• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Hej Emelie87 vad trevligt att du har hittat hit.

Ja traditionen med att banta inför bröllopet är ju djupt rotad.
    Den kommer från hungersnödens dagar då bruden fick avstå mat tills hennes nyblivne make kom och hämtade henne. Så det är en tradition att värna om.
    Så att köpa en liten klänning, för att sen gå upp i vikt och banta ner sig till rätt storlek låter som en ypperlig plan tycker jag Glad 

Och vilket bra förslag till PiaB...
    Förhoppningsvis gifter hon sig först den dagen så hon inte behöver ärva buketten då... men annars var det en god tanke  

• PiaB

Åh, bra idéer! Men jag gifter mig nog sist den dagen, kl 16.00... Och jag vill ju inte ha en bukett som flera stycken innan mig använt... Men det där med att ha den i en väska var ju smart. Och eftersom brudväskor är så små så kommer den ju inte få plats, så då kan jag ju skippa buketten helt och så kan gästerna tro att jag har den i min mikroskopiskt lilla väska.

Nu vet jag inte om jag går för långt, men nu tänker jag ägna några dagar åt annat än att tänka på bröllopet. Det pågår något som kallas jul runtomkring mig och jag tänker deltaga i det firandet. Hoppas jag är välkommen tillbaka hit även om jag är otrogen mot bröllopsplanerandet några dagar

• maxmamma

efter som jag tror det  är jag som gifter mig först år 2013 så blir det nog så att det ligger på mitt ansvar att fixa brudbuketten.

Men eftersom jag misstänker att PiaB o jag inte har samma färgtema så blir det ju lite tokigt, jag vill inte göra avkall på buketten o mitt tema.

Men om PiaB sponsrar buketten med lite kosing så kan jag gå med på att ha en blomma i den färg hon vill ha. men kom ihåg att ni andra som ska ärva buketten får sponsra varandra med en blomma i nästkommande bruds blomfärg.

Och det där med klänningar så tycker jag att vi gör så här: först beställer vi en klänning i den storlek vi har idag, sen äter vi upp oss o blir jätterunda o go om magen o baken, då köper vi en ny klännihg i den storleken vi kommit upp i o sen bantar vi som tusan o blir smal som stickor o så måste vi köpa ännu en tredje klänning för de andra passar inte längre.

sen sätter vi ut alla klänningar på annons för när det kom till kritan så var det fel färg på klänningarna och fel storlekar, så då måste vi köpa en fjärde från HM o ha på oss.

Ganska genialt va för o göra ett lite högbudget bröllop. för vi är väl inga fattiglappar o snåljåpar som vill spara in på lyxen den enda dagen vi får kalla oss snygg brud i lyxförpackning...Tungan ute 

• Aniara4
    PiaB skrev 2012-12-23 15:10:36 följande:
    Nu vet jag inte om jag går för långt, men nu tänker jag ägna några dagar åt annat än att tänka på bröllopet. Det pågår något som kallas jul runtomkring mig och jag tänker deltaga i det firandet.
    Get your priorities straight, woman!
  • PiaB
    Aniara4 skrev 2012-12-25 23:32:21 följande:
    Get your priorities straight, woman!
    Sorry, to late! Jag firade jul och som straff blev jag sjuk. Fick ont i halsen och tappade rösten dagen innan julafton och mår fortfarande ganska dåligt. Så jag ska ALDRIG mer tänka på något annat än bröllopet. Vi är bortbjudna på nyårsafton och där är både folk vi känner och inte känner. Då är det väl lämpligt att styra in alla samtal på vårat bröllop? Jag ska göra allt jag kan iallafall. Det borde vara precis vad alla vill en nyårsafton, att höra om någons bröllopsplaner precis hela tiden
  • Chicita
    PiaB skrev 2012-12-26 15:37:43 följande:
    Sorry, to late! Jag firade jul och som straff blev jag sjuk. Fick ont i halsen och tappade rösten dagen innan julafton och mår fortfarande ganska dåligt. Så jag ska ALDRIG mer tänka på något annat än bröllopet. Vi är bortbjudna på nyårsafton och där är både folk vi känner och inte känner. Då är det väl lämpligt att styra in alla samtal på vårat bröllop? Jag ska göra allt jag kan iallafall. Det borde vara precis vad alla vill en nyårsafton, att höra om någons bröllopsplaner precis hela tiden
    Ja men det är väl självklart?
    Sammankomsten är väl bara en möjlighet för dig att få prata om ditt bröllop?
    Om någon tror något annat så kan dom ju gå någon annan stans och fira nyår Tungan ute 
  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-12-26 15:37:43 följande:
    jamen det bäddar ju för att du dels ska få fler gäster som kan beundra dig o dessutom har de lite vett i skallen så fixar de ju även presenter, som du självklart  inte vill ha, att komma med nån gammal soppterin de ärvt av sin snåla faster kan ju du få så slipper de se den eländes presenten.

och kom i håg, att är det en present du ogillar så ska du på en gång visa det o påpeka att såna fula presenter vill du inte ha, det är bara pengar som räknas som rätt present, allt annat går bort... 

totalt missnöje är ledordet när det gäller presenter man INTE vill ha...

får jag o min blivande nån gräslig soppterin så ska jag definitivt visa att denna gräsliga gåva var inte det jag tänkt mig att få, ingen ska få paja min dag med fula gåvor.

Så det så!!! 
  • PiaB

Dessutom ska vi vara hos min toastmadame, och min "bröllopsfixare" ska vara där. Och jag hoppas verkligen inte att de har något annat att prata om än mitt bröllop!

Nu till en fråga. Jag fyller år strax efter tolvslaget på nyårsnatten, jag var lite märkvärdig redan när jag föddes och blev nyårsbarn -66. Så jag antar att jag kommer få höra några grattis. Men kan jag verkligen gifta mig om de säger grattis till något annat än bröllopet? Tänk om jag, eller de blir förvirrade och tror att jag gifter mig då och glömmer att komma på bröllopet? Bör jag säga "tack men jag har inte gift mig än", varje gång någon säger grattis. Blir lite rädd att fokus hamnar på något annat än bröllopet...

• maxmamma
    PiaB skrev 2012-12-27 14:12:00 följande:

Om ni ska vara hos din toastmadame så hoppas jag att hon har vett nog att se till så ditt bröllop kommer på tal större delen av kvällen, och har hon inte vett nog att fatta det får du väl informera om att det ska pratas bröllop o inget annat.

Du kanske borde informera henne om att fula soppteriner är inte vad du vill ha i present, o skulle du råka få en soppterin så se till att ge bort den som present till nån annan som du känner som ska gifta sig eller ge helt enkelt bort den fula saken i fördelsedags present till nån annan.

Soppterinen kanske blir lite av en vandringspokal, alla får den men ingen vill ha den. hahaha 

Men det var väl till att göra sig märkvärdig, fylla år på tolvslaget, vem tror du att du är?? säger folk grattis får du väl påminna dem om att även säga grattis när du har gift dig oxå. varför avsäga sig ett tillfälle att få grattis när man kan se till att få två grattis?

hur går det med de där ärvda avdankade blommorna? Du kanske får en snygg bukett i födelsedags present så kan du ju konserrvera den o ha den som brudbukett oxå? bara ett litet tips så du spar in pengar där tänkte jag.

Nu ska viktigpetter maxmamma se till att hennes bröllop blir det bäääästaste oo viktigaaaste som alla blir avundsjuk på haha that´s me 

• PiaB

Kan jag verkligen gifta mig i år, det är ju 2013 och 13 är ju otur. Vet inte hur vi tänkte när vi bestämde det... Dessutom är min blivande man född fredag den 13de så det känns som det räcker med otur...

Svar på tråden Kan jag verkligen...?