• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • Five year engagement

Okej, ja bara ni är överens så spelar det ju ingen roll var man spenderar bröllopsnatten... :)

• Beccastina

hur går det för er?? här händer det inte så mycket, ni i veckan ska vi ha in de sista svaren från gästerna sen sätter resten av all planering igång :)

• Five year engagement

så himla glad! Har ångrat mej angående smink som jag först tänkt göra själv.. men bestämde mej iaf för att fråga en vän som är make up artist.. och hon sminkar mej för 300:- super ju! Men jag kommer nog ändå ge henne 500:- då jag tycker 300 kändes jättelågt.. hon ska ju ändå lägga lite tid och produkter... en provsminkning först insisterade hon på, och det känns ju bra =)

så kul!

• Five year engagement
    Beccastina skrev 2012-06-17 21:55:52 följande:
    hur går det för er?? här händer det inte så mycket, ni i veckan ska vi ha in de sista svaren från gästerna sen sätter resten av all planering igång :)
    härligt! Vad är kvar att fixa och planera för er del?? har ni fått några bortfall?
  • ajmb
    Beccastina skrev 2012-06-17 21:55:52 följande:
    Blev uppringd av vår vigselförättare idag...träff nästa vecka.
    Klänningen ska provas hos sömmerskan nästa vecka...
    Finns lite smågrejer..men hoppas lösa dom under veckans gång. 
  • Beccastina
    Five year engagement skrev 2012-06-18 22:30:15 följande:
    härligt! Vad är kvar att fixa och planera för er del?? har ni fått några bortfall?
    Vi har fått Nej från 3 personer än så länge, så de 37 Ja svaren väger upp :)

det som händer nu denna veckan är:
    -i morgon ska vi träffa prästen igen! (har redan träffat honom en gång men då hade vi med två sjuka barn då vi inte hittade någon barnvakt),
    -på torsdag ska mannen min prova kläderna + att barnens västar och flugor ska vara klar,
    - ska även köpa paraply på torsdag!
    -ska även meddela antalet personer som ska vara med på middagen  nu på torsdag!.

det som är kvar efter denna veckan är,
    - hämta upp förlovningsringarna :)
    - vigsel/festprogrammen!
    - spotify listan
    - bordsplaceringen + kartan

sen är det bara finjusteringen kvar!! :D
  • Beccastina

hur går det för er??

här rasar allt på i en väldans fart! tot blir vi 45 personer! ramlade in några sista svar den sista dagen :)

- tårtan och middagen är bokad och betald (drycken och hotellrummet som är kvar att betala)
    - klänningen är inlämnad på en sista fix (byter från dragkedja till snörning i ryggen)
    - tror vi har beslutat oss för hur vigsel/festprogrammen skall se ut, sambon skriver ut i dag så får vi se vad vi tycker :)
    - Bordsplaceringen är klar

det som är kvar är:
    -spotify listan
    -låten till första dansen (hur ska man kunna bestämma sig???)
    - inhandla hållarna till blommsterdekorationerna samt ramarna för bordsnummreringen
    - göra sista bordsplaceringskartan

• Five year engagement

Det börjar verkligen närma sig nu :) ska till herrgården och kolla på lördag, har en del frågor som ska bli skönt att få ur skallen :) Fotografen ska vi träffa på plats nån vecka innan och välja ut platser för fotografering :) Ska ringa konditoriet och välja tårta. På torsdag ska jag ha provsminkning :) Ringen är hämtad, sååå nöjd!!! Vi har kvar en del kostnader, hoppas vi kan betala middag och tårta i förväg, hade varit skönt att ha det gjort! Har börjar skriva vigselprogram, måste också prata med vigselförrättaren och se då han får programmet i god tid så han et vad han ska säga :) Har ni tips på vad man skulle kunna ge för liten gåva till nära vän som ska sjunga under vigsel??? Vill ge henne något som tack! :)

• Five year engagement

alltså, ska vi hjälpa åt med allt som måste tänkas på inför dagen D??
    jag har gjort ett körschema för bröllopsdagen, men dte är ännu väldigt grundligt gjort...

kanske kan vi hjälpas åt att tänka åt varandra???

21/7
    Smink 11.00

Hår 12.30

Påklädning 14.00

Transport till Hertigen 14.30

Fotografering på Hertigen 15.00-16.30

Vigsel 17.00
    Fotografering (gruppbild och familjefoto)

Brudskål 18.00 

Middag 19.00

Att ha med mig under förberedelserna:
    Grejer till håruppsättningen
    Klädsel: slimmande underkläder, axelbandslös BH, underkjol, klänning, bolero, skor
    Ringkudde
    Vigselring
    Rekvisita till fotografering??
    Vigselprogram?
    Handväska: Mobil, puder, näsduk

• Beccastina

såhär ser mitt schema ut.

09.00 - Frisören
    11.30 - frukost/lunch (är ingen frukost människa)
    13.00-  transport till Novotel
    13.00 -  hänga upp klänningen och gå igenom allt en sista gång!
    13.30 - sminkning
    14.30 - påklädning
    15.00 - Vigsel

detta skall jag ej glömma!
    -smink samt smycken!
    - näsdukar
    - läppsyl
    - näsprey (om man gråter inne i kyrkan så inte nästan rinner)
    - nål/tråd, gem, topps
    - brudbuketten

något mer??????

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?