• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-13 15:06:12 följande:
    Ja man väntade sig ju tom igenom Språka på Serbokroatiska mellan de tidiga och de senare barnprogrammen.
    Haha, ja just ja! Det var ju riktigt skoj ibland. Minns luftiga vita blusar och vida kjolar. :D
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 15:06:12 följande:
    Ja man väntade sig ju tom igenom Språka på Serbokroatiska mellan de tidiga och de senare barnprogrammen. och det var inte Bolibompa, utan "komnu´rå-vaddå? Barnprogram i TV2!-KOM nu´rå!"
    Vilse i pannkakan, Från A till Ö, Fem myror är fler än fyra elefanter, Beppes godnattsaga osv... *hihi*

åååh... Drutten och Gena Solig 
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 15:06:47 följande:
    Jag... vi såg tre små tjejer (runt 8 år) sitta i lekparken, med en laptop... kändes aningen knasigt.
    Nej men usch vad fel Förvånad

• sofiasmamma

Så där ja, nu har jag fyllt i "träningsstegen" vi har på jobbet. Man registrerar sin träning enl. en bestämd skala och vid vissa nivåer får man en premie. De låga premierna brukar vara sådär, en vattenflaska med logga el. liknande, men när man kommer upp i toppen brukar det vara bra saker (våg, vindställ, osv.)

Kan ju fungera som ytterligare en sporre.

• izredam

Nu har vi fått hem katten, trött och lite orolig så gick hon fram och tillbaka i lägenheten och letade efter någonstans att sova. Tillslut tog hon i med alla de sista krafterna hon hade och hoppade upp i klätterträdet. Där sover hon nu, helt utslagen.

Såg förresten att ni pratade om ålder. Jag fyller 21 i september i alla fall... Så jag är ett sånt där cartoon networks barn som inte kommer ihåg när man fick internet hemma, men det blev folk av mig ändå ;)

• Retrobohem

Våren kommer på allvar nu så jag tog cykeln idag för att handa, hängde allt på tyret och ledde den hem sen.Men det går bara om vädret lockar, jag skulle aldrig göra det om det regnade eller så, då är jag för lat. Men så tänker jag att om jag cyklar så ofta det bara går, så kommer det till slut kännas som ett enklare val att inte ta bilen. Jag hoppas det i alla fall. Bor på en ny plats så det är ju spännande att möta våren så också. 
    Jag fyller 28 om en månad :) 

• passionsblomman
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 16:07:32 följande:

Så där ja, nu har jag fyllt i "träningsstegen" vi har på jobbet. Man registrerar sin träning enl. en bestämd skala och vid vissa nivåer får man en premie. De låga premierna brukar vara sådär, en vattenflaska med logga el. liknande, men när man kommer upp i toppen brukar det vara bra saker (våg, vindställ, osv.)

Kan ju fungera som ytterligare en sporre.

Hur? När får man premier?

Man kanske skulle ta och sno det tänket och göra en egen skala hemma menar jag, så man får en rolig grej vid vissa steg. Men hur är nivåerna lagda då? Antal tränade pass eller?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-13 16:44:41 följande:
    Hur? När får man premier?

Man kanske skulle ta och sno det tänket och göra en egen skala hemma menar jag, så man får en rolig grej vid vissa steg. Men hur är nivåerna lagda då? Antal tränade pass eller?

Så här är det upplagt på vårt företag, sen får man premier vid 25, 50, 75, 125 & 200 poäng.

Man får räkna max 6 poäng i veckan för premienivå, men samtliga poäng registreras (separat kolumn).

Förut var jag aldrig med, mest för att cheferna tjatade på oss och när folk tjatar blir jag tvärtemot, haha.

Man kan se hur alla andra ligger till så vill man tävla mot ngn har man ju alla chanser... :D

A Ball sport, 45 min B Bowling, 1 hour C Cycling, 30 min D Gymnastics/Aerobics 45 min E Running/Walking 30 min / 4 km F Swimming, 40 min / 1 km G Skating, 45 min H Skiing, 5 km I Team sport, 45 min J Downhill skiing, 60 min K Golf, 9 holes L Body-building, 45 min M Horse riding, 45 min N Dance exercise, 2 hours O Poweryoga, 45 min P Bicycle to work and back again, 10 km Ö Other exercises (specify)

• sofiasmamma

Sry för klumptext, gjorde en copy/paste som inte alls såg sådan ut innan jag postade inlägget. :)

• izredam

Jaha... Idag har vi inte gjort många knop efter tvätten. Vi hämtade katten och sen har vi mest suttit och tittat på varandra. Hjärnan är liksom inte med. Sov dessutom ett par timmar på eftermiddagen, på den nivån var det.

Tänkte ta en längre promenad imorgon på dagen. Och ev. tvinga med sambo till IKEA och sådär, vi behöver nya skärbrädor - de vi har ser jättetråkiga ut nu efter ett och ett halvt år :/

• Chicita

OMG... Det har snöat ute i natt. Det måste ha varit ett extremt oväder under natten...

Jag hade planerat att försöka gå en av våra längre utevändor i dag. Skulle ta med något att sitta på om jag blev yr, något att dricka osv. Men nu sket det sig Obestämd
    Ska se om jag kan göra ett städ-ryck här hemma istället och kanske gå en lite längre vända på bandet också

Svar på tråden Walk a mile!