beccastina: men vad kul, då är vi ju helt i fas, med bara en veckas skillnad!! Så kul att kunna babbla om alla tankar man har såhär i planeringen.
jag tycker det är skönt att inte planera för långt i förväg, jag är så jäkla otålig så dte hade bara varit tråkigt och jobbigt att vänta för länge. Sen är jag ingen som tycker att bröllop är världens största grej, vill inte ha nått stort spektakel, ingen person som längtar efter en hel dags uppmärksamhet eller att få stå i centrum etc etc... så ett litet intimt bröllop med de närmaste blir perfekt för oss.. lite lagom uppklätt och med avslappnad buffe. känns som allt blir perfekt för just oss och hur vi vill ha det, gillar verkligen vårt upplägg! =) eventuellt bokar vi en hotellnatt, så vi får lite lugn och ro och lite romantik första natten som gifta. Kommer ha min familj som gäster också, då kan va skönt att komma hemifrån.
är så splittrad i hur vi ska göra med vänner eller icke vänner och var drar man gränsen mellan vilka vä'nner som är närmast.. Gahhh!! =( har 2-3 barndomsvänner i min hemstad som jag knappt hörs med till vardags, men vi ses alltid när jag åker hem... det är något speciellt med barndomsvänner, samtidigt som det inte känns som vi är så nära läångre, så är det ju ändå alltid samma när vi ses, man känner dem så väl och man vet var man har varandra.. vet inte hur jag ska göra... vi har ju inte råd att bjuda för många heller, vi har ju minsta möjliga budget så kan ju inte börja bjuda in många.
vi kommer ha 3 familjemedlemmar från min sida och 4 från sambons sida. sen ska givetvis vår 3 åriga son va med, så vi är 10 i familjen med oss inräknat.
Om vi bjuder vänner så handlar det om mellan 6-12 personer...
så runt 20 gäster är väl max tror jag, som vi tänker nu iaf.
det låter härligt med kyrkbröllop, det är vad jag alltid tänkt också, men nu blev det vigselförrättare för att jag gillar tanbken på att vigseln sker på Hertigen i deras fina trädgård, inga transporter mellan vigsel och middag, vigselceremonin blir en överraskning om vi lyckas hålla tyst 
vi ska lura i folket att vi bjuder på grund av våra födelsedagar som vi inte firat, min lärarexamen som jag tog i januari. Hoppas folket går på det =) Vi har tänkt hålla vigseln hemlig för våra familjer, men vännerna kommer nog få veta... =)
har ni skickat ut inbjudningar eller hur gör ni? vad för ringar har ni valt?