• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • ajmb

Oj ....oj..oj...
    I och för sig så har jag inte bokat en bröllopssminkning och håruppsättning.
    Har valt fest smink och uppsättning...hoppas ändå att det blir lika bra.

sovmorgon
    ordentlig frukost
    förhoppningsvis lättlunch
    13.30 make-håruppsättning-påklädning
    därefter vet jag inte vad som händer...
    foto??
    vet bara att ca kl 17 startar vigseln..med lite give or take..hihih
    Där efter skål
    Foto?? 
    Mat
    ?????
    Efterrätten med stort MMMM
    prata och njuta av umgänget
    i många timmar
    Nattsnacks bullens korv och bröd

Känns som jag har massor till att göra...vill ha någon som tar tag i det hela...är sååååå trött nu

• Five year engagement

Har varit och blivit provsminkad idag, av en väninna som också har eget företag som make up artist.. Superduktig!! 

Såhär blev resultatet, känne rmej supervacker och är jättenöjd. Vi testade två olika ögon, så de är inte likadana. Det som är ljusast vann kampen... =) testade också två olika foundations! Känns jättebra, supernöjd!

Har också lämnat in min förlovningsring på omrhodiering och upputsning. Samt varit och valt ut blommor till buketten! den blir som min presentationsbild, så vackert!!! 

Köpte en vacker ringkudde på tradera, mitt fadderbarn som är 6 år kommer bära ringarna, vi hoppas att vår son kommer vilja gå jämte henne, men är beredda på att han kan fega ur... han ska iaf ha en bukett har han bestämt, han sa blankt nej till att bära ringarna..

på lördag ska vi till herrgården och kolla, ska bli spännande att välja vigselplats och se hur dukning kan bli samt prata om allt från brudskål till plan B för vigseln om det skulle bli regn...

Saker och ting börjar bli klart.. må¨ste bara prata med konditorn och bestämma oss för fyllningar i tårtan.. =) 
  • ajmb
    Five year engagement skrev 2012-07-05 19:36:07 följande:
    Har varit och blivit provsminkad idag, av en väninna som också har eget företag som make up artist.. Superduktig!! 

• Five year engagement

Skulle träffa ansvarig på herrgården för att gå igenom detaljer, men han glömde bort oss/försov sej... ;) ska dit igen senare idag och träffa honom istället. Vi blev visade runt av en annan tjej, känns jättebra med själva lokalerna och så! Har varit och bestämt tårta också, blir nog supergod :) Nu börjar allt falla på plats! :)

• Purple

Vackert!

Ska själv gifta mig snart dock borgligt och letar efter någon som kan sminka mig i sthlm.

Såhär blev resultatet, känne rmej supervacker och är jättenöjd. Vi testade två olika ögon, så de är inte likadana. Det som är ljusast vann kampen... =) testade också två olika foundations! Känns jättebra, supernöjd!

Har också lämnat in min förlovningsring på omrhodiering och upputsning. Samt varit och valt ut blommor till buketten! den blir som min presentationsbild, så vackert!!!

Köpte en vacker ringkudde på tradera, mitt fadderbarn som är 6 år kommer bära ringarna, vi hoppas att vår son kommer vilja gå jämte henne, men är beredda på att han kan fega ur... han ska iaf ha en bukett har han bestämt, han sa blankt nej till att bära ringarna..

på lördag ska vi till herrgården och kolla, ska bli spännande att välja vigselplats och se hur dukning kan bli samt prata om allt från brudskål till plan B för vigseln om det skulle bli regn...

Saker och ting börjar bli klart.. må¨ste bara prata med konditorn och bestämma oss för fyllningar i tårtan.. =)
  • Five year engagement

Purple: tack! :) vi gifter oss också borgerligt, med vigselförrättare på en herrgård. När är det dax för er?

• Beccastina

tror nog att det ljusa blir jätte bra, båda sminkningarna är toppenfina :)
  • Five year engagement

men kära nån, din dag var ju igår Beccastina!!!! Nu måste du berätta ALLT! Bilder! Hur var dagen! Hoppas den var alldeles underbar!!!!

• Tok kär Annki

Jag/vi har 9 veckor på oss att planera och fixa allt till våran dag den 4/8-12. Ca. 20 dagar kvar och just nu har jag koll på allt som är gjort och allt som ska göras inför vår dag. Glad Vem behöver ett år på sig?! Flört 

Tok kär Annki
  • Beccastina

Nu är vi gifta och allt gick jätte bra!! ja förutom lite småsaker då , snubblade på klänningen på väg upp för trappan till altaret, prästen sa fel namn m.m. men allt gick bra :)

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?