• Five year engagement

Planera bröllop på 2 månader?

Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

• Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • Beccastina

måste bara tipsa om en underbar klänning jag köpte på ginatrico, kanske för urringad för dig men jag hade tänkt ha den på ett borgeligt barfota bröllop ;)

www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html

läderbandet går lätt att ta bort om man vill ha dit något annat eller ex sätta på en broch

• Five year engagement

länken fungerar inte... =(

håller på och kollar upp boende möjligheter för mina vänner med respektive nu... inte det lättaste att hitta billigt.. alla campingar är fullbokade. Men har hittat 2 olika B&B som verkar mysiga. Det ena känner jag till då jag var på ett bröllop där i somras. SKa försöka prata med mina vänner med en gång och se så vi får bokat innan allt är fullt!

Vad har ni i görningen nu? kläningsjakt?

• Beccastina

hmm undra varför den inte gör det... jaja det är en långklänning (golvlång för mig som är 164 lång på en storlek 40) i vit och med spets. super fin hittar dne inte på nätet nu så den är nog slutsåld över internett men det fanns flera i butikerna när jag köpte min i helgen :)

Ja jag letar klänning till tusen, hoppas på att få kunna komma iväg och prova till helgen eller nästa helg.

igår beställde jag inbjudningskorten på vistaprint och i dag står det att dom är skickade, förhoppningsvis så e dom här redan i slutet på veckan :)

här är några olika buketter jag funderar på, är messt inne på superstarka klara färger, men annars så är ljusrosa alltid en klar favorit ;)

dessa skorna ska jag ha!!

• Five year engagement

gud så snyggt med rosa i den starka nyansen! Och ihop med orange är ju grymt fint!!!

• Five year engagement

jag har precis bokat in mina barndomsvänner med respektive på ett supermysigt B&B här!!! de kommer åka 30 mil för bröllopet så de måste ha sovplats, och vi har ingen plats för alla 6. Passade på att boka in mej och sambon i ett rum för bröllopsnatten också!! =) Sååå jäkla mysigt, ett riktigt idyll ställe en liten bit utanför stan!
    Och så blir det supergod frukost morgonen efter bröllopet, tillsammans med mina vänner, och så tänker jag att mina föräldrar ochsyster som kommer sova i vårt hus med vår son (fast de vet det inte än ) samt sambons föräldrar och syster kommer ut till oss och att vi alla äter frukost ihop. Känns som en bra avrundning på bröllopsupplevelsen!!! =)

kolla in gården här www.gitsgard.se
    min vän gifte sej där förra sommaren, och det var hur härlig miljö siom helst, en idyll, perfekt för romantik! =) 

• Beccastina

ååå va mysigt, för oss blir det nog ingen bröllops natt på hotell vi har helt enkelt inte råd men vi får göra det mysigt hemma i stället :)

Idag komm intyget om hinderprövning samt intyget om vigseln som prästen ska skicka in till skatteverket så nu får vi lov att gifta oss :)

• Five year engagement

Vad skönt att ni har fått lov ;) vårt borde komma nästa vecka, hur långt tog ert? Hur gör ni med namn?

• Beccastina

tror det tog ganska exakt en vecka för det att komma, min man kommer ta mitt efternamn då jag och barnen heter det så kommer han ha sitt gamla efternamn som mellannamn tillsammans med barnen

• Five year engagement

Okej, då borde vårt komma i början på nästa vecka, postade i söndags... :) Vi funderar på om det är en dum ide att hålla bröllopet hemligt för våra familjer, när våra vänner vet. Vi kanske snuvade dem på lite av upplevelsen, att få välja kläder, förbereda tal, presenter etc. Inte för att vi bryr oss om de grejerna utan för att våra familjer kanske vill kunna förbereda sej... Och när det blir två olika läger, våra vänner som vet och våra familjer som inte vet, kanske det bara blir dumt! Man kanske ska göra allt eller inget?

• Beccastina

ojjj ja du det e svårt, jag tror nog att det kan kännas konstigt från familjens sida om dom får reda på att era vänner viste men inte dom. men det som rö det viktiga är ju hur ni vill ha det, vill ni att det ska vara en suprise så ska det vara det vill ni ha tal m.m så måste ni berätta

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?