• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

Skit i den vita färgen! Jag har en allvarlig fråga! Kan jag verkligen gifta mig, jag är korthårig. Och nu pratar vi KORThårig! Vad jag förstått passar brudklänningar bättre till långt hår. Varför har ingen sagt något och vad gör jag nu? Peruk eller golvmopp? Spagetti? Ryamatta? Ställa in? Jag menar, man vill ju se ut som en brud bör enligt tradition.

• Chicita

PiaB... 
    Nu blir jag helt förskräckt alltså Förvånad 
    Menar du att du inte började spara ut ditt hår redan för 7-8 år sen som alla förståndiga blivande brudar?
    Lite framförhållning måste man väl ha va? Helt otroligt...
    Det är bara att ställa in allt, det förstår du väl *muttrar och skakar på huvudet* 

• PiaB

Men ååh! Jag klippte av mig håret i femte klass och sedan det har det varit kort. Måste varit därför mitt förra äktenskap inte höll, för att jag inte såg ut som en brud ska. Kan man inte ha en standin brud då? Jag tänker att eftersom många ändå har löshår, lösögonfransar, lösbröst, lösnaglar o.s.v. så är ju bruden egentligen inte äkta. Då kan någon lånhårig spela mig.Medan jag står i skamvrån. Gud vad dum jag känner mig...

• Chicita

Tja men då blir ju inte allt ljus på dig...

Jag rekommenderar peruk, alternativt annat löshår. En duktig frisör borde kunna hjälpa dig att fejka ett stort hårsvall med passande uppsättning 

• maxmamma

Äh PiaB ta en tupé istället så kan du ha den att snyta dig i när du börjar gråta för du inser att du inte var den där bruden med platinablondt hår, pattar som står upp ända mot din haka, röda putläppar som ser ut som en ankmun o fixad näsa o fixade hela du.

löshåret blir så trassligt att räta ut när man snytit o gråtit i det för mycket så jag rekommendrar dig att låta bli löshåret. har nämligen gjort den tabben själv o snöt mig i löshåret o det vart inte gulligt kan jag lova Rynkar på näsan 

och varför inte låta din m2b oxå ha en tupé så han kan snyta sig o gråta i den när han inser att hans blivande fru inte är så där hollywood snygg ala Maria Montezami eller hur den där äkta fejkbruden nu stavar sitt efternamn.

så ta o snyt dig ordentligt o sluta gråta stå upp för den äkta fejkkvinnan du igentligen vill vara, det är ett hett tips, kan dock ej lova att det funkar till 100%. 

• snowstars

Men alltså, blir det inte svårt för folk att se MIG, bruden, om allt är vitt i samma nyans? Men det är klart, jag vill ju att det ska vara stilrent.

En annan fråga: hur mycket har musikern i fråga att säga till om angående musiken jag väljer? Kan han neka att sjunga en låt som han inte behärskar? Är det inte hans förbannade plikt att lära sig den låt jag väljer, oavsett om han måste genomgå någon form av kirirgi för att få det att funka? Hjälp mig, jag behöver stöd!!

• Chicita

Nejdå snowstars. Du är ju den enda som kommer att ha prinsesskrona, slöja och allt annat blingbling som hör till en brud. Och glöm inte en sjudundrande stor bukett också Solig Så nog kommer du att sticka ut allt.

Självklart är det hans plikt att se till att kunna sjunga den sången. 
    Det är väl inget att fundera över Förvånad 

• Chicita

Hmm är det någon mer som har funderat på vart vi är egentligen? 
    Är det en community / forum där vi kan dela med oss av erfarenheter och be om råd och hjälp?
    Eller är det ett tradera fast bröllopsinriktat?

Jag börjar bli lite orolig när jag ser att folk efterlyser både hår och makar här och där.
    För det första så vill jag ju inte bli flintis bara för att någon annan brud vill ha mer hår. Och för det andra så vill jag gärna behålla min make, tack så mycket Tungan ute 

För det är väl det dom menar va? När dom skriver att dom vill ha: Hår och make i *ort*
    ???
    Hjälp en förvirrad människa nu är ni snälla 

• maxmamma
    Chicita skrev 2012-12-16 20:58:30 följande:
    Hmm är det någon mer som har funderat på vart vi är egentligen? 
    Är det en community / forum där vi kan dela med oss av erfarenheter och be om råd och hjälp?
    Eller är det ett tradera fast bröllopsinriktat?

Jag börjar bli lite orolig när jag ser att folk efterlyser både hår och makar här och där.
    För det första så vill jag ju inte bli flintis bara för att någon annan brud vill ha mer hår. Och för det andra så vill jag gärna behålla min make, tack så mycket Tungan ute 

För det är väl det dom menar va? När dom skriver att dom vill ha: Hår och make i *ort*
    ???
    Hjälp en förvirrad människa nu är ni snälla 
    Du har nog fattat rätt, det är inte hår o make up de syftat på det är nog en make från annan ort de efterlyser.

jag har själv haft funderingar på det där med make o *ort* men då min blivande är från den där *orten* de syftar på så jag kan inte rekomendra denna ort tyvärr.

jag får nog leta efter make i nån annan ort.

mitt hår får du inte, jag ska ha det vackraste o finaste håret av alla blivande brudar o brudar som blivit fruar, sådär borde du chicita dela med dig av ditt hår till mig.

men ska du verkligen behålla din make? ett byte förnöjer tror jag minnsan o jag är inte virrig alls, nejdå jag har bra koll på allt inkl mina borttappade brudhandskar Förvånad 
  • Chicita

Ujuj... kanske dags att ta fram kopplet då så man har koll på maken Förvånad
    Honom får ni inte, han är min, min, MIN *skrattar galet*

Och håret behåller jag själv. Det är också mitt, jag har odlat det på egen hand (eller huvud, kanske... det borde väl kanske vara en bättre benämning, ty håriga händer har jag icke!) 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?