• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • SHT

Oj, vad ni hunnit med!

Vi har iaf bokat festlokalen och ska dit idag för att träffa dem. Vi ska också se ut en vigselplats i anslutning till festlokalen. Nästan alla gäster har svarat och kommer. Klänning är beställd, men det är svårare med kläder till mannen... Det han vill ha är lite udda och tydligen väldigt svårt att få tag på. Och dyrt... Får se hur vi ska lösa det. Hade köpt en fin klänning till dottern också, men hon vägrar ha den, så jag kanske måste skaffa en backup...
    Fotografen är klar, men måste prata med de vi vill ska sjunga och spela på vigseln. Vad har ni för låtar/musik?
    Tårta gör en kompis som är väldigt duktig. Väntar med spänning på klänningen så att jag kan bestämma skor och smycken o dyl.
    Har bestämt mig för att boka tid för att göra naglarna. Har bra naglar själv, så det blir bara lack.
    Hår och smink löser jag själv med hjälp av min tärna.
    Har gjort en spellista till festen och har 5 timmar musik nu, så det borde väl räcka!
    Måste beställa ringen också. Men jag vet vilken jag vill ha.
    Blommor har jag inte bstämt än om jag ska ha eller inte, men det kanske kunde vara gulligt om lilla tjejen 2 1/2 år hade en liten bukett och då borde väl jag ha en också...

Det är mycket att tänka på!

• SHT

Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra med efternamn... Hur ska ni göra? Vi har båda väldigt ovanliga efternamn och sambon vill inte byta. Så antingen behåller vi våra som det är eller så får jag byta.
    Funderar på att bara lägga till hans som mellannamn.

• Beccastina

nu är barnens klder klara, köpte skjortor, byxor och skor idag :)

• Beccastina

Min blivande kommer ta mitt efternamn och vi tycker personligen att hans förnamn passar bättre till mitt efternamn än vad mitt förnamn passar till hans efternamn så för oss var det ganska enkelt, dock så kommer han och barnen ha hans efternamn som mellannamn men det kommer inte jag ha.

• Five year engagement

jag kommer ta sambons namn... från ett sson-namn till ett annat... =)

vi ska ha två sånger, sambon har valt Joel Alme "A young summers youth" och jag valde Sarah Dawn Finer "Kärleksvisan" Min barndomsvän kommer sjunga och spela gitarr för oss under vigselceremonin =) Underbart!

• Five year engagement

Nu är äntligen min vigselring beställd!!! Ska hämta den 18/7 så vi har den bara några dagar innan bröllopet! Så himla pirrigt!!! :)

• CoG

Jag blir helt pirrig av att läsa i er tråd.

Min dag är mer än ett år bort, så det finns inget annat att göra än att glädjas åt alla andra som gifter sig nu fram tills dess :)

Lycka till!

• Beccastina
    Five year engagement skrev 2012-06-09 13:57:31 följande:
    Nu är äntligen min vigselring beställd!!! Ska hämta den 18/7 så vi har den bara några dagar innan bröllopet! Så himla pirrigt!!! :)
    va spännande!! va blir det för någon då??
  • Five year engagement

Jag la upp en bild på den för några dagar sedan, så kolla längre bak i tråden. Vi har varit en sväng i Gbg idag hela familjen, åkte tåg. Som en liten utflykt! :) gick även in på glitter, finns ej i vår hemstad nämligen. Så nu har jag köpt lite grejer till håret, en blomma, 2fjädrar typ, en kam... Vi sålde in våra gamla förlovningsringar när vi beställde vigselringen, fick 3700:- för dem så min ring kommer bara kosta ca 5000:- Vi köpte nya förlovningsringar från schalins, släta flacka. Å vad jag längtar efter att få se min vigselring!!! Så spännande! Den fanns i rött guld i butiken, så fin! Har bara sett bild på deras hemsida innan, väldig skillnad att se den i verkligheten... :)

• Beccastina
    Five year engagement skrev 2012-06-09 17:57:39 följande:
    Jag la upp en bild på den för några dagar sedan, så kolla längre bak i tråden. Vi har varit en sväng i Gbg idag hela familjen, åkte tåg. Som en liten utflykt! :) gick även in på glitter, finns ej i vår hemstad nämligen. Så nu har jag köpt lite grejer till håret, en blomma, 2fjädrar typ, en kam... Vi sålde in våra gamla förlovningsringar när vi beställde vigselringen, fick 3700:- för dem så min ring kommer bara kosta ca 5000:- Vi köpte nya förlovningsringar från schalins, släta flacka. Å vad jag längtar efter att få se min vigselring!!! Så spännande! Den fanns i rött guld i butiken, så fin! Har bara sett bild på deras hemsida innan, väldig skillnad att se den i verkligheten... :)
    haha ja men det är ju inte alltid man kommer hem med smama ring som man hade tänkt från början, gjorde inte jag iallafall ;D
Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?