• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • Five year engagement

Härligt! Vad kul att det går framåt och att ni är nöjda!! Vigselintyget kom igår. Måste ringa vigselförrättaren imorgon och fråga han är ledig vårt datum! Annars händer det inte så mycket just nu :)

• Five year engagement

Nu är vigselförrättaren bokad :) vigselintyget och hindersprövningen kom för några dagar sen, ska skicka in dem till stadshuset imorgon :)

• Beccastina

ojj va roligt!! nu måste det börja kännas verkligt!!

nästa vecka har vi möte med lokalen/resturangen och veckan efter det så är det dags att träffa prästen :D

• SHT

Vigselintyget kom igår, och klänning beställdes från Kina igår. Spännande! Vi har preliminärbokat festlokal, men ska iaf titta på två till idag och sen bestämma oss.

• Five year engagement

ja det känns verkligen jättehäftigt!!! och idag berättade vi om våra planer för sambons föräldrar. 
    Samt har vi handlat sambons kläder!! =)

Byxor, skjorta, väst och slips från dressman. Han ville gärna ha nytt, och hittade dessa fina på dressmann för någorlunda billig penning... Jag tycker han är hur snygg som helst, och älskar grått! Slipsen var den sista som fanns, helt perfekt färg!! 

Vi kikade på ringar och fick massa hjälp, men jag vet varken ut eller in...

Imorgon ska vi ta med oss slipsen och åka till blomsterhandlaren och se vad det finns för blommor i rätt färg =)

SHT: kul att det går framåt för er också!!! Spännande med kläningen, jag har också beställt från Kina, lightinthebox.com. Jag är jättespänd på hur den kommer va, och om den kommer passa för det första-.--- =)

• Five year engagement

Hur går det för er andra med alla förberedelser?

För oss går det framåt..

Vi har bokat in oss hos florist, trots att det var fullt egentligen så kunde hon göra min bukett eftersom den ska vara så enkel. Ingen typisk brudbukett utan en vanlig bukett.

vi har beställt nya förlovningsringar, släta i vitguld.

Jag har valt ut min vigselring, ska åka till gbg och beställa den =)

Hra bestämt 2 sånger som min kompis ska sjunga under vigseln, har valt ut en dikt också.

Fått hem skor jag beställt från ellos, de passade jättebra och är perfekta!!

Har varit och köpt halsband och örhängen idag, hittade till mkt bra pris.

Sambon har bytt storlek på västen och byxorna, så förhoppningsvis är hans kläder klara också.

har varit hos frisören, vi bokadei n en tid onsdagen före bröllopet, då ska vi klippa och slinga så håret är riktigt fräscht inför bröllopsdagen.

Har köpt bra hårdprodukter och stylingprodukter, ska göra uppsättningen själv, hoppas mitt slitna hår hinner bli lite mer friskt till bröllopet.

Funderar på hur jag ska göra med naglar. Vill ju ha fina naglar och speciellt på bilderna, mnen har inte riktigt lust att betala flera hundra... nån som har koll på om det finns bra "göra-själv-naglar" som blir snyggt och ser bra ut???

• Five year engagement

förlovningsringarna!

Jag ska ha 5 mm och sambon 7 mm.

kan inte ladda upp två bilder i samma inlägg så får lägga upp vigselringen i nästa inlägg... =)

• Five year engagement

Vigselringen. 4 mm

• Beccastina

va roligt att det går frammåt!!!

här börjar vi oxå bli klara,
    -jag har hittat klänningen med stort K'
    -min blivande har hyrt och bokat upp sina kläder
    -västar samt flugor är klara till barnen,
    - har gått igenom blommorna + dekorationerna med väninnan som ger oss det i bröllopsgåva
    - i morgon träffar vi prästen
    - i morgon provsmakar vi tårtorna igen
    - har varit på möte i lokalen och fått allt klart därifrån
    - klippte mig i förra veckan
    - bokat tid för naglarna
    - vigselringarna är här hemma i säkert förvar

det som inte är klart ännu!!

- byxor, skjorta och skor till barnen
    - ej bestämmt oss för tårtan men vi ska provsmaka i morgon
    - hår och smink, tänkte först göra det själv, men håret får jag nog leja bort då klänningen blev lite pampigare än jag trodde ;)
    - vigsel/fest program
    - lämna in förlovningsrigarna för uppfrächning
    - musiklistan är ej klar inför festen

tror det var allt, säkert missat en massa men det närmar sig iallfall :D

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?