• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Hörrnini. Idag fick jag på allvar frågan var vi ska bo när vi gift oss. Jag svarade att vi forfarande väntar på att min dotter ska flytta hemifrån så vi kan bo i hans lägenhet. Hon som frågat blev upprörd och sa att man väl ändå måste bo ihop om man är gifta. Vad har man annars för konstigt förhållande. Så då är det väl bara att ställa in och avboka alla statister och allt. Jag slipper spara ut håret och hålla reda på vem som haft sex med vem och hur det går med älgen och Krister. Känns lite snopet bara. Vad hände med min dag i universums centrum liksom...

• Chicita

Ujuj... men det förstår du väl PiaB att den där damen lever i det förgångna.
    Hon är en såndär traditionalist. Kanske en gammal kvarleva från det gamla BT, innan jag gifte mig alltså (och jag hör ju till dinosaurerna här inne).
    Så hon förstår inte den moderna tidens förhållanden och giftemål.

Det är bara att strunta i henne, hon behöver inte komma på bröllopet om det ska vara så.
    För det är ju DIN dag och DU bestämmer. Det vet du väl? Solig Flört

• maxmamma

nej nu har ni fattat fel igen. chicita det hjäper inte att sätta maken i koppel, du ska ju ha en "make" från annan ort o det är inte håret på dina händer jag vill ha, du ska ge bort det som sitter på huvudet

nåt annat hår är jag inte intresserad av, huga mig  vad äckligt annars

PiaB har du inte fattat än att det är jag  som är viktigast o min bröllopsdag som är viktigast

du får glatt nöja dig med en andra placering, du vet: second place is first loser you know....

och ja chicita du tillhör dinousarie släktet med både ålder o medlemsmässigt o hur länge du har varit gift...
    gaggiga gamla senila dinousarier har vi inte tid att prata med

du vet tiderna förändras, det som var modernt på din tid är helt hopplöst ute nu, man kan inte leva i det förgågna o tro att det funkar idagens moderna samhälle

och vad det anbelangar krister älgen så kan jag meddela er att han ligger hemma i min frys nu, dock ej levandes då hade han inte fått plats i frysskåpet.

se o hör o lär av en ungdomlig icke senil blivande brud.tror minnsan PiaB har börjat bli gaggig på äldre dagar oxå iom att hon verkar ha en förmåga att glömma bort att det är jag som är nr1 o inte hon

hon har nog sparkat för många barn hem tiill den där väldigt anonyma maxmamma. tror hon tappat räkningen på hur många barn hon sparkat hit men jag kan informera om att det är 7barn o nu får det räcka

nä nu ska fröken nr 1 ta sig en vilo lur på soffan ngr minuter innan det är dags att hämta hem ett av de 7barnen.

äh jag tror jag skickar de 6 resterande barnen hem till chicita o PiaB det blir för dyrt att köpa julklappar till så många barn. jag vill ju ha råd att köpa lyxiga grejjer till mig själv oxå eftersom jag är BÄST OCH GLÖMM EJ ATT JAG ÄR NR 1 

• Aniara4

Ja se den ungdomen... *skakar på huvudet*

• maxmamma
    Aniara4 skrev 2012-12-18 12:40:38 följande:
    Ja se den ungdomen... *skakar på huvudet*
    jajamen se o lär så du får lite kött på benen innan så du vet hur du ska handskas med obstinata äkta män med egnas åsikter, men igentligen ska de inte ha några åsikter.

jag brukar förpassa min m2b till städskrubben när han försökt säga  nått som inte passar mig, då får han stå där o skämmas med skurmoppen som enda sällskap.

när han skämts klart får han komma ut om han kan lova att han ska va en snäll m2b igen.

så ta inte o lyssna på chicita o piaB de är så gamla o mossiga så de börjar bli senil så de sitter bara o gaggar om det förflutna.
  • Aniara4

Men lilla gumman. Nu är det så här, att jag är dubbelt så gammal som du och har varit gift i över ett år, så tro inte att du ska komma här och lära mig någonting om hur man hunsar makar. Jag kan nog hunsa dig också om det passar, ska du se, det finns gott om plats i städskrubben!

När jag tänker efter fattar jag inte varför Bröllopstorget finns kvar. Bröllopet har ju redan varit (mitt alltså), det kan väl inte finnas något kvar att prata om?

• PiaB

Nej nu får ni ta och kamma till er i den här tråden! Det var väl ett himla tjat om att den där maxmamma är den som jorden snurrar kring. Vad vet hon om någonting? Jag vill be att få påtala att jag varit gift i 20 år en gång. Jag vet ALLT om bröllop och äktenskap. Speciellt hur de inte fungerar. Jag borde starta en tråd. Jag har rätt bra koll på trasiga äktenskap, fråga mig vad du vill {#emotions_dlg.tongue-out}. Känns ju som att den borde passa på BT.

Så nu får det vara sluttramsat. Jag stiger ner från första platsen när någon varit gift längre än mig. Det färstår väl vem som helst att jag kommer vinna bästabröllopstävlingen, jag som vet hur man inte gör.

• maxmamma

hm jag vet nog oxå vad kraschade äktenskap är,  har upplevt det själv så ni ska inte komma o tro att ni kan skriva mig på näsan här inte.

aniara84, du är nog mycket yngre än mig så du ska inte komma o påstå att du ska hunsa mig, jag tar dig i örat o släpar dig till MIN städskrubb o har du tur får du dela den med skurmoppen o  min blivande *make* 

Att ni inte fattat att det är jag som är stjärna nr 1, PiaB är bara en bitter gammal tokstolla som gör allt för att hänga i rampljuset,  hon har inte blivit sams med sig själv än o insett att gamla tanter med 20år gammalt äktenskap i bagaget bara är wanna be´s

• Aniara4

Var är moderatorn nu då? Jag skrev faktiskt inte i den här tråden för att ni skulle hålla på och säga emot mig, utan för att jag ville dela med mig av alla mina kunskaper om bröllop som ingen annan verkar ha fattat. Nu känner jag mig kränkt.

Vi ska väl skriva om hur dumma alla andra är som vill förvägra oss våra drömmar om det perfekta bröllopet, och stötta varann i en kall och bridezillafientlig värld?

Jag vill förresten inte alls gifta mig med en mopp utan med Johnny Depp. Hans manager säger att han är uppbokad den dagen, men jag ska nog hitta en väg runt den där trista stoppklossen som står i vägen för vår kärlek!

• maxmamma

Aniara4, du ska få gifta dig med johnny mopp inte depp, då blir du bara deppigare än vad du redan är.

här är det jag som sätter reglerna inte du. jag vet att jag kommer ha det bästa bröllopet, du får se dig som god tvåa eller trea.

Det bästa som finns är att kränka andra människor på nätet, för vi skulle ju aldrig våga göra det om vi träffades IRL, så för att göra min dag så pajar jag stämningen för dig. varsågod, ja det var så lite så Demon 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?