• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • Beccastina

är så galet nöjd med mina ringar så det e helt sjukt! kan knappt låta bli att gå runt och småflina dagarna i ända!

• Five year engagement

vad härligt att du är så nöjd!! Det är så det ska va!!! =)

ojdå, då hoppas jag att det finns en lokal som passar er!! När får ni veta?

idag var vi hos våra goda vänner och berättade om bröllopet, de ville givetvis va med, så kul! Frågade om de kunde va våra vittnen också, vilket de spg som en ära... =) känns lite mer verkligt nu =)

• Beccastina

va roligt att det gick bra för er! I morgon ska vi ringa kontakten vi har för lokalen så då borde de flesta av våra frågor besvaras

• Five year engagement

nu har vi bestämt vad sambon ska ha på sej, det blir kostymbyxor, skjorta med uppkavlade ärmar, väst, slips, finskor. Han har allt utom skjorta, väst och slips som vi får kolla efter att antingen köpa eller hyra.

Jag ska ha en enklare klänning som inte är hellång, har beställt från Kina-företag, så det är spännande om den kommer passa... Jag kommer nog ta ett par skor jag har hemma, enkla svarta pumps. Jag ska sminka mej själv tror jag, men håret vill jag få gjort, har en tanke på en tjej som är billig. Funderar på om jag vll få gjort naglarna eller om jag ska försöka spara mina så gott det går och göra nått fint med, eller bara köpa lösnaglar...

fotograf vill vi ha i bara nån timme, ska kolla upp en ung tjej som gör lite hobbyfotograferingar billigt..

Bukett ska jag beställa en för max 400-500:- tänkte jag.

Idag postade vi hindersprövningen och namnändring för mej och vår son.. Snart heter vi alla Bengtsson =)

• Five year engagement

Denna ringen har jag förälskat mej i!!! Ska gå in till lokala guldsmeden och se vilket pris han kan göra den för... =)

• Five year engagement

underbar bukett!! Så som jag sett framför mej!
  • Beccastina

superfin ring och bukett!!!

Idag så skickade vi efter inbjudningskorten så förhoppningsvis kommer dom denna veckan eller på måndag nästa vecka (skulle ta max 7 dagar). usch och fyy va ont i magen jag har nu :P kalla fötter kanke???

• Five year engagement

äsch, det är nog bara lite nervositet! =)

jag har precis beställt bröllopstårtan, av en föredetta kollega som gjort massa fina tårtor som hobby, men nu håller på att starta företag. 40:-/bit för en moussetårta med bara väldigt enkel dekoration. Så för 20 personer blir det 800:- känns okej. Det lokala konditoriet skulle ha ca 50:-/biten så det var ju ingen jätteskillnad, men ändå. Känns kul att stötta en bekant också.. =)

• Beccastina

ja det förstår jag :)

haha nee det blir nog bra, just nu har jag dock panik över klänningen.. hur f***n hittar jag en klänning som man kan köpa bara sådär??

• Five year engagement

jag har beställt min klänning från en Kina-sida, det gjorde jag snabbt efter vi bestämt oss, för att den ska hinna hem. Nu hoppas jag bara att den ska passa!! Annars tänker jag väl gå ut och köpa nån klänning på stan, borde finnas en hel del att välja på i studenttider.. kanske dax att kolla typ nu, så att man har en backup om kina-kläningen skulle va helt fel när den väl kommer...

jag har bokat fotograf idag också, en annan före detta kollega som har fotointresse och som jag haft innan vid en möhippa, jättefina bilder! Hon ville gärna ta bilder på oss, 1000:- betalar vi. Hon ska va med under vigseln och sen tar vi lite foton efter ceremonin, men vi åker inte iväg utan stannar på platsen där vi sen ska äta middagen. Det är så vacker miljö där så det kommer nog bli suveränt! =)

Har även pratat med mina 3 barndomsvänner som alla blev jätteglada över bröllopet. Så de kommer med sina respektive, var nån som skulle kolla så hon va ledig och så bara.. Känns så kul, nu är det verkligen på riktigt!!! =)

häftigt! En dag med mycket planering och saker som faller på plats!

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?