• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Jag håller med Aniara4! Vimåste ju stå enade, vi som vet hur det går till det här. Jag menar det finns folk som tror att gästerna behöver ha det trevligt och att maten och lokalen måste vara god och fin. När vi alla i den här tråden vet att det är VÅR dag och VI bestämmer!

Och för att gå On Topic igen så undrar jag, kan jag verkligen gifta mig utan att bröllopet kostar 300 000 och jag inte ska köpa en ring för 185 000? Och jag skäms att säga det, men gästerna flygs inte in med helikopter, de får ta sig dit själva... Blir det verkligen på riktigt då? Jag vill ju inte vara gift på låtsas liksom...

• maxmamma

va vem har sagt att gästerna ska ha det trevligt o få äta god mat?  här bestämmer jag vad  som är gott o inte är gott.

vill jag bjuda på kalops så gör jag det o banne den gäst som klagar på maten o säger att det inte var gott. den gästen ska förpassas till den allra mörkaste av mörkaste städskrubbar. där inne får Aniara4, PiaB och min m2b stå. Och skämmas ska ni oxå, ordentligt eftersom ni försöker klanka på min intrigritet.

och ja PiaB är du så fattig att du inte har råd att pröjsa minst 350.000kr på ett bröllop o en diamantring för låt säga 150-200.000kr så får du nöja dig med ett fejkbröllop. Snålskata!

själv tänker vi lägga ut minst 400.000kr bröllopet och närmare 300.000 på en ring o som gåvo favours till de gäster som har  vett att hålla käften o inte klaga på maten ska de få nån slags dyr choklad som kostar runt 10.000kr/bit.

Det är så fin choklad så gästerna näns inte ens att äta av chokladen.

Nä som ordsrpåket säger: Snålheten bedrar visheten. kom i håg det om ni vill bli riktiga brudar o inte några wanna be´s 

• PiaB

Fast jag måste säga på riktigt nu, no hard feelings, att det kanske räcker med låtsashatet nu. Jag tyckte det var fantastiskt roligt när tråden handlade om att flytta kyrkor och älgar och byta ögonfärg och allt vad det var. Elstötar har vi väl varit inne på också och tokringning i kyrkklockan. Vill man läsa om hat är det bara att läsa en tråd om dyrt vs billigt.

Men jag kanske har tråkig humor, vad vet jag. Men som sagt, skoja på hur ni vill

• PiaB
    Aniara4 skrev 2012-12-19 09:03:41 följande:
    Var är moderatorn nu då? Jag skrev faktiskt inte i den här tråden för att ni skulle hålla på och säga emot mig, utan för att jag ville dela med mig av alla mina kunskaper om bröllop som ingen annan verkar ha fattat. Nu känner jag mig kränkt.

Vi ska väl skriva om hur dumma alla andra är som vill förvägra oss våra drömmar om det perfekta bröllopet, och stötta varann i en kall och bridezillafientlig värld?

Jag vill förresten inte alls gifta mig med en mopp utan med Johnny Depp. Hans manager säger att han är uppbokad den dagen, men jag ska nog hitta en väg runt den där trista stoppklossen som står i vägen för vår kärlek!
    Du kan väl utropa dig till moderator, det är väl så BT funkar? Jag kan vara moderatorhangaround om du vill ha någon som skriker JAG HÅLLER MED! efter allt du gjort
  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-12-19 14:58:08 följande:
    Du kan väl utropa dig till moderator, det är väl så BT funkar? Jag kan vara moderatorhangaround om du vill ha någon som skriker JAG HÅLLER MED! efter allt du gjort
    och jag kan vara den som står o hejjar på o ropar hejjar ramsor för o sporra erat arbete så det blir lite ordning o reda på bygget här.

Latmasken i mig gör att jag inte orkar ta uppdraget som moderator, måste ju orka ordna århundradets bröllop i dalarna räknat iafTungan ute 
  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-12-19 14:52:29 följande:

Fast jag måste säga på riktigt nu, no hard feelings, att det kanske räcker med låtsashatet nu. Jag tyckte det var fantastiskt roligt när tråden handlade om att flytta kyrkor och älgar och byta ögonfärg och allt vad det var. Elstötar har vi väl varit inne på också och tokringning i kyrkklockan. Vill man läsa om hat är det bara att läsa en tråd om dyrt vs billigt.

Men jag kanske har tråkig humor, vad vet jag. Men som sagt, skoja på hur ni vilpiabosse.se

Du har helt rätt här, o detta är inte en fjantkommentar. det har spårat ur hos alla inkl mig själv o även andra.

vi får nog ta en nystrart där vi apar oss över oss själv, 
    "tråkiga" präster, älgar o kyrkor som inte vill samarbeta o färgteman o låta bli att kasta paj på varandra fast det var på låtsas

kan oxå hålla med om att det gick överstyr för oss alla, detta var nog inte tanken när tråden startades.

jag kan bara gå till mig själv o jag ber alla om ursäkt om jag sagt nått fjantigt som gjort någon ledsen eller skojat på för hårt om något, jag ber även dig PiaB om ursäkt om du tagit illa upp av mitt dumma skrivande.

hoppas ni förstår att detta inlägg faktiskt är seriöst, inte nått fjantande. 

• PiaB

Maxmamma; jag har absolut inte tagit illa upp utan skojat lika friskt jag. Kände bara att det blir lite för mycket när det bara handlar om att såga varandra även på skoj eftersom hela tråden är till för att driva med allt som har med bröllop att göra. Och med fascit i hand bor det kanske en liten bridezilla i oss alla

Men nu spånar jag vidare på det där med skyhöga kostnader. Min dotter går floristutbildning nu och hade pratat med sin lärare om att jag ska gifta mig. Hennes lärare hade blivit alldeles lyrisk och sagt att hon (dottern) måste göra min brudbukett och att hon (läraren) skulle hjälpa henne både med arbetet och se till att hon fick köpa billiga blommor. Men alltså hur blir det då? Syns det att blommorna är billiga tror ni?

• maxmamma

Först o främst vill jag säga detta o det här är seriöst. PiaB du har rätt helt o hållet, hade lite den känslan jag oxå o var på väg o fråga om vi inte skulle dämpa oss med att såga varandra även om det var på skoj. blev lixom lite to much.

Det blir inte roligt till slut, blir bara ett himla tjatande om noll o ingenting.

vi tar en nystart o jag hoppas  o tror att fler än jag kommer att tycka denna tråd blir så rolig som den är tänkt att  vara om vi börjar om utan massa pajkastning av olika slag.

men här kommer skämtsvaret.

sen till din fråga om man kan se om det är billiga blommor, ta o snurra massa sidenband som täcker hela blombuketten så att man endast kan se formen på buketten men inte vilka blommor som är i buketten så slipper du få konstiga frågor om det är billiga blommor Tungan ute eller varför inte ha den i nån handväska eller påse eller nått så slipper du ju få folks blickar på den o bara du vet sanningen om den är av billiga blommor eller dyra blommor. haha.

själv ska jag springa på ica o köpa blommor, varför kosta på sig dyra när det finns buketter på ica för typ 69krFörvånad 

• Chicita

Tack tjejer Solig
    Jag ville inte vara "tråktanten" som drog ur proppen så att säga...
    Men ja, det kan vara bra om vi återgår till det som var tänkt med tråden från början (så skrämmer vi inte bort eventuella nya "anhängare" också Flört 

För att svara på PiaB's seriösa *host host* fråga. Så måste jag ju säga att det är stor skillnad mellan billiga blommor och dyra.
    Vi kan ju jämföra med bilar (logiskt)...
    Du får ju faktiskt mer kvalité om du köper en handbyggd Koenigsegg mot om du köper en masstillverkad KIA.
    Inget ont om KIA, men plastdetaljerna kan ju inte jämföras med dom handgjutna kolfiberdetaljerna eller handsvarvade/formade sidopanelerna i aluminium (alumjumjum som en kompis envisades med att det hette förresten Tungan ute )...

• Emelie87

Hej! Jag är ganska ny på BT, men jag kanske kan få hjälp ändå =)

Det jag undrar är om det är okej att gå upp i vikt inför sitt bröllop? Jag är ganska smal och skulle vilja få mer muskler (spec rygg och armar) och gå upp vikt för att se bättre ut i klänningen, men det verkar som om de flesta istället vill gå ner i vikt? Har hittat många "gå ner i vikt" och "låt oss banta tillsammas"-trådar men ingen om att gå upp i vikt...

Är det kanske tradition att banta innan man gifter sig? I så fall, ungefär hur mycket är lagom att gå ner? Jag funderar över om jag ska gå upp lite extra i vikt och sen köpa en lite för liten klänning så att jag kan banta tills den passar. Vad tycker ni?

Och så har jag en tanke om Pias blommor: kan man inte gå ihop med andra brudar som gifter sig på samma plats samma dag, och dela på priset för en bukett, att dotterns lärare kan köpa dyra blommor? Man behöver ju bara buketten i kyrkan och vid fotograferingen (som man ju kan ordna precis utanför!). Sen lämnar du helt enkelt buketten till nästa brud innan festen =) En florist bör ju ha koll på hur man får buketten att hålla hela dagen för alla par...

Svar på tråden Kan jag verkligen...?