• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Man måste alltid vara ärlig mot kyrkan, så jag tycker att du ska gå dit någon torsdag och tala om för kyrkan (speciellt första bänken till höger när du kommer in i kyrkan) att du har snorungar och fråga vilken näsdukssort bänken rekommenderar.
    Om inte annat så är bänken införstådd med problemet ifall du måste bänka snorisarna där så dom inte smittar någon annan i bröllopsföljet.

Har du funderat på att kontakta friskvården?
    Jag har aldrig förstått det där med att vårda sin sjukdom, så jag hoppar över sjukvården och går direkt på friskvård istället Skrattande 

• PiaB

Ja jag kontaktade friskvården igår. Den hette något med apotek och ett hjärta. Hjärtat passar bra i temat om ett år tänkte jag så det måste vara ett bra ställe. Så nu har jag överdoserat Echinacea, Ipren och nässpray sedan igår. Känns som att det hjälper faktiskt, de kanske vet vad de gör på det där hjärtstället.

Bra tips om att prata med bänken, att jag inte tänkte på det! Snorungarna ska vara mina tärningar så de ska ju stå där framme och då blir det ju jättekonstigt om de måste snyta sig i sin pappa plötsligt. De kanske kan ha bänken med sig där framme och dölja snytandet. Om jag nu smittat dem och de är sjuka i ett år. Jag får be till bänken att de blir friska innan de blir sjuka :-P

• Chicita

Ja det är ju väldigt viktigt att dom hinner bli friska innan dom blir sjuka i alla fall Skrattande

Jag hittade ett annat bra friskvårdsställe, det hette visst Apoteket Röda näsan, och eftersom Rudolf (tomtens ren du vet) har en röd mule, men ändå orkar jobba. Så borde dom ju ha ett finger med i leken.
    Dom säljer enbart flytande medicin i olika styrkor. Vissa saker kan man även välja färg på. Som rött eller vitt exempelvis i dom svaga styrkorna.
    Det fanns även rosa.
    Dom hävdar inte att dom försöker bota en heller. Men jag hörde någon säga att det blir roligare att vara sjuk om man använder deras produkter Skål 

• Guanaca

PiaB, ska snorpappan vara med på ditt "nya" bröllop? Har inte han sumpat sin chans? (att vara tillgänglig att snyta sig i)

• PiaB

Nej jag blev nog alldeles förvirrad av medicinen som jag kom på att jag har från Apoteket röda näsan. Som all annan medicin går den knappt att uttala, Xante. Förstår inte varför alla mediciner ska ha så konstiga namn? Men är den från Röda näsan måste den ju vara bra för röda näsor.

Självklart ska han inte vara med, han duger inte ens till att snyta sig i längre. Jag måste ha blandat ihop snorpappan med snorpappren. Farligt det här med förkylningar.

• Chicita

ja förkylningar är väldigt farliga...
    Om man inte är försiktig så kan man råka tappa ut hjärnan genom näsan Förvånad 
    Eller jag tror att det är det man gör i alla fall när det rinner någon substans från näsan Obestämd 

Så om det börjar göra så för dig så måste du stoppa upp två korkar (följer med många av produkterna från Apoteket Röda Näsan som en extra bonus) för att stoppa hjärnan från att rinna ut... 

• Guanaca

Detta börjar likna en skräckfilm, lots of gore and blood Att man får korkar med på köket från röda näsan är ju bra. Har hört nåt rykte om att deras mediciner löser upp hjärnan, så då kan den ju börja rinna! Kan man verkligen köpa mediciner därifrån till bröllopet? Brudgummen lär behöva något stärkande och man vill ju vara förberedd ifall några av gästerna känner sig hängiga. Annars har jag hört ryktas om ett land lite söder om oss där medicinerna flödar och är väldigt billiga. Kan man beställa en smuggelleverans?

• Chicita

Det är väl bara omtänksamt att ha någon sorts medicin för gästerna (och blivandes) oavsett vart den kommer ifrån.
    Svamp ska också vara bra har jag hört.
    Men jag vet inte vilken sort Obestämd 
    Kantareller eller tvättsvamp kanske? 

• PiaB

Jag tror det är fotsvamp som är bra. Fast inte om hjärnan börjar rinna ut, det blir så svårt att få in tårna som stopp.

• Chicita
    PiaB skrev 2012-08-27 20:52:53 följande:
    Jag tror det är fotsvamp som är bra. Fast inte om hjärnan börjar rinna ut, det blir så svårt att få in tårna som stopp.
    Ah det lät lågiskt... Fötter brukar vara lågiska av någon underlig anleding.
    Kan det vara för att dom sitter så lågt kanske? *funderar* Drömmer 
Svar på tråden Kan jag verkligen...?