• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • maxmamma

jag satsar på Kjell-Präst lek, jag skickar en bild  på min fule anonyma blivande make o få se om jag vinner någon snygg sexig figur som jag endast sätter en papperspåse på huvudet så för han vara oklädd på resten av kroppen.

nej men jisses han måse ju ha ett par minitanga kalsonger med jultomtar på eller stjärnor. ingen ska få se hans snygga ansikte men hans "läckra" kropp kan man få beskåda för 100kr för 5minuter.

och jag tror jag skickar en bild på min fula trista präst som ska viga oss, han är allt utom snyggFörvånad 

så har jag tur så får jag en snygg nybakad präst som viger mig o min nya snygga blivande make.

Snowstar: det är ju fusk att du vann, jag hann inte med i tävlingen så din vinst är ogiltig. Du får starta en ny tävling som JAG vinner.  

• Kjell Präst

Nu måste jag fråga (det är en kompis som undrar): Vi (kompisen alltså) gifte oss för nitton år sedan. Tror ni att det är försent att boka kyrka och fotograf nu?

• Kjell Präst

En sak till: Om man får fyra brödrostar i bröllopspresent, kan man då seriekoppla dem och rosta baguetter?

• Aniara4

Här är min blivande make, eller var det prästen? (Jag håller inte så noga reda på birollsinnehavarna.)
    Hoppas på att vinna en lila papperspåse med Bröllopstorgets logga på, som jag kan sätta över huvudet på honom!

• maxmamma
    Kjell Präst skrev 2012-11-13 14:17:55 följande:
    Nu måste jag fråga (det är en kompis som undrar): Vi (kompisen alltså) gifte oss för nitton år sedan. Tror ni att det är försent att boka kyrka och fotograf nu?

nej för fan det är bara o ringa fotografen som förmodligen kan retuchera fulheter i datorn så de ser 19år ungre ut.

Med dagens moderna teknik kan man trolla bort o trolla fram vad man än önskar sig på bild alltså, annat kan vara svårare att trolla bort, en sur o ful präst tex

Tja om prästen inte är död så kan ni kanske få den prästen att ställa upp i ovannämnda kyrka o är han död så får ni väl anlita den där älgprästen Krister

• maxmamma
    Kjell Präst skrev 2012-11-13 14:19:50 följande:

En sak till: Om man får fyra brödrostar i bröllopspresent, kan man då seriekoppla dem och rosta baguetter?

hm du vet väl att man måste ha speciell utbildning för att koppla elektronik o ström osv?! så är du inte den där hemliga el installatören eller nått sånt så är det lika bra o prova själv.

Du märker väl om det går åt helvete? men du kan ju ta en bön först o be till gud att du ska fixa detta själv.

En bra präst reder sig själv, får man hoppas

• maxmamma
    Aniara4 skrev 2012-11-13 14:34:19 följande:
    Här är min blivande make, eller var det prästen? (Jag håller inte så noga reda på birollsinnehavarna.)
    Hoppas på att vinna en lila papperspåse med Bröllopstorgets logga på, som jag kan sätta över huvudet på honom!
    men det där är ju min präst ju!! vart tusan hittade du honom?? han skulle ju vara anonym fast han är ful.
    Denna präst som jag skulle ha har ju nån annan hittat bild på så då får väl jag ingen nybakad snygg präst som jag kan locka
    ner i syndernas fördärv
  • PiaB

Nej men nu vet ni vad! Nu kräver jag att det slutas leka i den här seriösa tråden! Jag leker och larvar mig hela dagarna, det har jag betalt för. Jag vill väl inte leka på min fritid?!

Åter till ordningen. Kan man verkligen gifta sig om man har ont i axeln? Jag fick ett värkplåster av en kollega idag som sa att jag måste bli bra tills jag gifter mig. Jag blir ju lite orolig nu och undrar vad som händer annars...

Och seriekoppla brödrostar får man bara göra den åttonde söndagen i Juli, för då är det inga bröllop eftersom prästerna inte vet att den söndagen finns. Men det är ju allmänt känt för oss vanliga dödliga att den söndagen är den Stora Seriekopplardagen som infaller strax innan lucia var fjortonde år. Var fjortonde år är Lucia väldigt tidig så hon med säkerhet inte ska missa luciatåget eftersom luciatåget var fjortonde år bara går till Flen och vad ska hon där och göra?

• Chicita

Man kan absolut inte gifta sig om man har ont i axeln PiaB
    Det säger sig väl själv? Hur ska du annars kunna axla ditt ansvar som fru efter vigseln i så fall? Förvånad 
    Det är ju ett rätt tungt ansvar. Även om vigseln är över så måste du ju fortfarande vara den snyggaste på hela festen. Och hur ska du orka bära det med axelvärk?

Så nu ser du till att bli bra i axeln helt enkelt Kyss

Svar på tråden Kan jag verkligen...?