• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • izredam

Det blev ingen bio, det blev migrän. Yay. Det hänger kvar lite idag också så nu är det stora frågan - orkar jag gå till skolan eller ska vi bara packa oss in i bilen och åka ner och fira påsk istället? Vore ju bra att gå på föreläsningen är klart... Åh >.< Tänkte ev. försöka mig på en promenad med svärföräldrarnas hund ikväll, så att man kommer ut lite i alla fall. Skulle bli kallt i helgen dock så understället åker med ner så jag slipper frysa :)

• passionsblomman

Idag har jag så fullt upp att jag måste ta mig tid att promenera. Så jag får energi till allt det andra. Dessutom är det sista dagen innan det ska bli riktigt kasst väder, så det är ju anledning nog att se till att det blir en rikitg promenad idag, så kan jag käka godis och titta ut på ösregnet, blandsnön och minusgraderna imorgon och resten av helgen och tänka : vilken tur att jag gick i torsdags.

Faktiskt, så kan jag skita i att dammsuga tils imorgon hellre än att strunta i promenaden. Även om det är storhelgsdag.

Jag vet inte hur det är med er andra, men för mig handlar det här mycket om att vända på steken. Att -även om man inte ska samla en massa skuld om man inte går, så avslöja eller vända ursäkter orsaker och anledningar att inte gå, till att istället bli-just därför ska jag gå. För att jag vill gå. Behöver gå. Mår bra av att gå. Får mer gjort om jag går. Får nya tankar, bättre humör, sover skönare, blir starkare, får mindre värk i kroppen, frisk färg i ansiktet, bättre kondition, starkare immunförsvar....

..så har jag inte tid att åta allt annat komma ivägen. Ju mer att göra-desto större anledning att boka in promenaden. Göra plats. Ta tid. För, om jag bara ska gå "när jag har tid" eller "när andan faller på", då blir det intet och nada av mitt projekt.

Så, hur gör du idag för att gå de där metrarna vi ska peppa varandra till?

Jag har just gått "lillrundan" med hunden och ska nu åka och köpa påskfisken, sedan ska jag följa sonen till frissan, (och dit går vi), men innan jag börjar städa sedan, så ska jag banne mig gå min skogsrunda, sedan får det bli som det blir med resten.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-05 12:31:55 följande:
    Här blir det många smårundor med hunden hela helgen istället för en sammanhängade promenad på bandet.
    Har varit ute två gånger redan, packar tvättar och diskar däremellan Glad

Tyvärr så blir det nog mer kaka än promenad om det är som det brukar uppe hos svärmor.
    Hon är alltid så orolig att man ska vara hungrig så jag lägger mer tid på att försäkra henne om att jag är mätt och inte behöver äta mer - än att göra något annat Tungan ute
    Men det finns många fina promenadvägar där och även en kort vända blir rätt bra motion eftersom det inte finns en rak väg att gå på, allt går upp och ner hela tiden Glad
  • sofiasmamma
    passionsblomman skrev 2012-04-05 12:31:55 följande:
    Idag har jag så fullt upp att jag måste ta mig tid att promenera. Så jag får energi till allt det andra. Dessutom är det Så, hur gör du idag för att gå de där metrarna vi ska peppa varandra till?
    Jag lämnade Fia med mina föräldrar och gick en runda i rask takt igår. Tänkte först låta bli, men som du säger, det är ju just då man behöver peppa sig själv. Jag kände att det började krypa i benen. Mätte upp sträckan, det är bara 2 km, men som ngn skrev - 2 km är ju mer än 0 km.  :)

Ska gå en vända till idag, bara en kortis, men iaf så jag inte tappar sugen. Kallt är det, men man blir ju varm av att gå!

Glad påsk!!
  • passionsblomman

Glad Påsk tjejer!

Nu är jag så belåten och nöjd med mig själv, för jag har förutom de tre korta promenaderna, sett till att pallra mig och vovven ut på skogsrundan-fy tusan vad kallt! Men då gick jag ju snabbt å andra sidan, så nu har jag samlat ihop till över 100 minuters promenad,vilket faktiskt gör ungefär den mil (fast Svensk) vi har i trådstarten.

Det är då man kan äta sin skärtorsdagssmörgåstårta med extra förnöjsamhet.

Få se nu om det ligger snö imorgonbitti eller hur det blir...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sofiasmamma

Nu har vagnen och mannen anlänt så vi tog en tur runt sjön, råkade bli en extrasväng också så vi var ute i 1 h & 40 min. Fy tusan vad det blåste kallt men som tur var hade vi lä och sol större delen av sträckan.

Vi funderade i början om vi skulle vända om pga kyla och lerig väg, men vi stod emot och det känns så bra. :)

GLAD PÅSK!

• Chicita

I går gick vi från svärföräldrarna till svågern/svägerskan. Ingen lång promenad. Men det var den där extra biten som vi inte hade tänkt / planerat. Så det kändes bra ovanpå påskmaten.
    Det tar kanske inte mer än en kvart att gå enkel väg, men en kvart mer än bara hundrastningarna är i alla fall en kvart mer än ingenting Glad

*tänker positivt*

• Chicita

Åh... i dag har jag ätit på tok för mycket godis Skrikandes
    Blev fika (tre ggr) innan vi åkte, för det var flera som ville komma och säga hejdå.
    Vi stannade på en mack och köpte lite lösgodis eftersom vi undvikit det i påsk, men kände att vi ville ha lite socker och något att tugga på på vägen. Så nu efter kvällsmaten så känner jag mig uppsvälld och illamående.

Kommer inte bli någon promenad i dag men i morgon så måste jag ta mig i kragen och gå i alla fall minst den där halvtimmen, helst två... 

• sofiasmamma

Jag mår också illa, hade inte tänkt äta så mkt godis men vi får alltid jättestora ägg från jobbet och i år var vi inte lika många som vanligt i stugan... Ajdå.

Har mått superilla hela dagen.

Vi gick iaf. 8 km igår, känns bra!

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-04-09 21:35:21 följande:

Jag mår också illa, hade inte tänkt äta så mkt godis men vi får alltid jättestora ägg från jobbet och i år var vi inte lika många som vanligt i stugan... Ajdå.

Har mått superilla hela dagen.

Vi gick iaf. 8 km igår, känns bra!

Duktigt Skrattande
    Då kan man förtjäna lite godis också...

Det har inte blivit så mycket motion för mig under påsken nu annat än att jag försökt hänga med på alla hundturer istället för att maken går några själv när jag är för yr. Och det har gått rätt bra. Vi gick ju som satt en extra vända till svågern och svägerskan också. Så det var bara bonus Glad 
Svar på tråden Walk a mile!