• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    izredam skrev 2012-04-02 12:37:21 följande:
    Idag är det plugg på schemat. Ingen promenad idag heller alltså... Imorgon ska jag dock försöka åstadkomma en längre promenad. Men det känns som jag är på väg att bli förkyld eller något...
    Ja jag känner det jag också... Obestämd
    Men ska försöka ta en lugn 30 minuterspromenad på bandet i alla fall
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-02 12:59:05 följande:
    Ja jag känner det jag också... Obestämd
    Men ska försöka ta en lugn 30 minuterspromenad på bandet i alla fall
    Samma här, massiv huvudvärk hela dagen och ont i svalget. Iskallt ute dessutom även fast solen skiner. Nej, det blir ingen promenad idag, mer än ett par hundra meter när jag ska på styrelsemöte ikväll (som jag inte har lust att gå på när jag känner mig så sliten). Men det blir bättre! :D
  • 1700tal

Stackars er som känner er hängiga, krya på er!

Fick en ofrivillig 60 min promenad idag då sambon glömt mina bilnycklar i sin ficka.. Så ikväll kan jag knappt stå på benen, har så jäkla ont. Är nog att gå i kylan som gör det värre.

• Chicita
    1700tal skrev 2012-04-02 19:06:28 följande:

Stackars er som känner er hängiga, krya på er!

Fick en ofrivillig 60 min promenad idag då sambon glömt mina bilnycklar i sin ficka.. Så ikväll kan jag knappt stå på benen, har så jäkla ont. Är nog att gå i kylan som gör det värre.

Ajdå det var mindre bra Obestämd
  • 1700tal
    Chicita skrev 2012-04-02 19:08:38 följande:
    Ajdå det var mindre bra Obestämd
    Äh, det blir ju bättre om några dagar, det vet jag ju. Men på tisdagar har jag lång dag i skolan med att ligga på knä och knacka gatsten och jag vet ju vad det brukar göra med knäna. Så en tim promenad ond dagen innan är inte att rekommendera... Obestämd
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-04-02 19:15:17 följande:
    Äh, det blir ju bättre om några dagar, det vet jag ju. Men på tisdagar har jag lång dag i skolan med att ligga på knä och knacka gatsten och jag vet ju vad det brukar göra med knäna. Så en tim promenad ond dagen innan är inte att rekommendera... Obestämd
    Öhm Förvånad...
    Vad gör du i skolan egentligen?  
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-04-02 19:27:23 följande:
    Öhm Förvånad...
    Vad gör du i skolan egentligen?  
    Lär sig anlägga trädgård tycker jag det lutar åt...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-02 19:33:37 följande:
    Lär sig anlägga trädgård tycker jag det lutar åt...
    Då har jag en perfekt praktikplats i vår trädgård Flört
  • passionsblomman
    Chicita skrev 2012-04-02 19:34:37 följande:
    Då har jag en perfekt praktikplats i vår trädgård Flört
    Jag med-vår är ingen som just har tagit hand om på evigheter, och den har funnits i över hundra år, så här har jag att göra resten av livet.

Fast oftast sätter jag mig under ett av träden och liksom mest tittar på alltihop och lyssnar på fåglarna och vattenfallet, kikar på katterna och hunde och planerar stort för hur fantastiskt fint det kommer att bli, då, en dag när jag haft hit grävare och pallkragar, plank och lusthus, fin belysning och murar, häckar och växthus, rosengård, smultron, vinbär och allt.

Faktiskt vill jag utbilda mig vidare (från floristyrket) med det måste handla mindre om att själv gräva och mer om planering och skisser typ, eftersom knän, axlar och händer inte verkar vilja samarbeta mot trädgårdsmästarplaner.
    Hållbara miljöer,  grön rehabilitering och sinnenas trädgårdar, sådant vill jag lära mig mer om. men det är inte bara att börja plugga hur som helst just nu, utan jag måste tänka färdigt och hitta rätt spår i utbildningsdjungeln.
  • Chicita

Vår trädgård är ett oskrivet blad.
    2600 kvadratmeter stor tomt. Ett hus på 200 kvadrat (fotyta = 100 kvadrat) samt ett gammalt hus på ca 50 kvadrat som ska rivas och ersättas med garage när vi får råd någon gång i framtiden...
    Annars är det helt tomt.
    Ja någon gammal vinbärsbuske som har överlevt då...
    Vi fick gräsmatta förra året. Men annars har vi inte gjort något alls. Jag gillar inte att ligga i rabatter och pyssla, så vi har sagt att vi i princip inte ska ha så mycket sånt här. Maken är inte heller trädgårdsintresserad.
    Så det blir kanske lite bärbuskar och ett staket på framsidan, och nån gång kanske det blir en grillplats i slänten om vi orkar rensa upp den *hihi* 

Svar på tråden Walk a mile!