• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • ajmb
    Beccastina skrev 2012-07-16 14:57:01 följande:
    Nu är vi gifta och allt gick jätte bra!! ja förutom lite småsaker då , snubblade på klänningen på väg upp för trappan till altaret, prästen sa fel namn m.m. men allt gick bra :)

Ni är jättefina!!!!
    Sitter här och är jättepirrig i magen...har lite att stå i innan nästa vecka...huuuu... 
  • Five year engagement

Vad otroligt fina ni var på er stora dag!!! Låter helt underbart!!! Stort stort grattis!!!!

• Five year engagement

Har varit och ställt I ordning borden på herrgården nu, sen får de duka iordning allt och så ska vi bara sätta dit placeringskort och festhäften på lördag :) det blir så himla bra!! :) Har det mesta under kontroll! Ska köpa en gåva till min vän som ska sjunga för oss under vigseln, en blomma till min vän som gör make up, pyssla varsit kort till mej och sambon där vi ska ha våra löften - fusklappar ;) Måste fixa min underkjol också, vet inte riktigt hur än bara... Annars är nog allt klart! :)

• Five year engagement

Sista förberedelserna nu, va och köpte en klocka till min blivande man, vi hade sagt att vi inte skulle bry oss om morgongåva, men jag köpte iaf :) hämtat förlovningsringen som blivit omrhodierad samt köpt present till min vän som ska sjunga och spela gitarr under vigseln! Ett fint armband i vår temafärg blå från snö of Sweden, känns perfekt! Ska till frisören om en timme, bli lite fräsch i håret :) Och vädret ser ut att kunna bli fint på lördag, perfekt!! :)

• Five year engagement

Nu är jag gift!

dagen var fantastisk, underbart väder, vigsel på takterassen kl 17 och sedan lite fotografering med alla gäster, vi hade fotograferats innan vigseln med fotografen... sen brudskål och mingel från 18 till 18.30 då vi satte oss till bords och så fick vi gå före de övriga gästerna på restaurangen (de var på nedervåningen och vi i festsalen på övervåningen) och ta mat av grillbuffén. fanns entrecote, lamm, fläskfile och kyckling samt massa tillbehör som olika form av potatis, gratäng, rotfrukter, sallad, såser, grönsaker, frukt... suuuuuupergod mat av toppkvalite! Så lyxigt! överraskades av tal och lite spex. mina barndomsvänner framförde en sång de skrivit till mej, kompad av gitarr och allt.. =) spontana tal och härlig stämning. sen fixade serveringspersonalen bord till oss där nere lagom till ett uppträdande, så vi fick se lite brasiliansk dans och sen överraskade de oss med att framföra två låtar tillägnade till oss, 4 tjejjer ur serveringen, lite wallmansaktigt. först river deep mountain high - så jäkla ösigt! och sen mercy.. jag blev så jäkla rörd! Sen fick vi gå upp på scen och blev applåderade av övriga gäster, kanske ett 100-tal... häftigt =)

sen begav vi ss upp tillvår festsal och åt himmelskt god tårta och drack kaffe!!!

Fantastisk dag, jag är helt salig när jag tänker på det, vilken lycka!!!!!!

• ajmb

Fotot berättar allt det du säger...ser helt underbart ut.
    Håller tummarna på att vädergudarna ändrar sig till nästa lördag.
    Annars få kommer Thor/Zeus att fara över himmeln med blixtrande fart och en hel del regn skulle jag gissa.
    Hoppas att tältet håller tätt i så fall. Vill ju gärna vigas utomhus under bar himmel. Vi får väl se.

Lycka till 

• Five year engagement

kan bara ladda upp ett kort i taget, så det blev några inlägg nu... =)

• Five year engagement
    ajmb skrev 2012-07-22 22:26:14 följande:
    Fotot berättar allt det du säger...ser helt underbart ut.
    Håller tummarna på att vädergudarna ändrar sig till nästa lördag.
    Annars få kommer Thor/Zeus att fara över himmeln med blixtrande fart och en hel del regn skulle jag gissa.
    Hoppas att tältet håller tätt i så fall. Vill ju gärna vigas utomhus under bar himmel. Vi får väl se.

Lycka till

ja det var makalöst, så vackert.. och så stod våra absolut närmaste runt oss. vi var totalt 21 vuxna och 4 barn.. en av mina barndomsvänner sjöng och kompade med gitarr. "a young summers youth" som inledning av ceremonin och sen "kärleksvisan" som avslutning.. sååå vackert!! kan knappt fatta att det hänt!!!

jag håller tummarna för att vädret hinner ändras!!! hur som helst kjommer er dag och vara magisk oavsett väder! det är jag säker på!!

• ajmb

Vilka fina bilder ...lite tårögd blir man allt....fniss....känslorna är översvallande just nu. I synnerhet när man sitter ensam.
    Ja jag hoppas verkligen på det.
    Löparen som ni har är de samma som jag har valt till servetter till vår efterrätt/bröllopscupcakes...fniss.
    Tack för fina bilder.
    Sitter och knopar på vårt vigsel program ...blir mer än en sida skulle jag tro...eller hur det nu blir. Vi får väl se. 

• ajmb

Kom på en fråga....hur mycket kostade maten ca per person???

• Five year engagement

vi betalade 199:- / vuxen och så betalade vi för två dryck per person ca 120:-/person de som valde alkohol (öl,. vin eller cider) och ca 40:- för de som drack alkoholfritt... då var det alltså grillbuffe, superfin mat, alla var riktigt nöjda. Vi blev riktigt imponerade!

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?