• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    izredam skrev 2012-04-10 21:11:57 följande:
    Jo, alla jag känner har stavar till midjehöjd ungefär... Läste nu dock att man ska multiplicera sin längd med 0,7 för att få fram "rätt" stavlängd. I mitt fall så blir det då strax under 120cm... Vilket på mig landade ungefär mitt emellan brösthöjd och midjehöjd.... och då skulle man ha kortare om man hade problem med nacke och sådär och längre om man var vältränad.... www.halsopromotion.org/se/stavgang.asp

Ska nog köpa ett par billiga stavar och prova... Stadium hade för 200, och det kan ju kanske vara värt det utan att ha provat innan, hade man provat att träna på gym hade ju de 200 gått på en månad liksom... Nej, så får det bli!
    Ok det var nytt för mig... Förvånad
    Jaja, dom har ju hur som helst sagt att jag inte ska gå med stavar, så det lär väl vara någon mer anledning då antar jag... Glad
  • Chicita

Men åh... så gör jag som jag brukar och postar innan jag skrivit klart Skrikandes
    Får skylla på huvudvärken jag fått på eftermiddagen och som inte vill ge sig helt. (bra att ha något att skylla på *hihi*

Skulle säga att du får avlägga rapport om hur det går med stavarna sen Skrattande 

• izredam

Nej, det kan ju mycket väl vara så att det är dåligt för dig på grund av något annat också...

Idag har jag träningsvärk, överallt. I armar, mage, ben. Jag vet inte hur jag har lyckats... Men det är väl bra antar jag... Sambo har träning ikväll, så jag tänkte gå ut och gå då.

Lovar att komma med en stavrapport när jag väl har köpt ett par, får ev. vänta till nästa månad dock - katten ska kastreras på fredag och vi har inget exakt pris på det (glömde fråga när jag bokade tiden, men jag har en kompis som kastrerade, chip-märkte och vaccinerade på en gång och betalade 1600kr för det - så mindre än det antar vi...), men för oss som studenter som dessutom har haft tre födelsedagar i familjen den senaste månaden så är det lite ont om pengar just nu. Dessutom tänkte vi försöka göra något roligt på vår tvåårsdag imorgon...

• izredam

Fick huvudvärk framåt eftermiddagen, så jag tänkte att nej det får bli en längre promenad imorgon istället.

Sa till sambo att tvinga ut mig imorgon förmiddag, sen åkte han iväg på träning och jag skulle gå och lägga mig var tanken för att försöka bli av med huvudvärken. Men jag blev så trött på mig själv, jag vet ju att det är såhär det slutar varje gång jag börjar träna, med bortförklaringar åt olika håll - så nej, jag gick ut i alla fall. 3km blev det, men träningsvärken var verkligen hemsk! Jag övervägde att ge upp redan efter 500m. Vad kan jag ha gjort för att få sån träningsvärk egentligen?

• Chicita

Jätteduktigt izredeam Solig
    Jag har migrän för andra dagen i rad nu och gör inte många knop...
    Skulle egentligen skippa datorn helt också men jag måste hålla koll på "min" community nu när vi ändrat om i crew så jag kan inte låta bli.
    Passar då på att kolla in lite här också även om jag inte ger mig in i några nya eller avancerade diskussioner.
    Och tacka gud för rättstavningsprogram *hihi* 

• izredam
    Chicita skrev 2012-04-11 19:06:50 följande:
    Jätteduktigt izredeam Solig
    Jag har migrän för andra dagen i rad nu och gör inte många knop...
    Skulle egentligen skippa datorn helt också men jag måste hålla koll på "min" community nu när vi ändrat om i crew så jag kan inte låta bli.
    Passar då på att kolla in lite här också även om jag inte ger mig in i några nya eller avancerade diskussioner.
    Och tacka gud för rättstavningsprogram *hihi* 
    usch då, stackars. Vad är det för community? Börjar bli nyfiken nu, du har nämnt det flera gånger :P
  • Chicita
    izredam skrev 2012-04-11 19:09:25 följande:
    usch då, stackars. Vad är det för community? Börjar bli nyfiken nu, du har nämnt det flera gånger :P
    Jag skickar privat så behöver det inte bli reklam Glad
    Men jag kan ju säga så här om någon annan undrar...

Vi var större än Lunarstorm ett tag, sen hände massa saker. Vi blev hackade, polisen beslagtog våra servrar i flera månader för att vi råkade dela serverhall med The Pirate Bay (men vi har ingen koppling till dom över huvud taget) och sen inträffade "den stora communitydöden" och både Lunarstorm och flera andra svenska communitys dog och Facebook kom.
    Nu är vi glada om det är 100 medlemmar online samtidigt.
    Å andra sidan så blir det mycket mer familjärt när "alla känner alla" så att säga... Med allt tjafs som kan komma därav också Tungan ute 
  • izredam

Lyfte precis en enorm sten från mina axlar. Jag klarade min tenta som jag skrev om här för ett par veckor sedan. Vilket gör att jag nästan inte är orolig för att jag inte ska få studiemedel nästa år. Nu är det bara den där labben vi redovisade förra veckan som ska bli klar och så ska vi lämna in rapporter på de labbarna. Och allt annat. Skönt att det snart är sommar <3

• Chicita

Vaknade med huvudvärk och helt omotiverad att göra något alls i dag eftersom det var tredje dagen på raken nu som jag hade ont i skallen (även om dom två tidigare dagarna var migrän och inte "bara" huvudvärk)...

Men vid lunch så ringde grannen som har min hunds "flickvän" och frågade om vi ville följa med ut och gå.
    Hunden låg och sov så jag frågade "vill du träffa Akela?" och han hoppade upp och sprang till dörren.
    (ut och gå? hade inte funkat 15 minuter tidigare när jag började tycka att han nog skulle behöva kissa lite i alla fall)...
    Så vi tog en 30 minuters promenad. Betydligt mer än jag hade tänkt mig i dag. Så jag ser det som en ren bonus Skrattande 

Svar på tråden Walk a mile!