• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • SHT

Hej!
    Vi ska också gifta oss den 21 Juli! (Då har vi varit tillsammans i 11 år och förlovade i ett).
    Vi bestämde oss i fredags och på knappt en vecka har jag:
    Skickat in hindersprövningen
    Köpt supergullig klänning till dottern
    Kollat ut vigselring
    Hittat en klänning som jag hoppas det kan bli
    Preliminärbokat lokal
    Hittat två cateringfirmor som verkar bra

Kommer nog inte ha någon bukett och skor tar jag mog något jag har.

Vi är inte så traditionella och har skickat ut inbjudningar via Facebook och SMS.

• SHT

Glömde skriva att jag bokat vigselförättare och gjort en spellista också!

• sweetie darling

Vi gifter oss i morgon.
    Vi har planerat vårt bröllop på 2 månader. Vi kommer att vigas i en väldigt liten pittoresk kyrka, med enbart våra bästa vänner närvarande. Efter vigseln åker vi 4 på spa. Vi kommer, om vädret tillåter, att ha picnic vid havet och sedan blir det bröllopsmiddag när vi kommer fram till spa´t. Vi kommer att stanna där hela helgen och bara njuta av varandra.

• Five year engagement

Vi gifter oss samma dag! =)=)=)

Oj vad ni hunnit med mycket på kort tid!

SHT skrev 2012-05-17 20:10:19 följande:
    Hej!
    Vi ska också gifta oss den 21 Juli! (Då har vi varit tillsammans i 11 år och förlovade i ett).
    Vi bestämde oss i fredags och på knappt en vecka har jag:
    Skickat in hindersprövningen
    Köpt supergullig klänning till dottern
    Kollat ut vigselring
    Hittat en klänning som jag hoppas det kan bli
    Preliminärbokat lokal
    Hittat två cateringfirmor som verkar bra

Kommer nog inte ha någon bukett och skor tar jag mog något jag har.

Vi är inte så traditionella och har skickat ut inbjudningar via Facebook och SMS.

Vi har bjudit in personligen öga mot öga och de som bor långt bort har jag bara ringt till =) de enda som är kvar att bjuda in är mina blivande svärföräldrar och svägerska med respektive samt sambons barnsomdkompis.

Jag skickade in pappren för hindersprövning för en vecka sedan och skickade också in namnändring på sonen samtidigt. Trodde hans namn skulle ändras i samband med vår vigsel,men såg på försäkringskassan att han redan hette Bengtsson där NU, fick en liten chock.

Nu är jag ensam i familjen att heta Karlsson, men inte länge till =)=) Imorrn är det 2 månader.

Jag har beställt hem 2 par skor i två storlekar, alltså 4 par. Ska bestämma mej för ett par av dem tänkte jag. Eftersom vi ska ha vigseln utomhus i en trädgård, förhoppningsvis bara det är uppehåll, så ville jag inte ha höga klackar dels för att jag inte är van att gå i det samt att om vi ska gå mycket på gräsmatta så sjunker klacken ner och det blir jobbigt.. så jag tog med kilklack så blir det mer stabilt och lättare att gå i.. hoppas jag.. =) ska bli spännande att se om några passar.. =) de är svarta och som jag skulle ha användning för vid fler tillfällen... ca 300:- båda paren, så billiga skor.

Ska leta reda på någonting i smyckesväg, vill nog ha nån sorts utsmyckning i håret, kam eller spänne etc. Ska försöka hitta en frisyr som jag kan göra själv, med hjälp av syrran.. vill ej lägga pengar på frisör och vill ha en ganska enkel uppsättning.. smink ska jag fråga en väninna, annars gör jag det själv också... träna lite först bara.. =) och ha hjälp av syrran så blir det nog bra...

• Five year engagement
    sweetie darling skrev 2012-05-17 20:24:48 följande:
    Vi gifter oss i morgon.
    Vi har planerat vårt bröllop på 2 månader. Vi kommer att vigas i en väldigt liten pittoresk kyrka, med enbart våra bästa vänner närvarande. Efter vigseln åker vi 4 på spa. Vi kommer, om vädret tillåter, att ha picnic vid havet och sedan blir det bröllopsmiddag när vi kommer fram till spa´t. Vi kommer att stanna där hela helgen och bara njuta av varandra.
    Stort grattis till bröllopet, hoppas er dag har varit underbar!!! Berätta gärna!!! =)
  • Five year engagement

glömde ju skriva att vi beslutade oss för att berätta för våra familjer att det blir bröllop. Eftersom de inbjudna vännerna vet så känns det konstigt att våra familjer ska vara ovetandes och gå miste om chans till förberedelse m.m. Man får nog bestämma sej för antingen eller... =) känns jättekul nu när de vet, delad glädje - dubbel glädje.. och så mycket att prata om =)

• Darling Daisy
    Five year engagement skrev 2012-05-20 20:57:29 följande:

Ska leta reda på någonting i smyckesväg, vill nog ha nån sorts utsmyckning i håret, kam eller spänne etc. Ska försöka hitta en frisyr som jag kan göra själv, med hjälp av syrran.. vill ej lägga pengar på frisör och vill ha en ganska enkel uppsättning.. smink ska jag fråga en väninna, annars gör jag det själv också... träna lite först bara.. =) och ha hjälp av syrran så blir det nog bra...

Tänkte bara tipsa om att de kan ha snygga och ganska billiga hårsmycken, typ blommor på kammar och sånt, på Glitter. Där handlade jag förra året och var helnöjd (ca 60 kr tror jag den kostade).

• Five year engagement

tack för tipset! Det får jag kolla upp... =)

• Beccastina

Jag har även jag köpt mina smycken inför bröllopet på glitter! super söta och billiga, (örhängen, armband och halsband för 300kr :)

• Beccastina

idag fick jag svar på mina frågor som jag hade till prästen samt hon som håller i trådarna på lokalen/resturangen. känns bra och än så länge verkar allt lösa sig, det bästa är att prästen ansåg det vara okej att min far leder mig fram i kyrkan! är så toppen glad just nu så jag kan kanppt sitta still!!

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?