• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Apropå seriöst nu då så ska jag faktiskt gå till jobbet.
    Eller tja gå, jag tar ju bussen. Men jag går till bussen och sen från bussen till jobbet och sen hela dagen på jobbet så går jag ju också och sen samma visa hem fast baklänges. Även om jag inte går baklänges då...
    Men ja ni fattar poängen.
    Och jag är helt seriös nu alltså... Heeeelt seriös
    Tjillevippen Solig 

• Chicita

Alltså nu är jag förvirrad...
    Jag sökte efter herrens bön (en herrans bön) och hittade denna.
    Är det verkligen den senaste versionen?

Älgtjuren vår som är i skogen
    Krister varde ditt namn 
    Vi kommer till ditt rike
    Vår vilja sker
    Sås-om på tallriken sås på potatisen
    Ge oss en limpa
    Och fixa krediten på banken
    Så vi slipper fixa de som är oss skyldiga
    Fresta oss inte med din saftiga sadel
    Utan ge oss en skank
    Ty vad vore ett bröllop utan älgstek
    Lägg an  

• PiaB

Ja det där är den senaste versionen. Den ska vi ha på vårt bröllop. Eller jag menar den ska JAG ha på MITT bröllop! Tycker den borde handla lite mer om bruden och mindre om älgen iof, men man kan väl inte få allt.

Men nu undrar jag, kan jag verkligen gifta mig fast jag inte är först i världen? Eller kan jag tvinga alla som är gifta att skilja sig och gifta om sig efter mig? Jag har nämligen förstått att det finns folk som redan gift sig, alltså innan mig! Vilken oförskämdhet, det är så man rodnar...

• Chicita

Det är nog bara närmaste familjen, släktingar och vänner som man kan begära att dom ska gifta sig efter en själv.
    För det kan ju bli problem annars eftersom att vissa inte får skaffa barn innan dom gift sig, och i så fall om alla måste vänta på alla andra så kommer ju aldrig någon att gifta sig och då skulle befolkningsmängden minska drastiskt.
    Och hur gör man i så fall med de som måste skilja sig för att du ska hinna före men som har barn redan?  
    Får man lov att stoppa undan dom barnen i någon mörk grotta och låtsas att dom inte finns då? Obestämd 

• maxmamma

Vi stoppar in barnen i en grotta alt städskrubb o så får de stå där vackert o vänta på att få komma ut ur "garderoben". För de var väl anonyma va? 

eller ska vi ha den där leken: sparka barnen hem till maxmamma??

Och en sak ska du ha klart för dig PiaB, ditt bröllop är INTE viktigare än MITT, när ska du förstå det??
    eller ska jag knuffa in dig i skrubben/grottan så du fattar poängen?

Chicita får se till att ansöka om skillsmässa eftersom hon tog chansen i flykten o gifte sig före mig. hur tänkte du där chicita, du borde skämmas som inte stämde av med mig först om det var okej att gifta sig före mig.

och hade du frågat så hade du fått ett definitivt nej, ditt bröllop var/är inte viktigare än mitt.

Och nu när jag tänker på det så gifte sig min kusin före mig o skaffade barn innan de var gifta o min tärna gifte sig före mig o fick barn ett år före mig.

Världen är så orättvis. hur kunde alla vara så hänsynslösa så de struntade i att mitt bröllop var det viktigaste?

ack vilken värld vi lever i... som tur är så hamnar man väl i himmelriket nångång o där ska jag vara nr1, så det så!!!! 

• maxmamma

PiaB, kan jag få hyra din kock du lade upp på youtube??

de där norskekokker.se var då inget att lita på, den där Kjell-präst försöker lura o förstöra min dag med att rekommendera dem. han sa ju att de var sååååå braaaa men inte tyckte jag det iaf.

De stod o svettades i maten o hade affärsköpta produkter med sig, inget genuint hemlagat där inte. dessutom krävde de pengar för sin sk arbetsinsatts o nej den var obefintlig måste jag säga.

så tro  inte på kjell-präst när han rekommendrar något, han lever i en fejkvärld där med den sk Krister-älgpräst  verkar vara ett sydrom prästerna får sedan de ätit för många oblater o druckit för mkt nattvards-vin på småtimmmarna.

Dricker coop-cola det tror jag vad jag vill om.... 

• PiaB

Jag tycker det verkar bättre om alla slutar gifta sig med alla istället för att alla ska vänta på alla. Då slipper man ju det här tramset om vem som har det finaste bröllopet. För det är ju egentligen bara därför man gifter sig. För att vinna tävlingen "vem har bäst bröllop".

Jag har hört att det finns några förvirrade stackare som blandar ihop bröllop och kärlek. Ojojoj, vilseledda själar.

Om alla slutar gifta sig så behöver ingen stå i städskrubben och gästerna slipper elchocker. Älgen går fri och det blir fred på jorden. Och norskekokken får sparken.

• maxmamma

jag tycker det är bättre om alla andra slutar gifta sig så mitt bröllop blir det one and only o det smäller faktiskt högre än alla nyårs raketer tillsammans...

Du kan väl inte missunna mig det PiaB? gör du det så är du bara orättvis o bitter tant som inte fick som du ville...

men  vad pratar du för strunt, kärlek o bröllop?? man gifter sig bara för att få en massa pengar o presenter o vara kung för en dag. kärlek vad är det för strunt?? min m2b gifter jag mig bara med för att han ska dra in stålar o vara allt i allo, som en vaaktmästare ungefär.

Älgen går inte fri, har du missat att min farsa o m2b o alla andra på mitt bröllop är jägare?? o då menar jag älgjägare.

Norskekokken var ju rena skämtet, kan inte ha kockar som står o svettas i maten o tar med färdig producerade grejjer.

Nej tacka vet jag mupp-kocken han kan sin sak minnsan!! 

• Aniara4

Nu har jag en ny fråga som gäller musik!
    Jag har hittat den perfekta sången till vårt bröllop, den uttrycker precis hur jag känner inför kärlek och trohet och vad som skulle hända om maken råkar glömma det, men nu säger prästen att han inte tycker den passar, mamma är jättearg och har ringt hela släkten och gnällt om mitt musikval, och t.o.m. maken har fått luft någonstans ifrån och säger att han inte alls vill höra den på vårt bröllop.

Tror ni man skulle kunna ha den som brudvals istället? Inte för att jag bryr mig om vad alla andra säger, men det blir ju jobbigt för mig med allt tjafs hela tiden, så det kanske skulle få tyst på dem

Här är låten:

• Aniara4

Eller när jag tänker efter kanske jag ska spara den till skilsmässofesten?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?