• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • maxmamma

PiaB hota med att de får bekosta sina tärnkläder själv o även sina blombuketter osv o som sista utväg ge dem sparken utan fallskärmsavtal  o se till att de får känna på hur det är att svika sin ärade mor när de fått sånt hedrande uppdrag.

jajamensan de ska tuktas från första stund så de inte tror att de är nått o har nått att säga till om, jag har vandrat livets hårda skola o inte har jag tagit stryk av det.

Det ha rminnsan blivit människa av mig med Demon 

• PiaB
    Kjell Präst skrev 2012-11-22 10:10:28 följande:
    För övrigt anser jag, att om man har problem kan man alltid vända sig till www.norskekokker.se. De kan hjälpa till med allt man behöver ha hjälp med.
    Det där blir inte troligt innan du skrivit det i minst 15 trådar. När du har gjort det ska jag genast kolla där för då blir det jätteintressant och trovärdigt. De kanse kan svara på om jag kan kräva att de asfalterar från parkeringen till kyrkan och därifrån till värdshuset. Jag menar visst, det är ett friluftsområde. Men ska jag gifta mig vill jag inte riskera att det är lerigt. Det är väl det minsta jag kan kräva. Så fortsätt nu att spamma alla trådar, gärna 10 år gamla, så det blir trovärdigt och jag får lust att kontakta dem.
  • PiaB
    Mumin skrev 2012-11-21 17:12:53 följande:
    Hota med att ta bort veckopengen! Det brukar ta skruv!! Annars finns det ju alltid elchocksbehandling... =P
    Lobotomi funderade jag på, men elchocker kanske är smidigare...
  • Aniara4
    PiaB skrev 2012-11-22 10:21:10 följande:
    Lobotomi funderade jag på, men elchocker kanske är smidigare...
    Ja, lobotomi nuförtiden är en ganska avancerad hjärnoperation som inte görs så ofta, så det finns inte så mycket expertis på området. Det var enklare förr när man bara tog en lång vass grej och körde upp i ögat och joxade runt lite! Men jag rekommenderar inte att man testar den metoden själv, det finns ju en risk att man råkar sabba andra viktiga funktioner som förmågan att dra in cash, eller att man har sönder frontalloben så att karln tappar alla hämningar och blir fullständigt impulsstyrd, vem vet vilka idiotiska idéer han får för sig då!

Elchocker vet jag hur man gör för det har jag varit med och hjälpt till med, så om du vill kan jag rita en skiss och skicka så du vet var du sätter in stöten så att säga. Man brukar använda lite narkos, men det är ju svårt om man inte är utbildad, så ge honom en rejäl sup innan så blir han glad och medgörlig och tror att du försöker vara snäll. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur stark strömmen skulle vara, men om man är rädd att den i vägguttaget är för stark finns det ju såna där TNS-apparater man kan sätta på ömma muskler, eller för att träna musklerna utan att jobba själv om man köper dem från TV-shop. De är ju lätta att sätta på, sen får man dra upp styrkan så mycket det går så att det tränger igenom hans tjocka skalle!
  • PiaB
    Aniara4 skrev 2012-11-22 10:28:28 följande:
    Nu var ju elchockerna till mina döttrar som påstår att de inte vill sjunga i kyrkan. Men det är klart att det funkar på mannen med åsikter också. Och gästerna. Och de som kanske inte asfalterar gången åt mig. Och den som bestämmer vädret om det blir en regnig sommar. Man kan väl ha en sån apparat redo i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?
  • PiaB

Det går inge bra för mig att citera idag. Antingen kommer texten jättekonstigt i den lila rutan eller inte alls...

Vad jag skrev var iallafall att elchockerna var till mina döttrar som inte vill sjunga i kyran. Men det borde funka på en man med egna åsikter också. Och de som kanske inte vill asfaltera gången åt mig. Och den ansvariga för vädret om det blir en regnig sommar för då blir det en lerig gång. Och framförallt på gästerna. Man kan väl ha en sån apparat i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?

• lillsmilla
    PiaB skrev 2012-11-22 10:19:17 följande:
    Det där blir inte troligt innan du skrivit det i minst 15 trådar. När du har gjort det ska jag genast kolla där för då blir det jätteintressant och trovärdigt. De kanse kan svara på om jag kan kräva att de asfalterar från parkeringen till kyrkan och därifrån till värdshuset. Jag menar visst, det är ett friluftsområde. Men ska jag gifta mig vill jag inte riskera att det är lerigt. Det är väl det minsta jag kan kräva. Så fortsätt nu att spamma alla trådar, gärna 10 år gamla, så det blir trovärdigt och jag får lust att kontakta dem.
  • Aniara4
    PiaB skrev 2012-11-22 10:41:03 följande:
    . Man kan väl ha en sån apparat i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?
    Tyvärr funkar det inte alls lika bra som i tecknade filmer, gästerna kommer inte att få så där voluminöst och frissigt hår som man tänker sig, utan de blir bara glömska. Vilket iofs kan vara en lösning på anonymitetsproblemet, gästerna kommer varken att komma ihåg vilka de själv är eller att de har varit på ett bröllop!
  • Chicita
    PiaB skrev 2012-11-22 10:41:03 följande:

Det går inge bra för mig att citera idag. Antingen kommer texten jättekonstigt i den lila rutan eller inte alls...

Vad jag skrev var iallafall att elchockerna var till mina döttrar som inte vill sjunga i kyran. Men det borde funka på en man med egna åsikter också. Och de som kanske inte vill asfaltera gången åt mig. Och den ansvariga för vädret om det blir en regnig sommar för då blir det en lerig gång. Och framförallt på gästerna. Man kan väl ha en sån apparat i kyrkan och elchocka alla som inte ser ut som jag tänkt?

Att lägga en elslinga på kyrkbänkarna och ge prästen fjärrkontrollen kan vara en bra idé också.
    När församlingen ska resa sig så behöver prästen bara trycka på knappen och alla får en stöt i rumpan så dom reser sig. Så sparar prästen rösten till att prata om viktiga ting som er två och er kärlek och allt sånt (eller tja vill man spara prästen ännu mer så kan han/hon ju bara prata om dig - bruden - så blir det hälften så mycket att säga (eller?)... 
Svar på tråden Kan jag verkligen...?