• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Kan jag verkligen ha två ringar? Alltså en ring innan vi är gifta, som en ring i väntan på vigselringen? Vad ska folk tro? Tänk om de tror att jag är gift och så är jag inte det. Slutar inte jorden snurra då? Eller börjar den gå baklänges? För egentligen gifter man sig väl bara för att få ha två ringar så alla kan se att man är gift? Eller möjligen för att få presenetr fast man ska låtsas att man inte vill ha några.

Kommer man till himlen även om man har två ringar innan man är gift? Och gud förbjude, men tänk om jag vill behålla den sedan och alltså ha tre ringar? Kommer folk tro att jag är förlovad med en och gift med två då? Nej vad ska folk tro... Kanske bättre att kapa av ringfingret så blir det inga problem. För man kan väl inte ha ringen på något annat finger? Har hört sjuka historier om folk som byter halsband eller armband eller tatuerar sig istället för att ha en ring. Men hur ska omvärlden då kunne veta vem som är gift liksom?

• PiaB

Jag gillar inte att åka tåg och buss baklänges så det blir jättejobbigt om jorden börjar gå baklänges. Då måste man ju tänka på att sätta sig i riktiningen som brukar vara baklänges för att det ska bli framlänges. Och jag kommer glömma det och börja må illa.

Måste vi gå in baklänges i kyrkan då?

• Melton85

Jag kommer bara ha min vigselring efter själva vigseln då den inte passar med förlovningsringen, men kommer folk gå runt och undra om jag bara är förlovad för att jag bara har en ring? Måste jag köpa en nya förlovningsring som passar med vigselringen?

• Chicita

Det där med ringar är svårt.
    Jag tror att PiaB helt enkelt får skriva en manual som berättar vad dom olika ringarna betyder för henne och den blivande maken så det finns något att hänvisa till.
    Lämna gärna in ett ex + kopia till pastorsexpeditionen och stadskontoret så det finns dokumenterat ifall någon har åsikter.

Jamen det är väl klart Melton85 Förvånad 
    Man kan ju inte bara ha en ring. I värsta fall får du väl sätta din förlovningsring på andra ringfingret så du kan bevisa att du faktiskt har två ringar om någon frågar  

• Melton85

Aha okej. Ja det får jag nog göra då :) För övrigt, bordsplacering, ska man placera gästerna så de sitter med personer de kan ha trevligt med under kvällen eller bara lotta ut var de ska sitta, för att göra det enkelt för oss? Det måste väl ändå vara då att brudparet ska ha roligast och de andra gästerna rätt tråkigt.. Eller?

• Chicita

Nej men nu tror jag att jag trillar av stolen snart. Nu får du väl ändå använda kokosnöten du har där mellan axlarna Förvånad
    Menar du att dina gäster ska få ha roligt?
    Dom ska väl bara vara där som statister. Tänk om dom skulle råka skratta mitt i ett tal eller en högtidlig puss eller något.
    Nej dom ska placeras så att dom sitter som tända ljus och bara dyrkar er hela kvällen utan störande moment Solig 

• maxmamma

ja helt rätt, gästerna ska banne mig inte ha roligt, bara jag o min m2b o möjligen våra barn får ha roligt. mina rostigsa svärföräldrar ska sitta o tokle o låttsas att de tycker det bröllopet är skitroligt.

och banne den som kommer i felkläder som tex fin kostym eller vacker klänning, det ska ta mig tusan vara mörka jeans med snusdoselocks märken på fickorna, urtvättade o noppiga o sjaskiga o alldeles för korta damfinbyxor.

nej minnsan på mitt o min  blivandes bröllop ska det bara vara vi som glänser o jävlar den som försöker vara snygg o se proper ut det är ju vi som ska stå i rampljuset o fika efter vackra ord o satan o hans gamla morsa om gästerna är snål o inte ger oss pengar då ska de minnsan få ångra att de överhuvudtaget tackade ja o kom.

nej vet ni vad, det är jag som är chefen o ingen annan, bara så ni vet Flört 

• Chicita

Det är helt rätt maxmamma.
    Lägg en hög med blå-ställ vid entrén och be att dom byter om till overallerna så är ju problemet med klädkoden löst också Flört 

• Aniara4
    Melton85 skrev 2012-10-12 22:26:15 följande:
    Aha okej. Ja det får jag nog göra då :) För övrigt, bordsplacering, ska man placera gästerna så de sitter med personer de kan ha trevligt med under kvällen eller bara lotta ut var de ska sitta, för att göra det enkelt för oss? Det måste väl ändå vara då att brudparet ska ha roligast och de andra gästerna rätt tråkigt.. Eller?
    Men alltså, man har väl biosittning på middagen? Man får in fler gäster om man tar bort alla skrymmande bord emellan, och ingen gäst vill väl sitta med ryggen mot brudparet?

Vi tänkte lyxa till det lite och ha såna konferensstolar med en liten fällbar skiva på armstödet, så att de har någonstans att lägga ifrån sig mackan när de ska applådera ett särskilt fint tal eller när rätterna bärs in till honnörsbordet.
Svar på tråden Kan jag verkligen...?