• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Milano

Men.... M2B's släktingar ska det ju vara! Hehe, blev lite fel

• Chicita
    Milano: Mitt största råd till dig är att hyra in statist-gäster och skippa hela makens släkt.
    Då kan ni ju välja om ni vill ha snygga gäster som gör sig bra på bröllopsbilderna, eller fula gäster som gör att ni framstår som ännu snyggare än ni är.
    Givetvis väljer ni statister som ger lite värde, dom kostar i och för sig lite mer, men dom ger väldigt mycket bättre gåvor än standardstatisterna. Och dom klär sig exakt som ni önskar...

Aniara4: Men självklart kan du ha den låten på ert bröllop. Om inte prästen går med på det eller hellre sjunger Älgarna demonstrerar, så får du ju helt enkelt kräva att dom flyttar kyrkan till en annan - mer sammarbetsvillig - församling Skrattande 
    Det är väl bara bra om maken förstår vad han ger sig in på... Jag tycker att du kan sjunga den själv faktiskt. Istället för att avge dom vanliga löftena. 
  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-11-26 19:51:56 följande:

Tant kan du va själv, uppmärksamhetskossa! Jag ska ta reda på var du ska ha din fest och så ska jag baka in mig naken i din tårta och hoppa upp och stjäla hela showen så kan du stå där och undra vad som hände när allt fokus försvann från dig! Och jag lovar, att se mig naken är en syn som dina gäster aldrig kommer glömma om de kanske får fel på synen också, men det kan det vara värt om det enda de minns är mig

Så, ha nu en trevlig kväll lilla gumman. Puss och kram

nej för guds skull jag vill inte pussas o kramas med dig så långt sträcker jag mig inte för att göra dig glad Tungan ute
  • yavanna81

Jag undrar ett par grejer om det här att man ska ha röd klänning ifall man som gäst på ett bröllop har haft sex med brudgummen.

För det första: vad ska jag ha för färg om jag haft sex med bruden?

För det andra: Vad händer ifall jag har sex med någon av dem under bröllopsfesten? Jag antar att jag måste byta klänning då. Men ifall det inte var planerat, är det då mitt jobb att skaffa fram en ny klänning i rätt färg eller har brudparet förberett det? Ska jag skicka min storlek till dem i förväg för säkerhets skull?

Jag har hört att norksekokker.se kan buda klänningar vid sådanna här lägen, är de bra?

• Chicita
    yavanna81 skrev 2012-11-27 14:51:12 följande: 
    Ja det här är ju en fråga som brukar komma upp lite då och då.
    För att det inte ska bli allt för dyrt med kläder åt alla gäster (dom måste ju ha dubbla uppsättningar åt alla i så fall) så brukar dom dela ut färgade armband istället.
    Om brudparet haft sex med de flesta eller alla av sina gäster på något sätt så brukar det ligga armband i askar på borden direkt gästerna anländer (så kallade favours). Vissa väljer en billigare variant med färgade band eller gummisnoddar.
    Hörde om ett par som gav ut godis i vissa färger, med sina namn på. Men gästerna missförstod och åt upp godisarna så det rekommenderar jag inte Obestämd 

Annars så är det blått som gäller för bruden (du vet den där ramsan med "något blått). Det är för att man ska kunna matcha brudens blåa om man haft sex med henne, oavsett vad hon annars har för färg på klänningen.

Jag skulle nog helt enkelt satsat på en vit klänning (neutral färg liksom och så matchar du ju bruden så snyggt) med färgat band i midjan. Så då kan du bara lägga på ett band till under kvällen om det behövs Solig 
  • PiaB

Kan man inte dela ut sådana där godisarmband? Det finns ju en massa färger på samma armband liksom. Och så blir det en favour samtidigt. Annars kan man väl ha en lista där alla får skriva upp vem som har haft sex med vem så får de byta kläder med varandra.

Om bruden har haft sex med bruden får hon ha dumstrut. Och om bruden och brudgummen har haft sex får de inte gifta sig lagligt. Då måste de först be påven om dispens och han är ganska kinkig på den punkten. Om inte han har haft sex med brudparet för då krävs ingen dispens, dock ett skriftligt intyg som lämnas till moppen i städskrubben.

• snowstars

Jag har en fråga. Jag kom fram till att den där röda julduken som klänning och rött som färgtema blir för.. Tacky. Jag vill ha det stilfullt och elegant. Mitt nya färgtema är därför vitt, äggskalsvitt och lite, lite kritvitt. Men jag känner mig lite osäker. Funderar på att piffa upp det med nån färg ändå, typ beige? Eller blir det för färgglatt? Jag vill ju verkligen att det ska vara stiiiiiiiilrent.

Och när vi ändå är inne på färger: hur gör jag NU med m2bs ögonfärg? Måste jag gifta mig med en albino nu så ögonfärgen matchar bordsduken? Moppen är nog inga problem, jag anställer bara en vit mopp. Finns det att få tag på moppar i äggskalsvitt?

• maxmamma
    PiaB skrev 2012-11-27 18:04:18 följande:

Kan man inte dela ut sådana där godisarmband? Det finns ju en massa färger på samma armband liksom. Och så blir det en favour samtidigt. Annars kan man väl ha en lista där alla får skriva upp vem som har haft sex med vem så får de byta kläder med varandra.

Om bruden har haft sex med bruden får hon ha dumstrut. Och om bruden och brudgummen har haft sex får de inte gifta sig lagligt. Då måste de först be påven om dispens och han är ganska kinkig på den punkten. Om inte han har haft sex med brudparet för då krävs ingen dispens, dock ett skriftligt intyg som lämnas till moppen i städskrubben.

• PiaB
    snowstars skrev 2012-11-30 13:00:26 följande:

Jag har en fråga. Jag kom fram till att den där röda julduken som klänning och rött som färgtema blir för.. Tacky. Jag vill ha det stilfullt och elegant. Mitt nya färgtema är därför vitt, äggskalsvitt och lite, lite kritvitt. Men jag känner mig lite osäker. Funderar på att piffa upp det med nån färg ändå, typ beige? Eller blir det för färgglatt? Jag vill ju verkligen att det ska vara stiiiiiiiilrent.

Och när vi ändå är inne på färger: hur gör jag NU med m2bs ögonfärg? Måste jag gifta mig med en albino nu så ögonfärgen matchar bordsduken? Moppen är nog inga problem, jag anställer bara en vit mopp. Finns det att få tag på moppar i äggskalsvitt?

Men snälla rara! Inte beige, det blir alldeles för skrikigt. Det finns en nyans av vitt som heter Stockholmsvit. Den rekommenderar jag. Det påstås att det är en liiiten aning grått i men det är inget man kan se med blotta ögat. Den tror jag skulle bli bra.

Och du måste absolut gifta dig med en albino nu, eller så får din man ha solglasögon. fast det kanske skär sig med mörkt mot alla härliga vita nyanser. Men vad tror du om att han får ha en papperspåse på huvudet då? Du kan ju försöka bleka den först?

• Chicita

Men kära människor...
    Har ni helt missat statistförmedlingen?
    Det är bara att hyra en make om ni inte vill visa omvärlden vem ni egentligen gifter er med, om maken inte passar in i temat eller om det är något annat fel på honom.
    Jag rekommenderar att lämna tillbaka honom innan bröllopsnatten dock, för det brukar visst kosta extra annars Foten i munnen 

När det gäller vitt tema så måste jag ju ifrågasätta din smak om du tycker att beige skulle passa in i det smakfullt vita?
    Hur tänkte du där egentligen?
    Jag skulle nog inte ens blanda olika vita färger, se till att allt - precis allt - matchar din klänning exakt, annars kanske den ser smutsig ut mot bordsduken eller stolsöverdragen, kyrkans utsida eller annat som kan påverka klänningens vithet.
    Om ni mot förmodan gifter er på vintern så får ni ju färga snön till rätt nyans också. På sommaren är det enklare att bara täcka allt med lakansväv i rätt nyans Solig 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?