• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Det är därför de passar så bra i lågskor för att de är lågiska. Det hörs ju, har sällan hört talas om fötter som passar i högskor. Lågiskt. Fast om man går på händer som en del gör, sitter ju inte fötterna lågt längre, undrar hur det blir då...

• PiaB

Förresten har jag beställt save the date kort idag. Spara datumet kan man kalla dem för också. Borde jag förvänta mig att alla, som alltså inte ens vet att de ska bli bjudna än, redan nu börjar ringa helt hysteriskt och jubla och tacka ja? Tacka ja till att spara datumet som de inte vet om alltså.

• Chicita

Hmm där hade du ju en bra poäng måste jag säga...
    Det tål att tänkas på.

Självklart, det ska dom väl förstå utan att du berättar det för dom?
    Vad är det för släktingar och vänner annars som inte håller koll på sådana saker?
    Dom som inte ringer och jublar redan nu kan ni ju låta bli att bjuda helt enkelt eftersom dom ju uppenbarligen inte är intresserade av att komma på ert bröllop Tungan ute 

• PiaB

Precis vad jag tänker. Jag vet ju vilka vi tänker bjuda och om de är riktiga vänner och släktingar så borde de känna på sig detta. De får morgondagen på sig. Sen blir de inte bjudna. Undrar om man kan stoppa tryckningen av korten? Och hoppas jag får sova i natt nu när jag fortfarande lider av den där farliga sjukdomen förkyld. Tänk om de inte har något hyfs och ringer hela natten i glädjeyra?

• Kjell Präst

Jag har förstått att många använder Knoppa lakan till vigseln. Det måste väl vara att snyta sig i då? Eller menar de att man ska knoppa i lakanen om det blir för träligt i körkan?

• Chicita

Om man nu inte ska köpa en ny brudklänning, utan bara en klänning. Hur gör man då?
    Nu har jag levt i den här bröllopsbubblan så länge att jag glömt hur man gör massa andra saker.
    Och hur sjutton ska man egentligen klara av att bjuda folk på middag efter bröllopet? Utan flera rätter, bordsservering osv Förvånad 

• Guanaca

Chicita, det låter som om du måste in på avvänjning! Förhoppningsvis får du sen delta i nåt program där du lär dig att anpassa dig till samhället igen, utan att vara sjukligt fokuserad på bröllop! Hör med kyrkan, de måste väl hjälpa de som inte kommer vidare? Jag menar kyrkan har ju ett finger med i de flesta bröllop, som ju alla kan leda till beroende...

• Chicita

Jaaa... det måste vara något sånt Förvånad
    Vi kom in på det här med klädkoder inför bröllop på jobbet i går och två personer hävdade att "kostym" som klädkod var steget över kavaj...
    Men alla vet väl att "kostym" betyder maskeraddräkt?

Och att det är Kavaj, Mörk kostym, Smoking och Frack som är dom vedertagna koderna är ju allmänbildning...
    Eller?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A4dkod
    Någon hävdade till och med att man måste ha långklänning till "kostym-koden" (den som inte har den betydelsen som dom trodde alltså)...

Jösses Amalia, vart tar världen vägen när folk inte kan de enklaste av saker... 

• Sanna87

En fråga till er präster där ute...
    Finns det typ nån obligatorisk charmkurs eller ngt för er om det är så att ni någongång liksom "tröttnar" på att viga par, eller är det särskilda regler för präster i svenska kyrkan utomlands, behöver inte dem känna glädje eller passion  för sina yrken??

• Kjell Präst
    Sanna87 skrev 2012-09-05 18:22:13 följande:
    En fråga till er präster där ute...
    Finns det typ nån obligatorisk charmkurs eller ngt för er om det är så att ni någongång liksom "tröttnar" på att viga par, eller är det särskilda regler för präster i svenska kyrkan utomlands, behöver inte dem känna glädje eller passion för sina yrken??
    Är det så att vi tröttnar så sätter vi igång autopiloten. Det är en uppblåsbar präst som ser nästan ut som en riktig - och han är ständigt leende.
Svar på tråden Kan jag verkligen...?