• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • passionsblomman

Här strålar solen från en fullständigt klarblå himmel! Igår åskade det, och himlen var kolsvart. Omväxling förnöjer sägs det ju, så okej då...

Jag har haft framme måttbandet idag, vilket var ett tag sedan, och jag kan meddela attmåtten minskat, trots att vikten inte sjunkit i någon vidare bemärkelse-uppenbart måste alltså fett bytts mot muskelmassa senaste mnaden. Dessutom tycks den omtalade övningen "plankan" fungera, eftetrsom det är främst de måtten som minskat.

Idag ska det promeneras mera. Jag slogsäsongens rekord förra veckan, i snålblåst och regn. Då vore det väl mäsrkligt om jag inte skulle stega ihop samma den här veckan.
    Men först: kaffe! Kaffe

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Haha! men stava och träffa tangenterna-det kan jag uppenbart inte!

Men jag är väldigt nöjd med min insats förra veckan, och det var verkligen skönt att se de där måtten. KJag menar, det är ju gammal sanning att "muskler väger mer än fett, stirra dig inte blind på vågen", men det är ju inte så det känns, när man ändå väger sig.

En intressant sak i sådana här projkekt, är ju att lära känna sin kropp bättre. Jag tycker det känts så tydligt senaste veckorna att kroppen liksom "ojdå, här var det aktivt värre,-bäst jag drar på lite med muskler och sparar lite på energin". Just det där som våra kroppar är så bra på, just för att inte gå ner i vikt.
    Nu låter jag ju helt viktfixerad, men det är som sagt hälsofaktorn på att dras med den där övervikten, både för själva livets skull, och för de värkande knäna. Det vore så skönt att inte släpa runt på en säck sten hela tiden alldeles i onödan (stensäckarna jag bar på ett fd jobb vägde 20-25 kg, ett mycket konkret exempel i mitt eget liv på hur tungt jag har det helt utan anledning) 

• izredam

Jag ska ut och gå ikväll tänkte jag, för att fira att jag har fått sommarjobb. Egentligen inte det jobbet jag ville ha så jag ska ge det jag hoppas på ett par dagar till innan jag skickar in kontraktet. Men ett jobb på ABB robotiics är helt klart meriterande när man läser till civilingenjör i robotik. Dessutom får jag exakt de veckor jag vill ha så att jag kan åka på semestern som planerat.

Det har ju varit dåligt med promenader men desto godare om bortförklaringar det senaste, nu får det vara slut med det!

• snowstars

I lördags tog jag mig alltså ut till slut. En halvtimme i alla fall. I söndags hade vi fint väder så då var jag ute och gick varvat med strosande i affärer i en och en halv timme. Igår blev det bara fram och tillbaka till praktiken. Idag är jag hemma och pluggar hela dagen så jag tänekr ta en runda innan middagen. Behöver ändå gå och handla tandkräm och lite frukt. Känns som att jag börjar komma igång nu :)

• sofiasmamma
    izredam skrev 2012-04-24 13:01:29 följande:
    Jag ska ut och gå ikväll tänkte jag, för att fira att jag har fått sommarjobb. Egentligen inte det jobbet jag ville ha så jag ska ge det jag hoppas på ett par dagar till innan jag skickar in kontraktet. Men ett jobb på ABB robotiics är helt klart meriterande när man läser till civilingenjör i robotik. Dessutom får jag exakt de veckor jag vill ha så att jag kan åka på semestern som planerat.

Det har ju varit dåligt med promenader men desto godare om bortförklaringar det senaste, nu får det vara slut med det!
    Västerås?
  • sofiasmamma

Här är det segt, har haft en intensiv helg med städning och fullt hus med besök och middagar och ja...

Igår hängde jag med syrran hela dagen och idag har jag fruktansvärt ont i huvudet efter en helt osynkad natt - min dotter trodde det var morgon när kl. var halv två, då hade jag sovit ung. en timme... Ajaj.

Men, jag är glad ändå, för igår bokade vi vår bröllopsresa. En vecka på lantgård i Toscana!!

• Chicita

Molnen är kolsvarta och hotar med regn. Jag och lillvoffsingen har gått två korta rundor + lekt "kasta bollen" med brorsan bakom huset. Ska börja packa lite inför resan snart så får vi se om jag tar mig i kragen och tar en vända på bandet sen Glad

• passionsblomman

Nu har jag kört fullständigt slut på hunden. Tre timmar har vi varit ute och gått. Fast när jag loggar tiden under tempot "normal" så får jag lägra förbränningsiffra än när jag ensam går 110 min i tempot "hög".
    Det är verkligen skillnad på att gå riktigt raskt och att bara gå vanligt, uppenbart.
    Men, det är så underbart vackert, skönt och härligt ute nu, att själva utevistelsen i sig, måste loggas på pluskontot rent själsligt känner jag.

Jag har förövrigt plockat murklor också, som jag nu förväller minutiöst.

• izredam

Sofiasmamma: jo, ska man jobba med flyg eller bilar så finns det inte jättemånga andra alternativ... Så ABB i västerås lär det bli om jag inte hör något från SAAB i veckan... Är du också härifrån?

Toscana är jättefint förresten, det är dit vi ska i sommar, blir min 4:e resa till italien, varav tre har varit till toscana och en ner till Neapel. Blir dessutom min och sambos första resa tillsammans, dock med pappa och hans flickvän, men han betalar så why not..

Svar på tråden Walk a mile!