger i "toakorgarna" i alla fall, så då sparar ni ju några kronor där också Skrattande
  • Chicita

Ajdå vad synd att du redan hade skickat efter dom. Är dom märkta med monogram också? Annars kanske du kunde sälja dom vidare?

Självklart ska tärnorna hjälpa till med sånt, dom är ju där för att assistera dig, och om du behöver hjälp med något så får dom ju göra det oavsett vad det är. Det får dom ju förstå Förvånad 

Vadå har maken något att säga till om?
    Nu tror jag att du måste ta ett djupt andetag här och fokusera. Vad är viktigast? Att ditt bröllop blir som du vill ha det, eller att han slipper en färg som han inte tycker om? 

• snowstars

Fast å andra sidan lär du ju behöva beställa nya kondomer om du byter färgtema, så då kanske du ändå kan skippa dom? Då får du ju mer som du vill.

Angående korten tycker jag: kräma på med glitter och skicka ett i veckan ända tills inbjudningarna går ut. Sen får vi bara hoppas att du inte har så oförskämda gäster som Jenny121212 här uppe.. Make till oartighet alltså, att inte ringa och galltjuta direkt man öppnar kuvertet!

Jag håller med Chicita, är det verkligen värt att han blir nöjd med en färg om hela bröllopet blir helt annorlunda mot för hur DU ville ha det. Enligt Ribban har brudgummen ingenting att säga till om eftersom man lika gärna kan gifta sig med en mopp (se ovan för mer info).

• Jenny121212

Nu har jag ett nytt dilemma. Min tärna sprang ju o blev gravid trots att hon visste att vi skulle gifta oss!! Jag bet ihop och blev bara lite lagom upprörd över detta, men idag när hon skulle prova sin tärnklänning som hon själv köpte för ett halvår sen så passar den ju inte (såklart). Jag bet ihop igen och sa till henne att vi kunde sy i snörning i ryggen, men då säger hon att hon kommer se ut som en kassler (det stämmer i och för sig, men det är ju inte mitt problem.) och att klänningen är så liten så att snörena syns på framsidan också. Så hur ska jag lösa detta?

• Chicita
    Jenny121212 skrev 2012-10-15 21:57:32 följande:
    Nu har jag ett nytt dilemma. Min tärna sprang ju o blev gravid trots att hon visste att vi skulle gifta oss!! Jag bet ihop och blev bara lite lagom upprörd över detta, men idag när hon skulle prova sin tärnklänning som hon själv köpte för ett halvår sen så passar den ju inte (såklart). Jag bet ihop igen och sa till henne att vi kunde sy i snörning i ryggen, men då säger hon att hon kommer se ut som en kassler (det stämmer i och för sig, men det är ju inte mitt problem.) och att klänningen är så liten så att snörena syns på framsidan också. Så hur ska jag lösa detta?
    Måste hon ha klänning på sig då?
    Sopsäck eller potatissäck funkar alderes utmärkt Skrattande 
    Att bli gravid innan erat bröllop är ju bara ett sätt att försöka stjäla uppmärksamheten från er. Så hur hon ser ut är ju knappast ditt problem, eller tja om hon försöker se bättre ut än dig så är det ju det. Men om hennes klänning inte sitter fint längre så är det ju bara en bonus Solig 
  • MissTC

Är alldeles ny här men nu när jag kikat runt i denna tråd så känner jag ju att jag hamnat helt rätt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja för jag är så ledsen buhu...

Jag har precis börjat att planera lite smått inför MITT kommande bröllop (om ca två år men herregud
    man måste ju va ute i god tid och jag vet att jag är lite sent ute nu).

Men jag kom på en sån himla bra ide angående presenterna.
    Först var min tanke att jag skulle skicka med presentpapper och sidenband med inbjudningarna.
    Men sen kom jag på att jag vet ju inte vad folk köper och då kanske jag skickar med för lite/för mycket
    och det blir ju lite retligt.

Men då kom idéen som en blixt från klar himmel.
    Jag köper presentpapper och sidenband och så får alla gästerna lämna sina paket hos min svärmor
    dagen innan och svärmor slår in dom.

För jag menar ju, JAG ska faktiskt ha färg tema och folk kan ju inte slå in paket snyggt nu för tiden.
    Självklart hade jag ju tänkt att ha en inslagningskurs med svärmor innan så hon lär sig också.

Men när jag berätta detta för min m2b så börja han säga emot och tyckte att så kan man ju inte göra.
    Nu undrar jag, vart fick min m2b luft ifrån?? Och hur gör ni kring presenterna??

Låter man påriktigt gästerna slå in paketen själva? Eller borde jag skicka med en instruktionsbok
    om inslagning med inbjudan??

• Kjell Präst

Man kan ju inte slå in presenterna själv, skojar du? Det vore ju som om man lät prästen själv bestämma vad han/hon skulle säga i kyrkan!

• MissTC

Aa nej, jag har självklart skrivit ett manus till prästen med.. Den där gamla ramsan dom brukar dra är så ur tiden =P

• Chicita

Det där har en enkel lösning MissTC.

Skicka med en inköpslista på vart presentpapper som passar ditt tema finns och lite olika prover på dessa papper (och snören också givetvis). Då kan dom ju inte köpa fel papper tycker man.
    Det här passar perfekt att ha som inledning till den mycket specificerade önske- (inköps) -listan.
    Sen lämnar du med länken till någon youtubevideo om paketinslagning.
    De gäster som kommer med fula paket i fel färg på pappret släpps ju givetvis inte in i lokalen, för dom har säkert inte ens rätt present i paketet då dom uppenbarligen inte har läst din lista Solig 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?