• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • izredam

Orkade egentligen inte gå idag... Men sambo skulle iväg på träning och jag visste ju att det skulle kännas bättre när jag hade gjort det. Så en halvtimme blev det, mätte upp det till 2,6km.. Får ju vara godkänt tycker jag. Var sugen på att gå en lite längre vända men det var så himla kallt... Men det blir nog den imorgon, då slipper jag mördarbacken på vägen hem :P

• Chicita

Duktigt izredeam Glad
    2 km när man inte vill gå alls - är ju hela 2 km mer än inget alls, som det lätt hade kunnat bli Glad

Jag har ramlat ner i ett hål när det gäller träningen. Har inte blivit något på bandet alls i dag. Vaknade med sån yrsel och sådana synstörningar att jag knappt tog mig ut med hunden. Så jag är rätt glad över att jag har lyckats vara ute på 4 korta rastningar med honom i dag, Kanske sammanlagt 30 min men då är kanske 15 min av det ett sakta förflyttande runt vår tomt bara för lite "akutkissning"...

• izredam
    Chicita skrev 2012-04-03 20:17:19 följande:
    Duktigt izredeam Glad
    2 km när man inte vill gå alls - är ju hela 2 km mer än inget alls, som det lätt hade kunnat bli Glad

Jag har ramlat ner i ett hål när det gäller träningen. Har inte blivit något på bandet alls i dag. Vaknade med sån yrsel och sådana synstörningar att jag knappt tog mig ut med hunden. Så jag är rätt glad över att jag har lyckats vara ute på 4 korta rastningar med honom i dag, Kanske sammanlagt 30 min men då är kanske 15 min av det ett sakta förflyttande runt vår tomt bara för lite "akutkissning"...
    Precis så ser jag det också. Och för mig är det en bedrift att faktiskt göra det när jag inte är sugen.

Jag hade inte heller gått om jag hade mått så, koncentrera dig på att må lite bättre du :P
  • izredam

Idag blir det ingen promenad, det finns ingen tid till sånt idag... Har en redovisning i skolan klockan 13, sen hem och hinna äta och laga mat så att vi hinner äta till 17, sen har sambo träning i en timme, sen ska vi åka och hämta en kattbur och efter det så blir det bio (om vi hinner så att vi hinner hämta biljetterna xD)... Har vi "tur" så hinner vi parkera på skolan och gå in till stan till bion.. gissar att det är ungefär en kilometer från skolan in till stan. Men det kan bli tajt med tid till det.

• Chicita

Jag är supertät i näsan, men tänkte försöka ta en liten stund på promenadbandet i lite lugnare takt i dag när ett av tv-programmen jag brukar slökolla på går. Satsar inte på att orka en viss tid eller så, men jag satsar på att komma upp på bandet igen i alla fall Glad

• izredam

Grejt, nu verkar det som att det vi ska redovisa inte kommer gå att redovisa. Programmet kraschar tydligen med jämna mellanrum. Fuck. Och jag håller på att bli sjuk. ( Inte min dag idag, förtjänar helt klart att vila tycker jag!

• Chicita
    izredam skrev 2012-04-04 11:15:23 följande:
    Grejt, nu verkar det som att det vi ska redovisa inte kommer gå att redovisa. Programmet kraschar tydligen med jämna mellanrum. Fuck. Och jag håller på att bli sjuk. ( Inte min dag idag, förtjänar helt klart att vila tycker jag!
    Ajdå.. ja då vore det ju bra om ni hann till bion...
    Ni kan inte betala biljetterna på nätet? Då räcker det att ni hinner in innan bion börjar ju 
  • Chicita

Jahapp grannen med hund kom över och ville se på korten från bröllopet. Så vi satt ute och fikade lite tills det blev för kallt.
    Sen blev det en 45-minuters promenad (vilket jag inte alls hade planerat) så nu sitter jag här med värkande bihålor och hoppas på att slippa bli liggande i helgen 

• sofiasmamma

Slappt här. Enda motionen på flera dagar är dagens tur på stan med Fia i bärselen (iaf. 8 kg att bära på).

Vi har åkt till stugan utan vagn (den kommer imorgon kväll). Siktar på en kortis med bärselen i em/kväll och likadant imorgon, men sen hoppas jag att det blir längre. Det är så attans kallt bara!

• Chicita

I dag åker vi upp till svärföräldrarna för att fira påsk. 
    Så jag misstänker att det blir dåligt med motion men bra med kakor Obestämd 

Svar på tråden Walk a mile!